Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
17-08-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
De har ju gått ut årskurs 9 så då har de ingen skolplikt, går de på gymnasiet så får de väl ta ledigt från skolan eller förhandla med kriminalvården om att få göra det på kvällar, helger och lov. Går de på gymnasiet?

Det var ju lite därför jag undrade eftersom skolplikten upphör efter 9:an. Antar att de gå på gymnasiet, nuförtiden är det nog bara bottenskrapet som hoppar av efter 9:an.
Citera
17-08-04, 16:21
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Hur funkar det med samhällstjänst för ungdomar som går i skolan? Genomgår man denna utanför skoltid samt på helger eller kommer ATB tvingas från skolan?

Har han gått ut nian och inte kommit in på någon gymnasieutbildning så har han ju dagarna fria. Annars försöker dom väl snickra till en fungerande arbetstakt. Antonio Toledano Book lär nog inte slippa undan sin samhällstjänst.
När han gjorde samhällstjänst i våras så tyckte ju Mommie Dearast att han hade ett sååååå gott hjärta som ställde upp för dom som hade det svårt. Som om han var där frivilligt. Yta yta yta.

Förmodligen blir det väl Convictus, Myrorna eller Stadsmissionen som får försöka få den unge gossen att göra ett vettigt handtag i 40 extratimmar. Han verkar ju rätt lat efter vad man såg på Arga Snickar'n. Han sa ju själv att han helst smet ifrån och inte hjälpte till.

Det är synd om barnen som inte har några fungerande föräldrar utan får bete sig hur som helst. Utan uppfostran och styrning.
Citera
17-08-04, 16:28
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Hon kanske inte hade sett domen ännu;-) Eller så är det en klassisk avledningsmanöver. Blir väl inte riktigt bra att man skriver att livet är toppen när man vet att domen mot sin barnvåldtäktsdömde son kommer ut precis i samma stund. Även om Antonio frikänts så är nog livet inte toppen för den minderåriga tjejen som blev våldtagen. Blir fel oavsett utgång men det förstår nog inte fettot Anna.

Gällande fängelsestraff så ser det inte bra ut. Det krävs enorma krafttag från familjen Toledano Book och det pallar dom inte med. Om ryktet stämmer bör Antonio även vara väldigt försiktig eftersom han är allt annat än populär i området kring Pomonagatan. Skolstarten lär bli mindre rolig...... Inget att vara ledsen över. Är man en dömd barnvåldtäktsman tycker jag subjektivt att man bör hängas i närmaste träd.

Vore jag mamma så skulle jag hänga på låset och riva åt mig domen fortare än fan själv istället för att sitta och fjolla mig på instagram. Men du vet ju hur prioriteringen är: Anna, Anna och Anna.

Nej enligt olika personer som skrivit på Mommie dearests instagram så är han INTE populär och det finns nog risk för att någon vänlig människa tar och bankar skiten ur den lilla skitungen. Han ska nog vara försiktig och se till så att han inte blir skild från arabflocken han umgås med.

Och fy fan för att ev komma till skolan med det här i bagaget. Men jag tror inte han besitter förståndsgåvor nog att förstå att han sitter jävligt illa till.

Men har du en pappa som ligger på rygg och sparkar med benen och ropar på mamma Anna eller blir gungad av samma mamma Anna i lekparken. Tja vad har du då för manliga förebilder som kan lära dig hur du blir en man.
Citera
17-08-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Har han gått ut nian och inte kommit in på någon gymnasieutbildning så har han ju dagarna.

Är det sant? Var har du fått den infon ifrån? Han sjunker som en gråsten.
Citera
17-08-04, 16:36
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Är det sant? Var har du fått den infon ifrån? Han sjunker som en gråsten.

Det var ingen information.
Det är ju en fundering OM han gått ut nian och sedan inte kommit in på gymnasiet p g a ofullständiga betyg.
Han sjunker som en gråsten vilket som. Skiten hamnade i fläkten och varken han eller hans tokiga morsa hann undan.
Citera
17-08-04, 16:40
Medlem
alicewonderlands avatar
...står någonstans i tråden att han med nöd och näppe kommit in på ett praktiskt program. Inga vidare betyg, alltså, som det verkar! Ändå har han en mamma som har ett "fritt"arbete (var det i Arge snickaren hon kallade det det?), och borde ha gott om tid att hjälpa till med läxorna...
Citera
17-08-04, 16:50
Medlem
hängballens avatar
Fick han samma böter som Robin?
Han kommer ju vara hos kronofogden livet ut om dom skulderna inte avskrivs.
Citera
17-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
De har ju gått ut årskurs 9 så då har de ingen skolplikt, går de på gymnasiet så får de väl ta ledigt från skolan eller förhandla med kriminalvården om att få göra det på kvällar, helger och lov. Går de på gymnasiet?

Skoltid är "fredad", dvs samhällstjänst utförs på tider då man inte går i skolan - gäller även gymnasiet. Helger, lediga tider (lov) etc gäller. Kvällstid så långt lagen och/eller andra regler inte sätter käppar i hjulet kan också tas i anspråk. Men allt är en fråga om hur man kommer överens med dels frivården dels den plats där man ska göra sin samhällstjänst.
Citera
17-08-04, 16:54
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...står någonstans i tråden att han med nöd och näppe kommit in på ett praktiskt program. Inga vidare betyg, alltså, som det verkar! Ändå har han en mamma som har ett "fritt"arbete (var det i Arge snickaren hon kallade det det?), och borde ha gott om tid att hjälpa till med läxorna...

Om du har varit inne på Annas instagram någon gång så inser du att hon har inte ett dugg att lära sonen. Hon skriver och har vokabulär som en ouppfostrad fjortis. Men numera finns det ju läxhjälp på skolorna. Mommie dearest lever ju i sin egen värld.....Lalaland där hon är en stor stjärna.

Han vill ju inte.....det är där felet ligger. Praktiska program kan vara jättebra för dem som inte är så studiebegåvade, vilket inte alla människor är. Dock tror jag inte på honom i det fallet heller eftersom han är lat och omotiverad. Nu måste han väl försöka få ihop till skadeståndet också så en utbildning vore väl inte helt fel.
Citera
17-08-04, 16:59
Medlem
Mamma Book hoppade ju av grundskolan år 8. Hennes mamma tyckte det var viktigare att hon skulle bli sångerska så solstollarna och Abcd Melodifestivalen var hennes skoltid och examen. Så att prioritera skolan är knappast något hon gjort.
Citera
17-08-04, 17:20
Medlem
Citat:
Mamma Book hoppade ju av grundskolan år 8. Hennes mamma tyckte det var viktigare att hon skulle bli sångerska så solstollarna och Abcd Melodifestivalen var hennes skoltid och examen. Så att prioritera skolan är knappast något hon gjort.
Stämmer detta? Jag är inte direkt förvånad eftersom äpplen sällan faller långt från trädet. Jag kan förstå att Björn Borg hoppade av skolan, han var ju "hyfsat lovande". Trots det höll det på att gå åt helvete, mycket pga dålig utbildning. Men att Anna Book hoppar av skolan. WTF????

Jag tycker barnvåldtäktsmannen Antonio bör hängas i närmaste träde men samtidigt så tycker jag lite synd om honom eftersom han har så jävla dåliga föräldrar. Man formar ju sina barn och eftersom jag är så gammalmodig, och gammal, anser jag att det är föräldrarnas ansvar att fostra barnen. Så jävla svårt är det inte. Lägg ned lite tid och låt ungjäveln hänga med hyfsade människor och inte dessa jävla arabpack som han umgås med.

Från inlägg #1292. Detta är Antonios polare där han var misstänkt för misshandel. Med en mamma som fettot Book och kompisar som nedan, är det någon som är förvånad över att det går käpprätt åt helvete?
*li Albayaty
*hmed Azzawi
*mar Hussein
*idvan Ibrahim
*lisseos Manoilidis
*sef Mohammad
*eron Negash
*erhat Özkanat
Senast redigerad av pref69 17-08-04 kl. 17:24.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 17-08-04, 17:20
Moderator
Anna Book och hennes familjeförhållanden diskuteras här: (FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!. I denna tråd diskuteras det aktuella brottet. // Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in