2008-05-01, 22:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Borde inte den här tråden vakna till liv nu?

Jag kan börja för jag är glad. Var ute idag och KROSSADE Västerled, Österåkers mästerskapsbana. Sörenstam har fortfarande färre slag på sina rundor här men jag är nöjd ändå. Fick 41 poäng. Klart kul då banan inte är helt lätt att spela. Och när jag spelat här tidigare har jag aldrig haft mer än 25-28 poäng. Så jag är lite smånöjd just nu.

En annan grej. Snacka om att banorna är fina nu! Det här var min 4:e runda för i år och har det någonsin varit så fantastisk studs på banorna så här tidigt på året tidigare? Tror inte det. Säga vad man säga vill om den globala uppvärmningen, men vi golfare kan ju knappast klaga...
Citera
2008-05-02, 00:02
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Borde inte den här tråden vakna till liv nu?

Jag kan börja för jag är glad. Var ute idag och KROSSADE Västerled, Österåkers mästerskapsbana. Sörenstam har fortfarande färre slag på sina rundor här men jag är nöjd ändå. Fick 41 poäng. Klart kul då banan inte är helt lätt att spela. Och när jag spelat här tidigare har jag aldrig haft mer än 25-28 poäng. Så jag är lite smånöjd just nu.

En annan grej. Snacka om att banorna är fina nu! Det här var min 4:e runda för i år och har det någonsin varit så fantastisk studs på banorna så här tidigt på året tidigare? Tror inte det. Säga vad man säga vill om den globala uppvärmningen, men vi golfare kan ju knappast klaga...

Fyfan, själv har man inte tagit sin första en. Men längtar som fan!
Citera
2008-05-04, 13:46
Medlem
Hur vet jag om min driver blivit olaglig sen den 1/1-2008?

Har en nike sumo sq, 460cm3
Citera
2008-05-04, 14:37
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Hur vet jag om min driver blivit olaglig sen den 1/1-2008?

Har en nike sumo sq, 460cm3

Oj något man missat? Vad är det för ny regel det här ?
Citera
2008-05-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Oj något man missat? Vad är det för ny regel det här ?

Det har att göra med att vissa drivers ansåg ha för stor trampolineffekt, det går att kolla på www.randa.org sen Rules>Equipment>Driving Clubs om man har en olaglig driver. Dock så förstod inte jag riktigt om min var laglig eller ej så därför jag ställde frågan här.

Skulle vara taskigt om min är det då den införskaffades sommaren 07 och inte har gått överdrivet många rundor
Citera
2008-05-05, 10:32
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Det har att göra med att vissa drivers ansåg ha för stor trampolineffekt, det går att kolla på www.randa.org sen Rules>Equipment>Driving Clubs om man har en olaglig driver. Dock så förstod inte jag riktigt om min var laglig eller ej så därför jag ställde frågan här.

Skulle vara taskigt om min är det då den införskaffades sommaren 07 och inte har gått överdrivet många rundor

Den där sidan är hopplös. Har själv en Nike SQ som är ok (hittade jag efter mycket om och men) - men jag vet inte vad cm3 är för något? Är du säker på att det är rätt modellbeteckning? Prova annars att ringa Nike AB i Sverige. Dom kan garanterat hjälpa dig. Finns i Solna. Telefon: 08-4447000
Citera
2008-05-05, 18:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Den där sidan är hopplös. Har själv en Nike SQ som är ok (hittade jag efter mycket om och men) - men jag vet inte vad cm3 är för något? Är du säker på att det är rätt modellbeteckning? Prova annars att ringa Nike AB i Sverige. Dom kan garanterat hjälpa dig. Finns i Solna. Telefon: 08-4447000

Fan Ace, det är ju bara volymen. 460 kubikcentimeter är max.

Den är säkert ok før øvrigt, regeln drevs igenom før några år sedan och har man en hyfsat ny drivare så skall den vara "compliant" med de nya reglerna.
Citera
2008-05-05, 19:13
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fan Ace, det är ju bara volymen. 460 kubikcentimeter är max.

Den är säkert ok før øvrigt, regeln drevs igenom før några år sedan och har man en hyfsat ny drivare så skall den vara "compliant" med de nya reglerna.

Ha ha! Jo, visst är det så. Någonstans så inbillade jag mig att Nike hade gjort något tuffare med det begreppet men så är det naturligtvis inte...
Citera
2008-05-05, 19:50
Medlem
Hehe, skrev bara allt jag kunde om den så att det kanske skulle vara lättare att veta precis vilken jag hade, det blev dock tvärtom

Får verkligen hoppas att den går igenom besiktningen
Citera
2008-05-07, 20:57
Medlem
Oscizs avatar
Vad finns det för drivers man kan slå ohyggligt långt med ? modell ?
Citera
2008-05-07, 21:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Vad finns det för drivers man kan slå ohyggligt långt med ? modell ?

Två nycklar till bra längd:

1. Ett huvud med fokuserad sweetspot, inget cobrakrafs.
2. Ett längre skaft med rätt styvhet och kickpoint anpassat efter dina førutsättningar.

Längd går det att få ur det mesta, det gäller bara att kunna upprepa svingen och ha precision i träffen før att klara det.
Citera
2008-05-07, 21:10
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Två nycklar till bra längd:

1. Ett huvud med fokuserad sweetspot, inget cobrakrafs.
2. Ett längre skaft med rätt styvhet och kickpoint anpassat efter dina førutsättningar.

Längd går det att få ur det mesta, det gäller bara att kunna upprepa svingen och ha precision i träffen før att klara det.

Okej, tack för tipsen

Men jag syftade på någon speciell driver som tydligen är olaglig i tävlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in