2011-07-08, 08:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Bollarna gick längre med stål men grafiten är sjukt najsa att svinga med.
VA?!

Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Ojojoj, nu är golf roligt igen alltså! Slutade för 5 år sedan då jag hade 9,6 hcp och tog nu upp golfen igen. Känns helt fantastiskt. Fick börja på 11,6 hcp nu efter uppehållet och det kommer att rasa snabbt känns det som.

Fick idag färdigt hela setet och första rundan kunde knappast ha börjat bättre. 44 poäng trots en trippelbogey och noll poäng på det hålet. Ska väl också tilläggas att jag aldrig haft bra klubbor men nu har jag verkligen lagt ner mig för att hitta bra klubbor som passar mig.

Eftersom jag slutade när jag var 16 år så har jag blivit betydligt större och starkare, så nu slår jag åtminstone 30 meter längre med drivern, vilket gör en enorm skillnad. Känns skönt att ha chansen att kunna gå in på två på par femmorna om man vågar chansa lite!

Nästa vecka är första tävlingen sedan "comebacken". Ska bli ruskigt kul!

Kul att höra!
Citera
2011-07-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
VA?!

Med mina järnklubbor gick bollarna längre......

Men sen grafiten är sjukt mycket mjukare att svinga med. Härligare känsla när man spelar.
Bara observationer från mig. Har inget att göra med vad eller hur dom skall leverera.
Senast redigerad av Ipha 2011-07-08 kl. 12:16.
Citera
2011-07-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Med mina järnklubbor gick bollarna längre......

Men sen grafiten är sjukt mycket mjukare att svinga med. Härligare känsla när man spelar.
Bara observationer från mig. Har inget att göra med vad eller hur dom skall leverera.

Ok, tack. Bara bra när man delar erfarenheter med varandra.
Citera
2011-07-08, 17:12
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
VA?!

Kul att höra!
Har alltid tidigare resonerat så här: "Klubborna spelar inte så stor roll. Om jag svingar bra och klubbhuvudet pekar dit jag vill så går slaget dit".

Upptäckte att mitt resonemang inte riktigt stämt efter att mitt set med Mizuno MP-63 kom. Fantastiska klubbor! För att inte tala om hur stor skillnad riktiga wedgar gör för närspelet...
Citera
2011-07-09, 19:07
Medlem
Hallå, har ett problem.. tävling imorgon och min driver gick sönder idag. jag har en gammal driver hemma men som jag tror är olaglig (TM r360 Ti) och kan inte kolla upp den på randas hemsida eftersom den inte fungerar. Ska jag skita i driver och lira med järn eller ska jag spela med drivern?
Citera
2011-07-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyDa
Hallå, har ett problem.. tävling imorgon och min driver gick sönder idag. jag har en gammal driver hemma men som jag tror är olaglig (TM r360 Ti) och kan inte kolla upp den på randas hemsida eftersom den inte fungerar. Ska jag skita i driver och lira med järn eller ska jag spela med drivern?

Ta den med dig och få ett accept från tävlingsledningen.
Om det är rätt eller fel vet jag inte men så hade jag gjort.
Citera
2011-07-09, 19:55
Medlem
Okej, tack
Citera
2011-07-09, 21:45
Medlem
Jag skulle vilja ha tips på bra pay n play banor i södra skåne, gärna långa, finns det långhåls-pay n play eller är allt korthål? Tacksam för svar
Citera
2011-07-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.lundstrom
Jag skulle vilja ha tips på bra pay n play banor i södra skåne, gärna långa, finns det långhåls-pay n play eller är allt korthål? Tacksam för svar

Gillar Glumslöv deras 9-håls bana.
Oxie Gk är ok bana men kasst med konstgräs greener.
Tegelbergas 9-hål e riktigt najs, nästan som att spela en riktig bana.
Citera
2011-07-10, 16:00
Medlem
Jckssns avatar
Ny 18hålare idag och återigen får man förbättra sig resultatsmässigt!

Första 9 hålen gick sjukt bra.
4par
4boogeys
1st dubbel

14st puttar
26poäng

Andra 9 gick inte riktigt lika bra, började blåsa riktigt mycket och koncentrationen lämnade kroppen...
16poäng
17st puttar

42 poäng totalt vilket ger en fin sänkning från hcp27
31puttar får man vara bra nöjd med även om 2-3st puttar var kantrullare på sista nio och kunde ha kapat puttarna en bit till.
Målet jag satte upp nu när jag tog grönt kort i början av sommaren var under 20 i hcp, men som det går nu får man kanske se det som ett delmål!

Slår däremot fortfarande ut med J5 även på dom längsta hålen, har inte förtroende nog för att slå med drivern och inte heller att jag slår med Trä5 på andraslag på dom längsta par5, så med lite övning på det långa spelet har jag en hel del slag att kapa.
Citera
2011-07-11, 02:56
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Hallå alla golfgalna flashbackare!

Nu är det så att jag tänkt ta upp golfspelandet igen efter ett par års uppehåll. Tänkte höra hur det ser ut med mitt HCP nu när jag varken spelat eller varit medlem i någon klubb på flera år ... kommer jag automatiskt att höjas eller kan jag be om en höjning på något sätt? Eller är det bara att gilla läget och höja mig med 0,5 HCP varje runda?

Har inte någon som helst koll på de nya reglerna gällande hcp och liknande.

Tack på förhand!
Citera
2011-07-11, 15:19
Medlem
Wedgies avatar
Så sjukt störande! Spelade i lördags på Nacka. 1 under efter 6 hål (par, par, par, bogey, birdie, birdie) och sen dubblar, tripplar eller värre hela vägen in i princip. Hur kan det vara sådan skillnad!?? Mental styrka som en vek 7 åring! Det till trots var det en skön runda när väl allt stämde! Slog järnen (fram tills hål 9) sjukt bra! Nog bästa bollträffen jag någonsin haft. Slog en nia till 3 meter som sånär spann tillbaka ner i koppen. Slog en järnsjua (som dock flög greenen) en 150-160 meter som var den bäst slagna järnsjua jag någonsin slagit. Några spoons från tee på en ~260 meter.

Det oklara var att jag sket i golfskorna denna gång och körde i vanliga sneakers. Gissar att det har nåt att göra att jag kommer närmare marken, men bollträffen var som sagt oerhört mycket bättre. Enda jobbiga är att jag inte riktigt litar på greppet. Men tror jag ska köpa mig ett par Ecco street-skor istället, och se hur de funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in