Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 20:53
Medlem
Från FUP sidan 78. Antonio visste enligt vittnen mycket väl att BO var 13 år gammal:
YYY säger att hon inte kan förstå hur Antonio kan göra så mot en annan människa och att XXX är 13 och han är 16. (YYY tillägger när förhöret läses upp att Antonio är fullt medveten om att ar 13, det kommer han inte säga men han är det). YYY. säger att Antonio bryter mot. .. att det är sexuella övergrepp, att det nästan är våldtäkt. YYY säger att Antonio är helt medveten om att XXX är 13 år, XXX har sagt det, alla har sagt det att hon är 03 :a och ändå finns det inget stopp på Antonio.
Citera
2017-07-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Från FUP sidan 78. Antonio visste enligt vittnen mycket väl att BO var 13 år gammal:
YYY säger att hon inte kan förstå hur Antonio kan göra så mot en annan människa och att XXX är 13 och han är 16. (YYY tillägger när förhöret läses upp att Antonio är fullt medveten om att ar 13, det kommer han inte säga men han är det). YYY. säger att Antonio bryter mot. .. att det är sexuella övergrepp, att det nästan är våldtäkt. YYY säger att Antonio är helt medveten om att XXX är 13 år, XXX har sagt det, alla har sagt det att hon är 03 :a och ändå finns det inget stopp på Antonio.

Hur fick du tillgång till FUP, har du begärt ut från TR? Är det så att de själva säger att de begått misstag och ej maskerat BOs namn? Mycket märkligt agerande! Det är väl lagstridigt att lämna ut sekretessbelagda uppgifter?
Citera
2017-07-15, 21:57
Medlem
henki420s avatar
Det är inte ovanligt att de maskar dåligt. Kan förstå att den som hämtat ut FUPen inte vill lägga upp den och därmed hänga ut BO, i det här fallet ett barn som blivit våldtagen och som mår väldigt dåligt.

Vi får hoppas att TR fixar till maskeringarna, digitaliserar den igen och att någon hämtar ut ny kopia och lägger upp.
Citera
2017-07-15, 22:16
Medlem
Citat:

Som sagt tillför inget, det står i domen. Allt som är av relevans för bedömning av hur domstolen resonerat för att fri/fälla för ansvar står i domen. Tyder också på att han är tillförlitig i det han uppger om vad som hänt eller inte hänt eftersom hans uppgifter går att verifiera.
Citera
2017-07-15, 22:42
Medlem
Jag har FUP och går igenom den så snabbt jag kan. Vidrig och sorglig läsning. Jag har hunnit till sida 160 av totalt 348 sidor. Normalt sett skulle jag omedelbart dela med mig av FUP eftersom det finns ett stort intresse. I detta fall avvaktar jag eftersom BO är minderårig och hennes namn finns med av misstag. För de som har FUP skulle jag råda till stor försiktighet med tanke på BOs ålder.

Någon annan har försett mig med lite goda råd. Vi känner att BO enkelt kan identifieras och att det kommer innebära stora problem. BO mådde redan innan våldtäkterna, det är definitivt plural, dåligt. Att vara i stort sett medvetslös som 13-åring, och alla medverkande visste om den låga åldern, och ha kåta icke minderåriga grabbar köra upp kuken i ansiktet och handen i snippan är inget annat än vidrigt och obegripligt.

Att Tingsrätten inte maskar som de ska kan väl i teorin vara lagvidrigt. Samtidigt kan man väl missa ett par rader när FUP är på nästan 400 sidor. Säkert bara mänskliga faktorn och jag tycker TR i Solna erbjuder förstklassig service. Jag hoppas TR rättar till detta på måndag och maskar namnet lite bättre.
Citera
2017-07-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tycker du skall ta till dig och verkligen läsa både micros och mooskys inlägg.De förklara precis på ett lättförklarligt sätt om vad som står i domen.
Varken du ,jag eller någon annan förutom vittnena har varit på plats,och naturligtvis så måste man utgå från att de talar sanning,eller vad menar du?
Är det mer sannolikt att mamma Book och syster Felicia som har hört en andrahandsversion om kvällen då våldtäkten ägde rum vet mer om detta än vad som framkommer i domen?
Jag har absolut mer tilltro till de unga vittnena som faktiskt var på plats,än av Anna och systern.

Mycket troligt att både Anna och Felicia kommer att försöka få tidningar,och kanske tv i någon morgonsoffa att berätta om hur orättvist Antonio och familjen har blivit illa behandlade när de kommer tillbaks till Sverige.
Vore helt gräsligt om någon tidning skulle publicera en intervju av henne med tanke på vad hon och Felicia svarat och publicerat på instagram,något fel i huvudet måste de ha.
Tycker verkligen att tjejen som ingrep mot Antonios övergrepp och senare vittnat är värd en stor eloge,fler sådana unga tjejer med civilkurage skulle vi ha. Sverige och världen hade varit en mycket bättre plats då.
Anna vill nog inte att press och TV tar upp detta.
Citera
2017-07-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Som sagt tillför inget, det står i domen. Allt som är av relevans för bedömning av hur domstolen resonerat för att fri/fälla för ansvar står i domen. Tyder också på att han är tillförlitig i det han uppger om vad som hänt eller inte hänt eftersom hans uppgifter går att verifiera.
Det finns väldigt mycket i FUP som inte står i domen. Du kanske inte tycker det är relevant men de flesta andra tycker nog annorlunda. Antonio har ju påstått att han inte visste att BO var 13 vilket naturligtvis är trams. Han är lika tillförlitlig som det mentalt störda fettot Anna och den svartjobbande pappan Roberto. Subjektivt tycker jag allt om den dömda barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book tillför bra pusselbitar för att visa vilken vidrigt, äckligt och feluppfostrat svin han är. Detsamma gäller förresten Robin Nordlund. Fy fan vilken äckel.
Citera
2017-07-15, 23:00
Citat:
Antonio har ju påstått att han inte visste att BO var 13 vilket naturligtvis är trams.

Var sägs det? I domen heter det:

Citat:
Han [ATB] hade inte träffat målsäganden före den aktuella kvällen men visste vem hon var och att hon var 13 år gammal. Han tror inte att RN visste hur gammal hon var.

Frågan är väl snarare om ATB kunde klarat sig om han hävdat att han inte visste detta; eller om RN verkligen talar sanning då han säger sig ha varit ovetande om BOs ålder.
Citera
2017-07-15, 23:14
Medlem
Citat:
Jag har FUP och går igenom den så snabbt jag kan. Vidrig och sorglig läsning. Jag har hunnit till sida 160 av totalt 348 sidor. Normalt sett skulle jag omedelbart dela med mig av FUP eftersom det finns ett stort intresse. I detta fall avvaktar jag eftersom BO är minderårig och hennes namn finns med av misstag. För de som har FUP skulle jag råda till stor försiktighet med tanke på BOs ålder.

Någon annan har försett mig med lite goda råd. Vi känner att BO enkelt kan identifieras och att det kommer innebära stora problem. BO mådde redan innan våldtäkterna, det är definitivt plural, dåligt. Att vara i stort sett medvetslös som 13-åring, och alla medverkande visste om den låga åldern, och ha kåta icke minderåriga grabbar köra upp kuken i ansiktet och handen i snippan är inget annat än vidrigt och obegripligt.

Att Tingsrätten inte maskar som de ska kan väl i teorin vara lagvidrigt. Samtidigt kan man väl missa ett par rader när FUP är på nästan 400 sidor. Säkert bara mänskliga faktorn och jag tycker TR i Solna erbjuder förstklassig service. Jag hoppas TR rättar till detta på måndag och maskar namnet lite bättre.
En stor eloge att du just för stunden inte delger oss FUP.
Jag hoppas att de nu på måndag maskar över flickans namn.
Vad man har sett vad du har delgivit från FUP så är det inte trevliga saker.
Så som Annas så kallade lilla pojk har innan slagit och våldtagit en annan flicka.
Citera
2017-07-15, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Hur fick du tillgång till FUP, har du begärt ut från TR? Är det så att de själva säger att de begått misstag och ej maskerat BOs namn? Mycket märkligt agerande! Det är väl lagstridigt att lämna ut sekretessbelagda uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det är inte ovanligt att de maskar dåligt. Kan förstå att den som hämtat ut FUPen inte vill lägga upp den och därmed hänga ut BO, i det här fallet ett barn som blivit våldtagen och som mår väldigt dåligt.

Vi får hoppas att TR fixar till maskeringarna, digitaliserar den igen och att någon hämtar ut ny kopia och lägger upp.
Instämmer där.
När jag själv begärt ut FUP har det flera gånger missats i maskningen.
Citera
2017-07-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Var sägs det? I domen heter det:

Frågan är väl snarare om ATB kunde klarat sig om han hävdat att han inte visste detta; eller om RN verkligen talar sanning då han säger sig ha varit ovetande om BOs ålder.
Du har helt rätt. Lite väl mycket FUP på lördagskvällen. Jag blev lite konfunderad över allt Robin sagt om BO och hennes ålder samt även att Emma insisterar på att Antonio kommer hävda att åldern på BO var okänd. Som nedan:

Antonio är fullt medveten om att XXX är 13, det kommer han inte säga men han är det) . Emma. säger att Antonio bryter mot. .. att det är sexuella övergrepp, att det nästan är våldtäkt. Emma säger att Antonio är helt medveten om att XXX är 13 år, har sagt det, alla har sagt det att hon är 03 :a och ändå finns det inget stopp på Antonio.
Citera
2017-07-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringofarangen
Men snälla, visst, kan förstå att Anna Book blev chockad när polisen kom, men att hävda att någon skulle sätta dit honom för våldtäkt bara för att han är son till henne och för att han har "fina kläder" WTF?
Förstår att Anna blir chockad när polisen knackar på. Vem vill ha en son som bete sig så. Att försvara honom på nätet hela tiden gör saken värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in