2019-02-11, 19:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo en åklagare arbetar med Bjärredmålet, hon heter A-C A. Det är hon som avgör om det ska läggas ner, vilket kommer att ske. Det är även hon som avgör hurvida delar av FUP kommer att lämnas ut och till vem.

Och den åklagaren sitter och berättar saker för dig som inte är sekretessklassat än?

Mycket märklig åklagare som släpper information som polis av hänsyn till de anhöriga kom överens om att inte yppa, gäller det avtalet inte längre alltså?

Vid vilken tingsrätt jobbar denna A-C A?
Citera
2019-02-11, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och den åklagaren sitter och berättar saker för dig som inte är sekretessklassat än?

Mycket märklig åklagare som släpper information som polis av hänsyn till de anhöriga kom överens om att inte yppa, gäller det avtalet inte längre alltså?

Vid vilken tingsrätt jobbar denna A-C A?
Sammanfaller med mina frågor:
Citat:
Hur kan det vara en ÅK inkopplad då det likaväl kan stängas ner av polis? Har återigen mediauppgifter i åtanke via presstaleskvinnan (vi äger förundersökningen, ingen ÅK inkopplad).
Vanligtvis går nedlagd Fu/döda förövare via polismyndigheten menar jag alltså.

........ varav det går via registratorn hos ansvarig polis. Vad är målnr menar du då det kallas mål?
Citera
2019-02-11, 19:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur kan det vara en ÅK inkopplad då det likaväl kan stängas ner av polis? Har återigen mediauppgifter i åtanke via presstaleskvinnan (vi äger förundersökningen, ingen ÅK inkopplad).
Vanligtvis går nedlagd Fu/döda förövare via polismyndigheten menar jag alltså.

Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A.
Jag lydde Lonnrots råd och ställde mina frågor till polisen, varefter jag blev kontaktad av A-C A och fick uppgifterna ovan. Det är officiella uppgifter som egentligen inte skiljer sig nämnvärt från polisens PT.

Mer än att du, Develi,försökt få det H’s uppenbara stryp/kvävningsmord till något så märkligt som världshistoriens enda samtidiga stryp- och kvävningssuicid.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 19:51.
Citera
2019-02-11, 19:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ok. Jag får lita på ditt ord, inte lätt i det här forumet skall jag säga

Nej, håller med inte lätt i detta forum

Men detta går ju faktiskt att kontrollera. Det vore dock rätt vansinnigt av mig att gå ut med dessa uppgifter om vad en namngiven åklagare sagt 8/2 och 11/2 om de inte stämde.
Det vore som att begå nätmässig harakiri i trovärdighet.
Detta är den officiella bild man har velat gå ut med, men inga mer deltaljer.
Citera
2019-02-11, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A.
Jag lydde Lonnrots råd och ställe mina frågor till polisen, varefter jag blev kontaktad av A-C A och fick uppgifterna ovan. Det är officiella uppgifter som egentligen inte skiljer sig nämnvärt från polisens PT.

Mer än att du, Develi,försökt få det H’s uppenbara stryp/kvävningsmord till något så märkligt som världshistoriens enda samtidiga stryp- och kvävningssuicid.
Det är via registratorn (polis) när det inte är ett mål, det sekretessprövas (som du nämner) -
Vore det ÅK inkopplad så skulle väl snarare den ha hållit i pressträffen och inte i polisiär regi. Alltså via åklagarmyndigheten istället.

Så en ÅK ringde upp dig innan och berättade detta just för dig.
Citera
2019-02-11, 19:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är via registratorn (polis) när det inte är ett mål, det sekretessprövas (som du nämner) -
Vore det ÅK inkopplad så skulle väl snarare den ha hållit i pressträffen och inte i polisiär regi. Alltså via åklagarmyndigheten istället.

Så en ÅK ringde upp dig innan och berättade detta just för dig.

Har det någonsin föresvävat dig att jag kan ha andra bidningar till någon av de döda än här på nätet?
Citera
2019-02-11, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Har det någonsin föresvävat dig att jag kan ha andra bildningar till någon av de döda än här på nätet?
Hahahaha - blev det mygel nu också?

Det här verkar ha tagit dig hårt.
Citat:
Senast redigerad av develi 2019-02-11 kl. 19:57.
Citera
2019-02-11, 19:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hahahaha - blev det mygel nu också?

Du är en självgod mobbare som fyller en tråd om döda barn med en massa ”Hahaha”.
Osmakligt varje gång.
Ja jag har fortsatt gräva, precis som jag skrev, jag har mina kanaler.
Och ja just jag själv har andra bindningar till någon av de inblandade än enbart på FB.

Så nu har jag för tillfället sagt mitt och loggar ut.
Det är bara leva med dessa uppgifter. De är officiella.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-11 kl. 20:01.
Citera
2019-02-11, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är en självgod mobbare som fyller en tråd om döda barn med en massa ”Hahaha”.
Osmakligt varje gång.
Och ja just jag själv har andra bindningar till någon av de inblandade än enbart på FB.
Klart jag skrattar åt dig. I tid och otid - ända sen jag skrev ren sakfakta om att det finns strypning som självmordsmetod - drar du upp detta.

Gräv du i dina kanaler. Inte mig emot.
Citera
2019-02-11, 20:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Osmakligt varje gång.
Man skall inte förakta kanaler. Och såna kan dyka upp efterhand under ett ärende. Så Solglittret, du lär bli synad i sömmarna :-)
Citera
2019-02-11, 20:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ooops. Helt klart bra fråga. Det står för Maternal filicide-suicide. Om du kollar inlägget nyss till Lonnrot är det skrivet kring hur en sådan fungerar.
Resten är hypotes givetvis men jag har bytt bort mögelteorin. Hahahha.

Funkar bra. Mer begripligt ordval.

Var det jag som stod för mögelteorin!?! 🤨 Tror fan det i så fall när det aldrig komms till mål i den här tråden.
Citera
2019-02-11, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det jag som stod för mögelteorin!?! 🤨 Tror fan det i så fall när det aldrig komms till mål i den här tråden.
Hahahaha, nej jag tror inte det. Jag hittade det bak i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in