Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Jag kan anta att det kommer från möjligtvis någon av mina eller övriga i tråden som faktiskt satt inne med info från första början som senare visade sig stämma till 100%
Ponera att du gör ett eftersök i tråden, jämför när och vad som sagts, och du finner att några här verkligen visste vad som hade hänt. Är det då en alldeles för långt gången slutsats att eftersom alla andra saker som sagts stämde, kan de även ha suttit på information som aldrig polisen gick ut med?
Denna tråd har ju verkligen lyft frågan om Flashbacks syfte om kvalitet framför kvantitet, jag kan ibland känna att vissa skribenter skriver väldigt få inlägg i vissa trådar, dessa saker verkar rimliga och trovärdiga och efterhand visar sig vara just det. Dessa skribenter har i spammarnas värld degraderats till någon form av lustighet, "ojdå. Holahopsan de gissade rätt" status från fantasifabrikerna med hundratals inlägg men inget av det de säger visar sig vara rätt, de bara producerar fantasier som de sedan hoppas ska stämma, och tills de visar sig stämma så ska alla andra ta deras inlägg på samma allvar som de skribenter som i flera år, i VÄLDIGT många olika trådar visat sig sitta inne med unik kunskap i vissa segment.
Tro´t fan att man inte vill skriva något mer.
Ja är svaret på frågan om jag sitter inne med mer kunskap i just denna tråd.
Nej är svaret på frågan om jag skrivit om det jag vet, utöver det jag skrivit tidigare tills jag blev tokless på alla påhopp från dessa fantasifabriker som inte bara var helt djävla dumma i huvudet, utan dessutom höll på med en massa infantila påhopp på de som hade kunskap som var korrekt.
Så på något sätt kan man ju fundera i tråden på vilken diskussion vi vill ha, är det "familjeliv" eller "gamla hederliga Flashback" vi önskar logga in på och skriva kvalitativa inlägg i?
Inte för att jag menar att just detta inlägg är kvalitativt, men jag pekar på ett problem just denna tråd drogs med och dras med, avsaknad av fakta i diskussionerna.
//Scheele
Jag håller med om det du skriver.
Jag har av olika anledningar intresse i denna händelse. Därför har jag utnyttjad de kanaler och de möjligheter jag haft för att få ut mer info:
* Jag har ringt folkbokföring och nogrannt tagit reda på släkförhållanden - där det visade sig vara
helt felaktiga uppgifter som någon "insatt" tidigare uppgivit.
* Jag har tillgång till samtligas dödsbevis som uppenbarligen anger olika "senast sedd" datum för
modern Hanna jämfört med det underskrivna testamentet.
* Jag har efterforskat och kunnat konstatera den märkliga inställningen hos pappan Oskars
arbetsgivares presstjänst att O inte skulle vara misstänkt - eller delaktig - i morden på sina barn,
enligt polisen.
* Jag har samtalat med ansvarig kontaktperson hos polisen, EGW den 19/12 som tydligt förnekat
vissa postares uppgifter att barnen skulle varit drogade med någon aktiv substans.
* Jag har mailat frågor till polisen och 8/2 blivit uppringd av ansvarig åklagare A-C A som svarat på
att
- det fanns tre mordoffer i villan
- O har suiciderat
- barnen har, av forensiska fynd att döma, mördats av en ensam gärningsman.
(* Jag har också gjort en hel del annat grävande som jag inte vill lägga ut.)
För samtliga dessa "insatser" har jag blivit häcklad, nedgjord och anklagad fär att ljuga.
Det är ett helt befängt sätt att bemöta någon i en tråd på FB. Postare vars arbete och engagemang delges generöst för att vi alla ska få mer info och kunna förstå bättre.
Jag förstår verkligen varför du själv gav upp och inte delger med här.
Det är en grymt otacksam mobb som kastar sig över den som berättar något initierat.
Se bara på Missan27 - som berättar om enbart sina intryck . Hennes egena upplevelser dissades totalt av folk som inte ens har några upplevelser av att ha träffat de berörda.
Sålänge du postar något som faller mobben på läppen klarar du dig ett tag, men ve den som skriver något som inte stämmer med mobbens uppfattning. Då kommer du bli utpekad som lögnare mm.