Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Ett mail skickades igår av en vän till mig, till den jurist som har hand om Bjärredfallet. Dvs Solglittrets "åklagare", som inte är åklagare. Det ställdes en del frågor och svaret blev som följer:
Förundersökningen är ännu ej nedlagd. Jag kan inte svara på frågor om den då jag inte känner till detaljer. Jag sköter sekretessprövningen av den. Det kommer att vara fortsatt sekretess för allt förutom det som sagts vid presskonferensen enligt min bedömning. Önskar du begära ut ärendet så kan jag vidaresända din begäran till registraturen för diarieföring. Du kommer då få ett partiellt avslagsbeslut och de få handlingar jag bedömer kan lämnas ut.
Med vänlig hälsning
Jag har tagit bort kontaktuppgifterna, men hon sitter på Porslinsgatan i Malmö, vilket INTE är någon åklagarmyndighet. Det är polisen som finns där. Jag undrar om Solglittrets obekräftade telefonsamtal verkligen skedde. Eller kanske drömde hon? Nå, min uppfattning om det behöver jag inte torgföra.
Kan bekräfta det du skriver, har fått samma information.
Personen skrev direkt till A-C A och hon är INTE åklagare i fallet, utan hon är ”Gruppchef Rättstillämning Syd 2
Hon lämnar endast ut de uppgifter som sades på PT och kan inte svara på frågor för hon kan inte alla detaljer.
Det är detta vi kan förhålla oss till, allt annat är endast fantasier och önskedrömmar.