2008-05-07, 22:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Okej, tack för tipsen

Men jag syftade på någon speciell driver som tydligen är olaglig i tävlingar.

Aha. Det är bara att kolla efter en begagnad från 2002 typ. Det var då man førbjød drivers med mer COR än 0.830.
Citera
2008-05-07, 22:58
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Aha. Det är bara att kolla efter en begagnad från 2002 typ. Det var då man førbjød drivers med mer COR än 0.830.

Förbjöds de att säljas också ? det är ju trampolineffeken man vill åt =)
Citera
2008-05-07, 23:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Förbjöds de att säljas också ? det är ju trampolineffeken man vill åt =)

Nej, men de førbjøds att användas i tävlingar. Du kan spela med ett tennisracket om du vill när du spelar med polarna.
Citera
2008-05-08, 09:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
...Du kan spela med ett tennisracket om du vill när du spelar med polarna.

Det vore kul att prova. Jag servar rätt hårt. Undrar hur långt man skulle komma (och hur många "utslag" racket skulle palla?)
Citera
2008-05-09, 18:18
Medlem
Callaway golfklubbor på Blocket

Hej
Jag är nybörjare på golf och håller på att leta efter begagnade klubbor på blocket. När jag letar runt lite så har jag bland annat hittat ett helt nytt (med plast runt) golfset från Callaway från putter till driver med bag och resefodral för 3500:-. Efter lite surfande runt om i landet upptäckte jag sedan ca 5-6 st till synes lika dana, helt nya set, på orter runt om i Sverige till ungefär samma pris. Min fråga är, verkar detta inte lite väl billigt? Är det något skumt med dessa golfset eftersom det finns så många helt nya set till så lågt pris? Är det vanligt med piratkopior och hur gör man i så fall för att se om det är kopior? Kan det vara en bra affär att köpe ett sådan set även om det är en piratkopia?
Citera
2008-05-13, 23:00
Medlem
bluntsmokahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flonaldo
Hej
Jag är nybörjare på golf och håller på att leta efter begagnade klubbor på blocket. När jag letar runt lite så har jag bland annat hittat ett helt nytt (med plast runt) golfset från Callaway från putter till driver med bag och resefodral för 3500:-. Efter lite surfande runt om i landet upptäckte jag sedan ca 5-6 st till synes lika dana, helt nya set, på orter runt om i Sverige till ungefär samma pris. Min fråga är, verkar detta inte lite väl billigt? Är det något skumt med dessa golfset eftersom det finns så många helt nya set till så lågt pris? Är det vanligt med piratkopior och hur gör man i så fall för att se om det är kopior? Kan det vara en bra affär att köpe ett sådan set även om det är en piratkopia?

de är från landet i öst. dvs kina dvs piratkopior
Citera
2008-05-14, 12:47
Medlem
Apelsinens avatar
Har precis börjat spela lite golf, varit ute med en polare ett par gånger. Någonting som jag undrar över är dock det här med vilket håll man ska slå ifrån? Jag är högerhänt, spelar innebandy med klubban åt vänster. Men så pratade jag med en kille och han sa att man var "tvungen" att lära sig spela från höger om man ville bli något bra. Jag tycker det låter lite konstigt då det känns helt onaturligt för mig, men jag har ju som sagt bara spelat ett par gånger. Så vad säger ni? Ska jag lära mig spela från höger eller spela vidare från vänster som känns rätt?
Citera
2008-05-14, 18:28
Medlem
Svensson181s avatar
Självklart ska du spela åt det håll som känns mest naturligt, men om du lånar ett par höger klubbor och slår på rangen lite, så tror jag att du kommer tycka de kännas bättre efter ett tag. Fråga någon tränare eller något liknande på närmsta klubb annrars.
Senast redigerad av Gromgutten 2008-05-15 kl. 12:04. Anledning: Värderingsfråga
Citera
2008-05-14, 23:40
Medlem
Apelsinens avatar
Värderingsfråga

Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181
Självklart ska du spela åt det håll som känns mest naturligt, men om du lånar ett par höger klubbor och slår på rangen lite, så tror jag att du kommer tycka de kännas bättre efter ett tag. Fråga någon tränare eller något liknande på närmsta klubb annrars.
....

Ja, det får bli så. Får sälja iväg klubborna som far min köpte åt mig och försöka få tag i ett set vänsterklubbor.
Senast redigerad av Gromgutten 2008-05-15 kl. 12:05.
Citera
2008-05-15, 12:03
Moderator
Gromguttens avatar
Detta är ingen tråd før värdering eller halvdolda annonser. Jag har editerat inläggen ovan. Se regel 1.01...

/mod
Citera
2008-05-16, 19:59
Medlem
Spelade min andra runda i onsdags, det blev en sväng på Kungälv- Kode (medlem på Hulta GK)
Lyckades gå runt på par (72) och sänkte mitt HCP till 3,9

Spelar med en Great Big Bertha driver
Callaway x16 pro series
Cleveland fairway wood 17 grader
Cleveland halo 3i
Cleveland wedgar 52 och 56 grader
Odyssey 2-ball putter

Vill byta både järn och driver men har fan aldrig råd
Citera
2008-05-16, 20:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Spelade min andra runda i onsdags, det blev en sväng på Kungälv- Kode (medlem på Hulta GK)
Lyckades gå runt på par (72) och sänkte mitt HCP till 3,9

Spelar med en Great Big Bertha driver
Callaway x16 pro series
Cleveland fairway wood 17 grader
Cleveland halo 3i
Cleveland wedgar 52 och 56 grader
Odyssey 2-ball putter

Vill byta både järn och driver men har fan aldrig råd

Grattis.

Tror aldrig jag har hørt om någon med så lågt hcp som spelat Callaway och inte varit dam så det är nog dags att byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in