Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
barnen
Någon "vidrig mordlystnad" tror jag inte föräldrarna hade ens då de mördade. Knappast njöt de av det! De såg det säkert som "nödvändigt". I alla fall med tanke på det förklarings- och självmordsbrev polisen har berättat om. Nåt sjukt var det i alla fall.
Snarare kunde de inte hantera den situation de hamnade i och hade så snäv tankevärld att de hellre dödade barnen än att framleva sina liv i ett "elände" som enbart fanns i deras tankevärld. Tråkigt att ingen såg detta växa fram och kunde ha stoppat dem genom vanlig jäkla empati och ställt frågor om deras mående - om man nu såg och insåg det.
Gällande fetat är det vad jag tror också. Tankevärlden verkar helt felprogrammerad på nån vänster, copingstrategierna åt fanders.
Det finns en sekteriskt touch i mitt tycke (allierandet) även om de inte tillhör nån sådan.
Det som det senast tangerat är följande funderingar i diskussionen som väl går att dela in i två delar inser jag (passivt-aktivt, pre-post)
Aktivitet:
- Linjärt tänk - från A till B och resultatinriktat.
- Höga förväntningar initialt.
- Förhållningssätt till döttrarnas sjukdom - ingen acceptans.
- Sökande med ljus och lykta, troligen även bortom etablerad vård.
Passivitet:
- känsla av misslyckande då positivt resultat uteblir. Djup besvikelse.
- Extremt mörk syn på ME. Förändras över tid från jakt på bot till bottenlöst nattsvart.
- Depression.
- Drar sig undan, ingen annan förstår och kan hjälpa.
- Allierande kring en konkret situation.
- Självmordsbenägen part?
- Självmordspakt, barnen inkluderas.