2018-05-09, 15:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Överens.

Jag tycker också att de båda kunde anas ha en pojke-mamma-relation till sin fru

Mjölkrummet var NB:s ubåt. Mindre sofistikerat för han var en enklare person. Men privat domän, insynsskyddat, liknande associationer i förbindelse med sexfixeringen.
... Eller iaf störd relation till mor i ett motsatsförhållande. Där den ena var som Loctite var den andra frånvarande.
Ja, de har sina preferenser gällande tortyrplats; helt i parité med den perversa fantasin om det är möjligt. Insynsskyddat, ostört. Likt ett manus med pervers rekvisita om det så är silvertejp eller tillspetsade skruvmejslar där sadisten är regissör och huvudrollsinnehavare på en och samma gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Puss! :3
Knus, klem, kram.
Citera
2018-05-09, 18:50
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

PM har aldrig beskrivit vad han egentligen tänder på, dvs extremt våld och tortyr mot kvinnor. När ridåerna gått ner för dagen i hangaren och han tryckte på datorn så vaknade hans mörka sidor som han dolde helt.

En sexuell predator lever ett vanligt liv utåt, men med ett extremt stört inre. Oavsett om PM var excentrisk med ett särintresse så är det samma andemening. Dubbelliv eller dubbelnatur står i relation till perversa, hemliga fantasier och mordet de utfört.

Tack, dubbelnatur är et mycket bra ord. En dubbelnatur lever et dubbelliv.
Citera
2018-05-09, 19:48
Bannlyst
Apropå det saknade minneskortet, som vi långt tidigare i tråden gissade borde finnas, och nu fått bekräftat att ett sådant troligen finns någonstans. Kan detta fortfarande sitta fastklämt i bryggan, under någon planka, där han låtsades knyta dojorna, eller har detta avfärdats/kontrollerats?

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2018-05-09 kl. 19:56.
Citera
2018-05-09, 20:19
Medlem
Grandiosos avatar
Jag tror att PM kommer att finna sig väl tillrätta på kåken vad det lider.
Anpassar sig rätt snabbt.
Kan bli bundis med Lundin och Knudsen, de där två andra ökända mördarna.
Det kan bli så att de sitter och skryter om sina gärningar, den här osköna trion.
Att Lundin och Knudsen blir de som får höra hela sanningen om det som hände den gången.
Får veta alla ruskiga detaljer. Madsen har länge velat berätta alltihop men så klart inte för
polisen eller domstolen. Han har just ett behov av att få skryta om det han gjort och nu här
råkar han på två som lite liknar honom, mest "Amagermannen" Knudsen kanske, och det ställer
sig alldeles omöjligt att tiga still längre: "Så här grabbar gick det till. Lyssna nu noga så
ska ni får höra. Jo, det var en fantastisk natt för Peter Madsen ska ni veta. Jag fick
verkligen mitt livs bästa upplevelse. Vi tar det steg för steg förstås. Ni är intresserade?
Ja, det ser jag ju att ni är. Okay. Då sätter jag igång."

Och så babblar sadistmonstret på och nog lyssnas det alltid. Tyvärr ingen kriminalvårdare i
närheten vid tillfället som också får höra när Madsen till slut redogör i detalj för hela
händelseförloppet inuti det skruttiga hemmabygget till ubåt. Och ingen Lundin eller Knudsen
som sedan finner det påkallat att informera fängelseledningen om vad de nyss blivit
anförtrodda.

Sedan om man ska spekulera vidare i vad som kan komma att hända kring Peter den onde
så gissas det på att han kommer att härja på rätt duktigt i anstaltens verkstad.
Det kommer att skruvas, spikas, sågas och svetsas som i fornstora dagar.
På fritiden gullas det med humlor och fjärilar så att omgivningen rent häpnar över hans
visade ömsinthet.
De lediga söndagseftermiddagarna är vikta åt spännande träffar med tjusiga damer som
tycker han är så fascinerande och go och självklart så himla orättvist dömd.
Om nätterna innan han somnar ligger han och planerar för "den stora flykten" från fängelset
som han sedan dag ett där varit inställd på att få sätta i verket. Knudsen och Lundin får gärna
hänga på när det väl är dags.
Det första han ämnar ta sig till åter i friheten är att skynda till stället där han så listigt gömde
ett visst minneskort. Därpå är det hög tid för lite hämnd. På de som bestal honom på sin frihet
och skickade in honom bland en massa galningar och idioter, honom, den store Madsen.

Sedan ska han smuggla sig ombord på ett fraktfartyg med destination nåt land i Sydamerika
och så är det bye bye forever till det otacksamma Danmark.

Eller så låter han bli att rymma och läser till psykolog eller präst istället.
Vi får se hur det utvecklar sig.
Senast redigerad av Grandioso 2018-05-09 kl. 21:16.
Citera
2018-05-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror att PM kommer att finna sig väl tillrätta på kåken vad det lider.
Anpassar sig rätt snabbt.
Kan bli bundis med Lundin och Knudsen, de där två andra ökända mördarna.
Det kan bli så att de sitter och skryter om sina gärningar, den här osköna trion.
Att Lundin och Knudsen blir de som får höra hela sanningen om det som hände den gången.
Får veta alla ruskiga detaljer. Madsen har länge velat berätta alltihop men så klart inte för
polisen eller domstolen. Han har just ett behov av att få skryta om det han gjort och nu här
råkar han på två som lite liknar honom, mest "Amagermannen" Knudsen kanske, och det ställer
sig alldeles omöjligt att tiga still längre: Så här grabbar gick det till. Lyssna nu noga så
ska ni får höra. Jo, det var en fantastisk natt för Peter Madsen ska ni veta. Jag fick
verkligen mitt livs bästa upplevelse. Vi tar det steg för steg förstås. Ni är intresserade?
Ja, det ser jag ju att ni är. Okay. Då sätter jag igång."

Och så babblar sadistmonstret på och nog lyssnas det alltid. Tyvärr ingen kriminalvårdare i
närheten vid tillfället som också får höra när Madsen till slut redogör i detalj för hela
händelseförloppet inuti det skruttiga hemmabygget till ubåt. Och ingen Lundin eller Knudsen
som sedan finner det påkallat att informera fängelseledningen om vad de nyss blivit
anförtrodda.

Sedan om man ska spekulera vidare i vad som kan komma att hända kring Peter den onde
så gissas det på att han kommer att härja på rätt duktigt i anstaltens verkstad.
Det kommer att skruvas, spikas, sågas och svetsas som i fornstora dagar.
På fritiden gullas det med humlor och fjärilar så att omgivningen rent häpnar över hans
visade ömsinthet.
De lediga söndagseftermiddagarna är vikta åt spännande träffar med tjusiga damer som
tycker han är så fascinerande och go och självklart så himla orättvist dömd.
Om nätterna innan han somnar ligger han och planerar för "den stora flykten" från fängelset
som han sedan dag ett där varit inställd på att få sätta i verket. Knudsen och Lundin får gärna
hänga på när det väl är dags.
Det första han ämnar ta sig till åter i friheten är att skynda till stället där han så listigt gömde
ett visst minneskort. Därpå är det hög tid för lite hämnd. På de som bestal honom på sin frihet
och skickade in honom bland en massa galningar och idioter, honom, den store Madsen.

Sedan ska han smuggla sig ombord på ett fraktfartyg med destination nåt land i Sydamerika
och så är det bye bye forever till det otacksamma Danmark.

Eller så låter han bli att rymma och läser till psykolog eller präst istället.
Vi får se hur det utvecklar sig.
Jag tror så här Grandioso. Polisen vill ju plocka i sönder Nautilus bit för bit och destruera den.
Det beror nog inte bara på att det är en hatad, avskyvärd brottsplats, utan för att polisen misstänker att PM gömt minneskortet ombord.
Visst har de undersökt och även röntgat Nautilus. Men ett litet minneskort är blott ca 15X10 millimeter. Jag tror inte PM skulle våga gömma ett så graverande bevis utanför sitt revir.
Möjligtvis att han kastat det överbord i paniken på slutet. Men jag gissar på Nautilus iallafall.

Ja, tyvärr har de där tre skitstövlarna gemensamma intressen.
Och säkert kommer de att drömma (planera och snacka) storhetsvansinniga utbrytningsförsök med allt från flygturer till kloaker och tunnlar men till syvende och sist,-de där tre kan inte samarbeta. De är stora i käften,vet bäst samt är väldigt koleriska och saknar impulskontroll. Så inte svårt att räkna ut hur det slutar. PM
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-09 kl. 21:29.
Citera
2018-05-09, 21:30
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sexuella predatorer där sadism är med i bilden vid mord har mycket lika drag i sin helhet...
Stressad innan mordet, premisser som NB.
Vi kan lära oss en hel del av vad vi vet om Nerijus Bilevicius

I GWs andra special om Peter Madsen i TV4 var professorn i psykiatri Niklas Långström inbjuden. Han lyfte fram en viktig stressfaktor för att få en bild av Peter Madsens handlande. Nämligen att hans raketprojekt blivit avvisat till förmån för en konkurrent. Det kan låta som ett långsökt samband men för Madsens självbild är avvisandet en monumental skymf. Hans reptilhjärna aktiverade automatiskt stressnivån i amygdala med förhöjd testestoronproduktion. Madsens störda omogna organism pockade på en kompensation, vilket mycket sannolikt låg bakom det bestialiska mordet på Kim Wall.

Om vi tar del av Robert Sapolskys forskning bland primater är kopplingen inte alls långsökt.

https://modernpsykologi.se/2018/05/09/mot-robert-sapolsky/
Citera
2018-05-09, 21:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror så här Grandioso. Polisen vill ju plocka i sönder Nautilus bit för bit och destruera den.
Det beror nog inte bara på att det är en hatad, avskyvärd brottsplats, utan för att polisen misstänker att PM gömt minneskortet ombord.
Visst har de undersökt och även röntgat Nautilus. Men ett litet minneskort är blott ca 15X10 millimeter. Jag tror inte PM skulle våga gömma ett så graverande bevis utanför sitt revir.
Möjligtvis att han kastat det överbord i paniken på slutet. Men jag gissar på Nautilus iallafall.

Och säkert kommer de att drömma (planera och snacka) storhetsvansinniga utbrytningsförsök med allt från flygturer till kloaker och tunnlar men till syvende och sist,-de där tre kan inte samarbeta. De är stora i käften,vet bäst samt är väldigt koleriska och saknar impulskontroll. Så inte svårt att räkna ut hur det slutar.
Ja, man kan mycket väl ha missat kortet när de scannade av Nautilus den där gången.
Det är som du påpekar väldigt litet. Vilket man lätt kan glömma bort.

Hur kan en sån här destruering rent praktiskt gå till? Blir det verkligen "bit för bit" i bokstavlig
mening som man kommer att plocka ned Madsens ögonsten så att precis varje enskild del
kan synas riktigt i sömmarna? Eller görs det på ett "grövre sätt" så att risk finns för att
det eventuellt gömda förblir oupptäckt?

Det kan stämma som du säger att han inte ville gömma denna dyrgrip någon annanstans
än inne i sitt "revir".

Umgås det sen med rymningsplaner så kan jag tänka mig att PM vill slå på minst lika stort
och listigt som Andy Dufresne i Stephens Kings välkända "Nyckeln till friheten".
https://www.youtube.com/watch?v=8jRRZPGa3fU

Var hör en sån som PM hemma om inte i en kloak? Det jädra lilla krypet.
Senast redigerad av Grandioso 2018-05-09 kl. 21:59.
Citera
2018-05-09, 22:05
Medlem
Citat:

Och säkert kommer de att drömma (planera och snacka) storhetsvansinniga utbrytningsförsök med allt från flygturer till kloaker och tunnlar men till syvende och sist,-de där tre kan inte samarbeta. De är stora i käften,vet bäst samt är väldigt koleriska och saknar impulskontroll. Så inte svårt att räkna ut hur det slutar. PM

Jag tror fortfarande att minneskortet (om det nu finns ett sånt) finns någonstans mellan räddningsbåten och baksätet i polisbilen. PM hade åtskilliga möjligheter att göra sig av med det under sin promenad.Fler av dem har nämnts här i tråden.

När PM insåg att han var illa ute (och det skedde troligen rätt snabbt) så vågade han inte ha det kvar. Lätt som en plätt.
Citera
2018-05-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, man kan mycket väl ha missat kortet när de scannade av Nautilus den där gången.
Det är som du påpekar väldigt litet. Vilket man lätt kan glömma bort.

Hur kan en sån här destruering rent praktiskt gå till? Blir det verkligen "bit för bit" i bokstavlig
mening som man kommer att plocka ned Madsens ögonsten så att precis varje enskild del
kan synas riktigt i sömmarna? Eller görs det på ett "grövre sätt" så att risk finns för att
det eventuellt gömda förblir oupptäckt?

Det kan stämma som du säger att han inte ville gömma denna dyrgrip någon annanstans
än inne i sitt "revir".

Umgås det sen med rymningsplaner så kan jag tänka mig att PM vill slå på minst lika stort
och listigt som Andy Dufresne i Stephens Kings välkända "Nyckeln till friheten".
https://www.youtube.com/watch?v=8jRRZPGa3fU

Var hör en sån som PM hemma om inte i en kloak? Det jädra lilla krypet.
Jag tänker att PM var konstruktör och kunde nog varje skrymsle ombord på sina fem fingrar.
När Ditte och co undersökte Nautilus så var det efter mordspår och även spår efter en kolmonoxid avgasolycka. Men var det så noggrann undersökning då, så att hela motorn plockades isär tex? Nu är jag inte teknisk, men jag tänker mig att PM lindade in minneskortet i tex lite trassel (för rengöring och torkning av motorer och maskiner) och skruvade av någon ihålig motordel och gömde trasselsudden med minneskortet inuti, samt satte delen på plats igen (?) När de scannade Ubåten var det främst efter hålrum som inte borde finnas i Ubåten. Några sådana fanns inte på Nautilus. Så något litet skit i motorn kan de ha missat tror jag. Sedan finns det nog hur många skrymslen och vrår ombord att gömma en så liten grej.
Polisen har ju inte lämnat något åt slumpen hitintills. De ansökte tidigt om destruering av Nautilus.
Dels på grund av det uppenbara skälet för alla, men säkert också för att få plocka isär den och undersöka allt väldigt nogsamt. Pm har kanske fler gömda hemligheter ombord?

Det var en dansk pjäs som hette;- Elevatoren (hissen) der gik ned til helvede.
Om PM och co gräver så kanske de hamnar i kloaken der gick ned i helvede! Ingången till helvetet kanske finns i spildevandet under Herstedvester fängelse? Efter att ha kravlat mil i spildevand och skit kommer de till sin förvåning fram till helvetet och inte alls upp i Köpenhamn! Och så kommer djävulen och tar dem med till ett rum fyllt med bajs, där PM o co får stå med bajs upp till hakan tillsammans med tråkiga byråkrater för eviga tider. Helvetet kanske inte är så lattjo lajbans, med gränsöverskridande människor och förbjudna lustar som PM tänkt sig? Bara äckligt och förbannat dödstrist........
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-10 kl. 00:46.
Citera
2018-05-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror fortfarande att minneskortet (om det nu finns ett sånt) finns någonstans mellan räddningsbåten och baksätet i polisbilen. PM hade åtskilliga möjligheter att göra sig av med det under sin promenad.Fler av dem har nämnts här i tråden.

När PM insåg att han var illa ute (och det skedde troligen rätt snabbt) så vågade han inte ha det kvar. Lätt som en plätt.
Han kan ju ha skickat innehållet med iCloud också.

För övrigt saknas väl två mobiltelefoner också. Om han valt att spara även dessa, så är det mera skrymmande.
Senast redigerad av LOE2 2018-05-10 kl. 00:20.
Citera
2018-05-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Du tror inte att polisen dammsugit PMs promenadväg? Samt räddningsbåten,bryggan och polisbilen?
Jag tror att de gjorde det så fort som möjligt, polisbilen direkt.

Polisen har nog film, foto på allt PM gjorde från det han steg i land.
Dessutom tror jag inte att PM skulle våga gömma det på vägen där någon av en slump kunde finna det.

På sin höjd tror jag att han i panik släppte det i en kloak på vägen. Eller i sjön från räddningsbåten.
Citera
2018-05-10, 08:28
Medlem
Citat:

Fast Amagermannen sitter inte på Herstedvester. Han flyttades 2012 till Statsfængslet Østjylland pga rymningsrisk och att han vägrat delta i terapi. PM får hålla tillgodo med Lundin och Knudsen (om nu PM hamnar på Herstedvester vill säga).
Senast redigerad av diva59 2018-05-10 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in