Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Ja, man kan mycket väl ha missat kortet när de scannade av Nautilus den där gången.
Det är som du påpekar väldigt litet. Vilket man lätt kan glömma bort.
Hur kan en sån här destruering rent praktiskt gå till? Blir det verkligen "bit för bit" i bokstavlig
mening som man kommer att plocka ned Madsens ögonsten så att precis varje enskild del
kan synas riktigt i sömmarna? Eller görs det på ett "grövre sätt" så att risk finns för att
det eventuellt gömda förblir oupptäckt?
Det kan stämma som du säger att han inte ville gömma denna dyrgrip någon annanstans
än inne i sitt "revir".
Umgås det sen med rymningsplaner så kan jag tänka mig att PM vill slå på minst lika stort
och listigt som
Andy Dufresne i Stephens Kings välkända "Nyckeln till friheten".
https://www.youtube.com/watch?v=8jRRZPGa3fU
Var hör en sån som PM hemma om inte i en kloak? Det jädra lilla krypet.
Jag tänker att PM var konstruktör och kunde nog varje skrymsle ombord på sina fem fingrar.
När Ditte och co undersökte Nautilus så var det efter mordspår och även spår efter en kolmonoxid avgasolycka. Men var det så noggrann undersökning då, så att hela motorn plockades isär tex? Nu är jag inte teknisk, men jag tänker mig att PM lindade in minneskortet i tex lite trassel (för rengöring och torkning av motorer och maskiner) och skruvade av någon ihålig motordel och gömde trasselsudden med minneskortet inuti, samt satte delen på plats igen (?) När de scannade Ubåten var det främst efter hålrum som inte borde finnas i Ubåten. Några sådana fanns inte på Nautilus. Så något litet skit i motorn kan de ha missat tror jag. Sedan finns det nog hur många skrymslen och vrår ombord att gömma en så liten grej.
Polisen har ju inte lämnat något åt slumpen hitintills. De ansökte tidigt om destruering av Nautilus.
Dels på grund av det uppenbara skälet för alla, men säkert också för att få plocka isär den och undersöka allt väldigt nogsamt. Pm har kanske fler gömda hemligheter ombord?
Det var en dansk pjäs som hette;- Elevatoren (hissen) der gik ned til helvede.
Om PM och co gräver så kanske de hamnar i kloaken der gick ned i helvede! Ingången till helvetet kanske finns i spildevandet under Herstedvester fängelse? Efter att ha kravlat mil i spildevand och skit kommer de till sin förvåning fram till helvetet och inte alls upp i Köpenhamn! Och så kommer djävulen och tar dem med till ett rum fyllt med bajs, där PM o co får stå med bajs upp till hakan tillsammans med tråkiga byråkrater för eviga tider. Helvetet kanske inte är så lattjo lajbans, med gränsöverskridande människor och förbjudna lustar som PM tänkt sig?

Bara äckligt och förbannat dödstrist........