2020-10-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

OK, Ingrid Wall klagade någonstans över att den bara skulle sändas på Play, men inte på TV. Men då blev det inte så. Jag har inte TV, så jag håller inte reda på TV-tablåerna.
"De hemliga inspelningarna" där Madsen med stor iver kommer till tals, visas enbart på dplay. Han imponerar inte direkt. "Utredningen" visas på SVT, men även på svtplay.se. Om det visas på dplay vet jag inte. Många, utom du då, är intresserade av vad som hände bakom kulisserna. Även hur Jens privatliv fick ta stry. Jag har sett hittillsvarande avsnitt med stort intresse och jag är väldigt nöjd att slippa mördaren i serien. Här är det Kim som är i fokus, och själva utredningen. Ett fantastiskt upplägg.
Citera
2020-10-16, 17:58
Medlem
kugutts avatar
Det ser ut som om Madsen slängde något precis då han blev gripen av polisen, det framkommer på en av dom videos som gjordes. Kommer ihåg hur vi satt och kollade på klippet här i tråden. Vad han slängde var svårt att se, men något var det.

Sen finns en bra bild på honom där du ser både blod under naglarna, benflisor i ansiktet från parteringen och kanske gammalt blod i ansiktet om man förstorar bilden. På denna bilden ser det också ut som att han har något i sin högre bröstficka. Gud vet vad det är.

https://www.aftenposten.no/verden/i/OQnnaO/dansk-avis-peter-madsen-innroemmer-ubaatdrap
Citera
2020-10-16, 18:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han blev ju strippad in på bara kroppen när man väl kom fram. Han var under bevakning hela tiden. Jag har svårt att tro att han hann med att slänga något.

Ang vad man fann i hans kläder så kanske man kan läsa det i fupen, som finns i "Domar och förundersökningsprotokoll". Om nu den länken funkar. Det är ett tag sedan den lades upp.

Efter att han hamnade i polisbilen var det kört, ja, men att han slängde «något» kom fram på arrestfilmen. Svårt att se vad det är. Själv tror jag filmen är long gone. Den borde vara värd en förmögenhet hos nåt eksentriskt pervo, så om man ska lösa «filmfallet» måste man kolla på om tex nån av Madsens pervovänner har blivit störtrika på sistone.. «Follow the money», enda som funkar.
Citera
2020-10-16, 18:20
Medlem
headkeepers avatar
Kan han inte ha gömt minneskortet på fritidsbåten där han blev räddad?
Citera
2020-10-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Efter att han hamnade i polisbilen var det kört, ja, men att han slängde «något» kom fram på arrestfilmen. Svårt att se vad det är. Själv tror jag filmen är long gone. Den borde vara värd en förmögenhet hos nåt eksentriskt pervo, så om man ska lösa «filmfallet» måste man kolla på om tex nån av Madsens pervovänner har blivit störtrika på sistone.. «Follow the money», enda som funkar.
Jag är av annan åsikt, men respekterar självklart vad du anser. Läser man domen idag så är det så man tar sig för pannan när man läser sammandragen om vad Madsen uppget. Nu när vi har facit, och några av oss sett "De hemliga inspelningarna".
Citera
2020-10-16, 18:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag är av annan åsikt, men respekterar självklart vad du anser. Läser man domen idag så är det så man tar sig för pannan när man läser sammandragen om vad Madsen uppget. Nu när vi har facit, och några av oss sett "De hemliga inspelningarna".

Du misförstår, jag anser inget. Jag är helt öppen, tror eller tycker inget om den eventuella filmen.
Citera
2020-10-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Skorna lär han ha fått ta av sig så man fick kolla där i också.
Fast jag spekulerade ju tidigare i att han kunnat be att få uppsöka en toalett rätt snabbt
efter att man anlänt till polishuset - man kan ju behöva tvätta av sig och kasta vatten
efter en sån här "pärs
" - och om man då tillåtit detta, kunnat hinna därinne på en toa
göra sig av med nåt som han verkligen inte ville skulle komma till farbror polisens kännedom,
som ett sånt där minneskort då. En spolning och så var det vips borta.

".
Aldrig i livet att man skulle tillåtit ett toalettbesök mitt under proceduren och innan man hunnit stippa honom. No way. För att inte tala om att tvätta sig. Så går det bara inte till. Om du anhålls för ett så allvarligt brott, så får man hellre pissa på sig. Men som du skrev så verkar du enbart spekulera där, men tror att den spekulationen kan du nog lämna.
Citera
2020-10-16, 18:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du misförstår, jag anser inget. Jag är helt öppen, tror eller tycker inget om den eventuella filmen.

Minneskortet måste han ha slängt eller gömt i anslutning av gripandet. Finns inte på kartan att Madsen skulle kvitta sej med den inspelade filmen samtidigt som han kvittade sej med kroppsdelarna.Madsens plan med filmen var helt klart att få spela upp mordet gång på gång.Men å andra sidan så kan han nog spela upp filmen varje dag om han vill. Den sitter nog etsad i hans minne vill jag tro.
Citera
2020-10-16, 18:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, naturligtvis. Och hon lämnade ut datorer och allt.

Jag tror att han kan ha gömt det där någonstans i Dragör ja, under de sista metrarna han hade i frihet - och att någon privatperson snabbt var där och letade, och hittade det. ALLA såg ju den där sekvensen när han gick iland. Polisen letade först långt senare på/i träbryggan där han böjde sig ner för att - synbarligen - knyta skorna. (Detta efter ett "tips" från allmänheten till Jens Møller). Och mig veterligen var området inte avspärrat under tiden.
Det är inte alldeles omöjligt att det förhåller sig så. Att någon var där snabbt och lade
beslag på "dyrgripen".
Fast som jag skrivit tidigare: ännu medan PM befann sig på träbryggorna och även efter att
han klivit ut på gräsmattan och gick iväg, hade han ingen aning om att polisen intresserade
sig för honom. Utifrån detta då, så har han ju inte haft anledning att göra sig kvitt
något eventuellt minneskort.
Det dröjer en bra stund innan det kan bli tal om nåt sånt, föreställer jag mig.

Vad gjorde han förresten inne i den där helikoptern? Mer än att bli försedd med den
där guldfolien han sen kom att plocka med som nån "snuttefilt"...
Kan han ha stoppat undan ett eventuellt minneskort därinne, mån tro?
Men det har man väl kollat upp antar jag. Överallt där han befunnit sig efter landstigningen
har man säkert varit och "nosat" ordentligt.
Senast redigerad av Grandioso 2020-10-16 kl. 18:46.
Citera
2020-10-16, 18:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Minneskortet måste han ha slängt eller gömt i anslutning av gripandet. Finns inte på kartan att Madsen skulle kvitta sej med den inspelade filmen samtidigt som han kvittade sej med kroppsdelarna.Madsens plan med filmen var helt klart att få spela upp mordet gång på gång.Men å andra sidan så kan han nog spela upp filmen varje dag om han vill. Den sitter nog etsad i hans minne vill jag tro.

Grejen med filmen KAN ha haft med pengar att göra. OM det var så, då var den filmen som en guldklimp eller en diamant för Madsen. Svårt, nästan omöjligt att slänga en stor diamant, men är man tvungen ja då är man tvungen.
Citera
2020-10-16, 19:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Grejen med filmen KAN ha haft med pengar att göra. OM det var så, då var den filmen som en guldklimp eller en diamant för Madsen. Svårt, nästan omöjligt att slänga en stor diamant, men är man tvungen ja då är man tvungen.

Helt klart är den en guldklimp i dubbel bemärkelse dels blir han kung bland lika sinnade sadister och dels har han en film som han kan se om och om hur många gånger som helst och ger han en utlösning med stort U.
Citera
2020-10-16, 19:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Aldrig i livet att man skulle tillåtit ett toalettbesök mitt under proceduren och innan man hunnit stippa honom. No way. För att inte tala om att tvätta sig. Så går det bara inte till. Om du anhålls för ett så allvarligt brott, så får man hellre pissa på sig. Men som du skrev så verkar du enbart spekulera där, men tror att den spekulationen kan du nog lämna.
Nu har jag dessvärre lyckats glömma bort en del här kring fallet, men var det verkligen
så att han blev anhållen direkt och att det omedelbart var fråga om misstanke om mord?
Ville man inte bara rent upplysningsvis samtala med honom borta på polishuset?

I detta läge visste man ju bara att Madsen kommit i land efter att det hänt nåt med
ubåten och att den sjunkit till havsbotten. Man visste också att gästen han haft ombord
inte var med honom när han räddades. Utan hon ska ha släppts iland kvällen innan.
Den uppgiften hade man väl ännu ingen anledning att misstänka var osann.
Först när man fått möjlighet att kontrollera den där övervakningskameran vid den
påstådda avstigningsplatsen insåg man att Madsen ljög om saken.
Men det dröjde väl nån dag innan detta stod klart.

Angående toabesök: Jo, men om han uppgett sig vara så fruktansvärt nödig så han
inte kunde hålla sig en sekund till, så hade man väl ändå låtit honom pila iväg och
få lätta på trycket...
Misstänkt för mord eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in