2024-12-29, 17:43
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Du var mej en grindvakt som var på hugget du! Jag tror inte att Henko eller Axel uppmuntrar såna som dig att försvara dem här på Flashback. Men du kan ha rätt, käbblet om Palestina kan ha varit droppen, men då är det en liten droppe och hade de varit ärliga så hade bråket inte handlat om droppen. Så när de nu fortsätter i facebook-gruppen med samma hackiga skiva så fattar man ju att de har pratat ihop sig om att göra en show av det. Jag misstror inte att de är osams, tycker bara det är ny nivå av henkos skådespeleri att t.o.m. bråka enligt en plan som han säkert skrivit ned i ett dokument och delat till Axels på google docs att följa. Så uppfattar jag det här, och såna som du skulle aldrig kunna acceptera att jag äger min egen uppfattning

Tråkigt att alla blir lurade på konfettin och förda bakom ljuset och aldrig får veta vad de egentligen bråkar om

Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Lol. Brunnet topplock på en ”random” flashbackare här i tråden. Helt normalt, nothing to see here.

Mer spännande är dock:

Finns många självutnämnda grindvakter i denna tråd, eller tja många konton kanske inte många personer.

Ja, det här verkar stämma - Henko är aldrig någonsin ärlig och nu verkar han vilja att alla ska prata om Israel, så då funderar nog alla istället på vad han har planerat att alla inte ska prata om. Känns som att hans topplock brinner varje gång hans masterplans går i stöpet

Envis som han är kommer han tjata om Israel och Palestina tills alla simps glömmer vad de heter, och ingen får någonsin veta varför sanna och axel inte vill ha med honom att göra

Citat:
Ursprungligen postat av Bornhigh
Så Haveristerna rök ihop o beslutade att splittras, sen pågick förhandlingar fram och tillbaka bakom lykta dörrar, om hur de ska gå ut med det, i över en månads tid. Och det enda blev att de ska låtsas vara osams om judar och muslimer? Extremt låg energi

Vad fick Axel ut av att gå med på detta? Slippa Henkos ältande tjat? Jag tror att Henko har lyckats lura Axel, det är bara Henko som utåt sett framstår som den normala.

Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Ja, nu lyfter du en spännande detalj som får ”Pressansvarig” att gå i taket. I dessa förhandlingar (som väl varade mer än en månad?) får vi antaga att Sanna, Axel och Henko deltog. Förmodligen fler intressenter än så dock, då vi pratar om ett aktiebolag. En vild gissning är att det skar sig mellan Sanna och Henko, det är Henkos MO att börja bråka med kvinnor. På den vägen får vi nog anta att det har utspelat sig.

Intressant dock att få veta vad de har diskuterat så extremt länge för att komma fram till en så dålig och ihålig plan på hur de ska gå ut med splittringen? Kan bara tänka mig att de inte lyckades komma överens, och till slut insåg att det har gått för lång tid och att de bara måste ut med något, så då tog de nån rutten idé om att de skulle hävda att bakgrunden är att de skulle vara osams om något så irrelevant som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av TDown
Axel är för feg för att våga trotsa Henriks order om att mörka och hemlighålla orsaken till varför Henrik inte längre är välkommen i podden.

Alla som har hört ett enda avsnitt vet att Sanna och Axel alltid viker sig efter Henriks agendor och upplägg.

Axel är Henriks nickedocka även efter att Henrik inte längre är med i Haveristerna - skraj som få och livrädd för vad han befarar att Henrik kan hitta på. Axel saknar ryggrad.

Vad vet ni som jag inte vet? Kan ni inte tala klarspråk och berätta vad som hänt på riktigt, då?
Citera
2024-12-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Vad vet ni som jag inte vet? Kan ni inte tala klarspråk och berätta vad som hänt på riktigt, då?

Det ryktas här i tråden att Axel ska ha sagt att Henko aldrig får vara med i Haveristerna mer, men jag kommer inte ta gift på att det är sant för jag har inte hört det själv
Citera
2024-12-29, 18:48
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakha
Det ryktas här i tråden att Axel ska ha sagt att Henko aldrig får vara med i Haveristerna mer, men jag kommer inte ta gift på att det är sant för jag har inte hört det själv

Ja?
Det är fortfarande ingen förklaring till vad som har hänt lol. I senaste avsnittet säger han också att Henke aldrig mer kommer säga något i Haveristerna.

Ge mig den riktiga anledningen till deras uppsagda vänskap om det nu inte är IsrealPalestinakonflikten.
Citera
2024-12-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ja?
Det är fortfarande ingen förklaring till vad som har hänt lol. I senaste avsnittet säger han också att Henke aldrig mer kommer säga något i Haveristerna.

Ge mig den riktiga anledningen till deras uppsagda vänskap om det nu inte är IsrealPalestinakonflikten.

Menar du vad som hänt innan han sa de hårda orden om Henke?
Citera
2024-12-29, 19:50
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Menar du vad som hänt innan han sa de hårda orden om Henke?

Ja i tråden verkar det som Henko gjort något som dom håller tyst om? Men som gjort att han inte får vara med i podden längre?
Citera
2024-12-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ja i tråden verkar det som Henko gjort något som dom håller tyst om? Men som gjort att han inte får vara med i podden längre?

Ska detta alltså ha skett nån gång senaste månaderna i samband med att Henke slutade vara med i podden?
Citera
2024-12-29, 20:42
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ska detta alltså ha skett nån gång senaste månaderna i samband med att Henke slutade vara med i podden?

Haha nej jag vet lika lite som du älskling. Lät som att andra användare här inne satt på mer info än vad de ville dela med sig av.
Citera
2024-12-29, 21:08
Medlem
Citat:
Haha nej jag vet lika lite som du älskling. Lät som att andra användare här inne satt på mer info än vad de ville dela med sig av.

Jag känner lite som du att det hade varit spännande att gräva lite i, borde inte vara svårt att ta reda på - vi börjar med tidsaspekten: vilket datum var sista avsnittet Henke medverkade i och vilket datum var första avsnittet som han inte medverkade i?
Citera
2024-12-29, 21:14
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Jag känner lite som du att det hade varit spännande att gräva lite i, borde inte vara svårt att ta reda på - vi börjar med tidsaspekten: vilket datum var sista avsnittet Henke medverkade i och vilket datum var första avsnittet som han inte medverkade i?

Säger det något om vad som hänt då?
Senast han är med är avsnitt 235 med Brit Stakston, släppt 29e november. Vet inte när det är inspelat dock.
Citera
2024-12-29, 21:29
Medlem
Citat:
Säger det något om vad som hänt då?
Senast han är med är avsnitt 235 med Brit Stakston, släppt 29e november. Vet inte när det är inspelat dock.

Inte ensamt men man måste arbeta metodiskt och börja nånstans. Avsnittet spelades in tisdag 26 november. Deltog Sanna i det avsnittet? Eller märkte man av någon "laddad känsla" som kan avgöra om det som hände redan då hade hänt?
Citera
2024-12-29, 21:40
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Inte ensamt men man måste arbeta metodiskt och börja nånstans. Avsnittet spelades in tisdag 26 november. Deltog Sanna i det avsnittet? Eller märkte man av någon "laddad känsla" som kan avgöra om det som hände redan då hade hänt?

Det vore enklare om någon av de som pikat här inne bara kunde tala ur skägget haha.

Men nej, inte vad jag noterade iaf? Sanna var med i avsnittet ja.
Citera
2024-12-29, 21:43
Medlem
lollan55s avatar
Vad var hela grejen med Bajshoran? var det från början tänkt att hon skulle ersätta någon? Och varför har Axel ändrat betalningsmodell så att man börjar misstänka att han ska mjölka ur sina prenumeranter en sista fet slant innan han lägger ner podden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in