2007-05-13, 16:51
Medlem
Wake333s avatar
Någon som vet om de visar Players från Sawgrass idag på någon TV-kanal?

Viasat Sport visade ju jämt förr men kan inte se det i dagens tablå.
Citera
2007-05-13, 17:31
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wake333
Någon som vet om de visar Players från Sawgrass idag på någon TV-kanal?

Viasat Sport visade ju jämt förr men kan inte se det i dagens tablå.

Den visas på Viasat Golf.
Citera
2007-05-15, 00:03
Medlem
Driving ranges Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Finns det några Driving range i Stockholmsområdet? Som alltså bara är en range och inte en golfklubb? Jag bor på Södermalm och skulle vilja åk och slå lite. Närmaste jag kan hitta är Björklidens GK. Finns det nåt på Årstafältet?

http://www.stockholmgolf.se/ovr.anlaggningar/808.html
Citera
2007-05-22, 12:21
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
TJena, golfar just nu bara på skoj ute på stora ängar och på lite såna här pay and play banor, men är sugen på att ta grönt kort, hur svårt är det hur mycket kostar det och hur lång tid tar det?

Tacksam för svar.

Bumpar detta, spelar själv på korthålsbanan som ligger en mil här ifrån. Men jag vill ha ett nedrans grönt kort. Kan man inte åka iväg en helg på intensivkurs? Typ som med körtkort, hade varit jävligt smidigt..
Citera
2007-05-22, 21:21
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Bumpar detta, spelar själv på korthålsbanan som ligger en mil här ifrån. Men jag vill ha ett nedrans grönt kort. Kan man inte åka iväg en helg på intensivkurs? Typ som med körtkort, hade varit jävligt smidigt..

Formellt sett går inte det längre att gøra på det sättet, kurserna skall ta längre tid än så. Men kolla i till exempel Svensk Golf på annonserna så brukar det finnas info om upplägg. Kanske hittar du någon klubb i närheten där...
Citera
2007-07-20, 10:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Måste bara få skrävla lite med att jag nu i veckan var ute och premiärlirade på Bro-Hof. Tyvärr är bara 9 hål öppna idag (de andra 9 ska tydligen öppnas upp i september) men det var fortfarande en helt enastående upplevelse! Omgivningen, slottet, den helt osvenska layouten, bunkrar med vit marmorkross som sand och en fairway som var lika fin som en vanlig svenk green. Jösses vad schysst det var!!

Medlemsavgiften är nu på brutala 340.000 kr så det krävs fortfarande lite hårt jobb innan man har råd att gå med... ...*host*...men man får faktiskt greenfee-spela på banan (till skillnad från t.ex. Svartinge). Det kostar förvisso 1.200 pix per varv men ni måste bara dit iaf EN gång och testa på. Det är det värt, jag lovar.
Citera
2007-10-04, 11:18
Medlem
andfrekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andfreka
Annars är nog målsättningen för i år att krypa ner mot singelhcp, spela fler "nya" banor än vanligt och lyckas i någon av företagstävlingarna med bra priser

Börjar bli dax att summera. Har dock 3 rundor kvar att spela innan klubborna läggs in i förrådet.

Inget singelhcp (gått ner från 12.9 till 11.7)
Har blivit några nya banor, 3-4 st men alldeles för få.
Kom trea i den enda företagstävlingen jag spelat. Vann ett gäng peggar och en greenlagare

Som vanligt når man inte upp till målsättningen, men är rätt nöjd med året ändå.
Citera
2007-10-04, 12:00
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Måste bara få skrävla lite med att jag nu i veckan var ute och premiärlirade på Bro-Hof. Tyvärr är bara 9 hål öppna idag (de andra 9 ska tydligen öppnas upp i september) men det var fortfarande en helt enastående upplevelse! Omgivningen, slottet, den helt osvenska layouten, bunkrar med vit marmorkross som sand och en fairway som var lika fin som en vanlig svenk green. Jösses vad schysst det var!! ......... osv

Usch vad jag slarvar när jag skriver här...
-------------

Nåväl, sammanfattning av säsongen är att jag faktiskt spelat hyggligt mycket mer än vad jag trodde att jag skulle hinna med men det är först nu på sluttampen som resultaten börjar infinna sig. Hcp-förändringen blir nog +/- 0 till slut men jag hade bra mycket högre förväntningar på året än så, så resultatmässigt är det en besvikelse - men vem f*n kan klaga när man ändå får vara ute och spela det absolut mest underbara spel som finns?
Citera
2007-10-05, 01:08
Medlem
Maaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Måste bara få skrävla lite med att jag nu i veckan var ute och premiärlirade på Bro-Hof. Tyvärr är bara 9 hål öppna idag (de andra 9 ska tydligen öppnas upp i september) men det var fortfarande en helt enastående upplevelse! Omgivningen, slottet, den helt osvenska layouten, bunkrar med vit marmorkross som sand och en fairway som var lika fin som en vanlig svenk green. Jösses vad schysst det var!!

Medlemsavgiften är nu på brutala 340.000 kr så det krävs fortfarande lite hårt jobb innan man har råd att gå med... ...*host*...men man får faktiskt greenfee-spela på banan (till skillnad från t.ex. Svartinge). Det kostar förvisso 1.200 pix per varv men ni måste bara dit iaf EN gång och testa på. Det är det värt, jag lovar.

E själv medlem på Bro-Bålsta och har väl varit rätt nöjd med det. E inte riktigt lika nöjd nu när jag hört hur jävla bra Bro-Hof ska vara. Men om en sisådär 15 år så har jag förhoppningsvis råd att byta upp mig till grannen och börja lira Bro-Hof istället
Citera
2007-10-05, 23:26
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maath
E själv medlem på Bro-Bålsta och har väl varit rätt nöjd med det. E inte riktigt lika nöjd nu när jag hört hur jävla bra Bro-Hof ska vara. Men om en sisådär 15 år så har jag förhoppningsvis råd att byta upp mig till grannen och börja lira Bro-Hof istället

Själv kan man tyvärr bara drömma om sådant .
Citera
2007-10-08, 23:58
Medlem
Älta GK?

Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Jag spelar golf, blev dock lite i sommras, ska ta igen det nu i år..
Har spelat i 6 år, och mitt hcp är : 16,2..
Min favorit bana ligger i Älta i Sthlm. Fast jag bor inte i Sthlm..

Finns det en golfbana i Älta?
Citera
2007-10-09, 21:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maath
E själv medlem på Bro-Bålsta och har väl varit rätt nöjd med det....

Spelade Bro-Bålsta för första gången i år. Är helt klart topp 5 av banorna jag spelat på i Stockholmstrakten (där jag harvar mest).

En sådan lista ser väl ut så här för mig:

1. Ullna - Älskar den banan! Genomgående trevliga hål. Lagom svår med en skönt dryg atmosfär.
2. Bro-Hof - Enastående - men endast 9 hål var öppna när jag spelade där.
3. Bro-Bålsta - Otroliga greenområden och trevlig layout. Spännande att spela. Och vem vill inte ta del av Annika S-corner!?
4. Täby - Omväxlande och välskött bana. Roliga hål utom 2-3 st som är blinda och lite väl kuperade.
5. Brollsta - Jag är väl en av de få som uppskattar sista 9 mer än första 9? Prickskytte! Man får plats med 5 Brollstagreener på 1 Bro-Bålstagreen.

Nästan där: Wäsby, Parkbanan på Lindö och Waxholm
Inte ens nära: Arninge, Ängsbanan på Lindö, Sollentuna och Queens Course på Kungsängen
Saknas på meritlistan: Bl.a. Svartinge, Fågelbro och Arlanda Stad

Någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in