Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 23:30
  #733
Medlem
Det är åtminstone två som säger sig ha sett Antonio bli avsugen eller "stoppade in sin kuk i munnen på XXX"
YYY säger att XXX håller armarna runt Antonios ben och han håller händerna på hennes huvud. YYY säger att hon skriker "vad håller du på med" och då lyfter Antonio ner XXX och då ser XXX (Fl anteckning; YYY visar med sitt ansiktsuttryck hur XXX ser ut dvs. helt tom ut). YYY märker att XXX inte har gjort det här med vilja. YYY säger att det här inte är något skulle göra, hon gillar inte ens Antonio.
Citera
2017-07-15, 23:32
  #734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Irrelevant. De har alla vittnat om att de sett sig som jämngamla och jämnbördiga. Då skiter jag faktiskt i vad paragrafryttare säger. Fuck off. Detta skulle aldrig gått till domstol.
Du får ändå inte knulla eller ha sex med en 13 åring. Det finns en lag för att den ska följas. Om en 13 åring kör bil vad säger du om det?
Citera
2017-07-15, 23:35
  #735
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nog verkar det sannolikt överlag att RN vetat ålder på målsäganden i förväg men samtalet bevisar ändå bara att han vet det i efterhand. Han kan ha blivit upplyst om det då.

Och tydligen har hon tagit medicin mot depression. Kombinerat med alkohol var det nog inte så lyckat, möjligen..

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sant, men min magkänsla säger att han inte alls har någon sexuell debut här och att han faktiskt vet åldern på målsägande. Sen det värsta då vi visste att hon var deprimerad. Alltså ehh...

Det är svåra rättsfall överlag såna här, men någonstans måste gränsen sättas och jag tycker den passerat. Jag tycker mig se att man har haft bilder ute också men inte säker, och då har dom åkt bort illa kvickt i så fall.

A tror att det inget kommer hända med polisanmälan eftersom det är målsägandes föräldrar som anmält.

Detta gör att det mailet inte kan ligga till grund som bevisning för någonting ...

"Denna text kom till Insp via ett mail från målsägandes mamma."

Det är givetvis en bra information för de som utreder fallet - och kan ligga till grund för frågor ställda till R .. men påståendet att han sagt något till en människa som har både nära relation till offret och stort intresse av att han åker dit ... Det är inte stödbevisning .. och därför tas det givetvis inte heller upp i domstolen ...
Citera
2017-07-15, 23:40
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Förlåt, skulle det stått en hen?
Googla på ett nytt ord. Idiot.
Veckla ut pansarskalet i pannan. Han hon hen skit samma. Du fick ett svar.
Citera
2017-07-15, 23:41
  #737
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Faktum kvarstår att det är relativt jämnåriga vi talar om och att det i fallet målsäganden och R.N gäller två berusade barn som tydligen hade ett sexuellt ömsesidigt intresse och där inget tvång förekommen.

Jag kan inte se att det är vettigt att jämställa riktiga övergrepp av äldre människor mot barn med frivilliga handlingar mellan relativt jämåriga barn och kalla allt för våldtäkt, vilket det ju i alla händelser inte rör sig om i verkligheten. Möjligen sexuella övergrepp men inte våldtäkt då det är frivilligt.

https://www.svd.se/skarpt-sexbrottslag-blir-feltolkad
Nej, en 13-åring kan aldrig bli "relativt jämnårig" med en 15-16-åring. Tvärtom faktiskt, det är en väsentlig skillnad på en 13-åring och en 15/16-åring...
Citera
2017-07-15, 23:44
  #738
Medlem
8711s avatar
Hur fan kan det bara bli 90 timmars ungdomstjänst!?? Skojar dom? 9 dagars trams så är det där glömt då eller och han sonat sitt brott? Knappast! Glöm det! Bara för att han är Anna Books son. Så är det alltid i det här vidriga skitsamhället, det spelar enorm roll VEM man är. Om det är synd om en som invandrar, kvinna, homosexuell eller liknande eller om man har en kändis som förälder, då kommer man så här jääävligt lindrigt undan.

Bötesbeloppet är rätt bra enligt dagens regler, men jag tycker det borde vara mer och kosta våldtäktsmän hela livet. Men övriga straffet mot bötesbeloppet visar hur oproportionerligt lågt det övriga straffet är på 90 timmars ungdomstjänst.

Klart som fan man inte ska ha 90 timmars ungdomstjänst för våldtäkt mot barn, en 13-årig flicka.
Citera
2017-07-15, 23:50
  #739
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hur fan kan det bara bli 90 timmars ungdomstjänst!?? Skojar dom? 9 dagars trams så är det där glömt då eller och han sonat sitt brott? Knappast! Glöm det! Bara för att han är Anna Books son. Så är det alltid i det här vidriga skitsamhället, det spelar enorm roll VEM man är. Om det är synd om en som invandrar, kvinna, homosexuell eller liknande eller om man har en kändis som förälder, då kommer man så här jääävligt lindrigt undan.
90 timmar är 10 timmar mer än två 40 timmarsveckor ... Så lite mer än 9 dagar handlar det allt om..

Han kommer inte att dömas till frihetsberövande, vilket är helt rätt med hänsyn till hur straffen ser ut för andra...

Citat:
Bötesbeloppet är rätt bra enligt dagens regler, men jag tycker det borde vara mer och kosta våldtäktsmän hela livet. Men övriga straffet mot bötesbeloppet visar hur oproportionerligt lågt det övriga straffet är på 90 timmars ungdomstjänst.
Han är inte dömd till "böter".

Citat:
Klart som fan man inte ska ha 90 timmars ungdomstjänst för våldtäkt mot barn, en 13-årig flicka.
Citera
2017-07-15, 23:53
  #740
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
90 timmar är 10 timmar mer än två 40 timmarsveckor ... Så lite mer än 9 dagar handlar det allt om..

Han kommer inte att dömas till frihetsberövande, vilket är helt rätt med hänsyn till hur straffen ser ut för andra...


Han är inte dömd till "böter".

Skadestånd, skit samma vad man kallar det.

9 dagars trams på någon lekplats för idioter och mamma och pappa betalar skadeståndet.

Vedervärdigt hur vissa kommer undan lätt. I det här fallet såklart för att han är ett kändisbarn.
Citera
2017-07-16, 00:02
  #741
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Skadestånd, skit samma vad man kallar det.

9 dagars trams på någon lekplats för idioter och mamma och pappa betalar skadeståndet.

Vedervärdigt hur vissa kommer undan lätt. I det här fallet såklart för att han är ett kändisbarn.
11,25 fulla arbetsdagar. Dvs 11 dagar och 2 timmar.

Samhällstjänst avtjänas dock inte på det sättet - utan han kommer att få sköta skola och avtjäna några timmar i veckan -vilket innebär att 90 timmar handlar om ganska många veckor, inte dagar.

Nej, han får inte lindrigt för att han är ett "kändisbarn". Straffen ligger där p g a omständigheterna och hans ungdom - vilket du också kan se i domen.

Edit:
Detta är värderingen av brottet

Straffvärdet för våldtäktsbrottet skulle för en vuxen person på 21 år motsvara två
års fängelse
.
Citera
2017-07-16, 00:03
  #742
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta gör att det mailet inte kan ligga till grund som bevisning för någonting ...

"Denna text kom till Insp via ett mail från målsägandes mamma."

Det är givetvis en bra information för de som utreder fallet - och kan ligga till grund för frågor ställda till R .. men påståendet att han sagt något till en människa som har både nära relation till offret och stort intresse av att han åker dit ... Det är inte stödbevisning .. och därför tas det givetvis inte heller upp i domstolen ...


Ingen påstod att det är ett bevis utan det är ett utdrag från förundersökningen. Sedan är det åklagaren som bestämmer vad den tar med sig till domstolen inte någon annan.
Citera
2017-07-16, 00:06
  #743
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingen påstod att det är ett bevis utan det är ett utdrag från förundersökningen. Sedan är det åklagaren som bestämmer vad den tar med sig till domstolen inte någon annan.
Ja, jag vet att det är ett utdrag ur FUP -- och åklagaren skulle förlora rätt mycket trovärdighet om han tog upp det som "stödbevisning" såvida R inte erkänner samtalet eller någon annan hört R och kan bekräfta det..

Det var min poäng - inte att kritisera att det finns i FUP, att mamman lämnade informationen eller att det citeras här...
Citera
2017-07-16, 00:08
  #744
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag vet att det är ett utdrag ur FUP -- och åklagaren skulle förlora rätt mycket trovärdighet om han tog upp det som "stödbevisning" såvida R inte erkänner samtalet eller någon annan hört R och kan bekräfta det..

Det var min poäng - inte att kritisera att det finns i FUP, att mamman lämnade informationen eller att det citeras här...


Begriper egentligen inte varför du ens kommenterar det eftersom ingen sagt att det är ett bevis?
Menar du att vi som har FU ska enbart ta med det som anses vara bevis eller hur tänkte du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback