2024-12-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Varför misstror du Henrik? Vad skulle han ha för anledning att vara oärlig om varför han lämnar podden? De kanske har blivit mer och mer osams och att Axels sjuka åsiker om Israel-Palestina kriget blev droppen som fick bägaren att rinna över?

Henrik är tydlig med sina åsikter och det är väl inget konstigt med att han vill visa alla i gruppen var han står i frågan??

Du var mej en grindvakt som var på hugget du! Jag tror inte att Henko eller Axel uppmuntrar såna som dig att försvara dem här på Flashback. Men du kan ha rätt, käbblet om Palestina kan ha varit droppen, men då är det en liten droppe och hade de varit ärliga så hade bråket inte handlat om droppen. Så när de nu fortsätter i facebook-gruppen med samma hackiga skiva så fattar man ju att de har pratat ihop sig om att göra en show av det. Jag misstror inte att de är osams, tycker bara det är ny nivå av henkos skådespeleri att t.o.m. bråka enligt en plan som han säkert skrivit ned i ett dokument och delat till Axels på google docs att följa. Så uppfattar jag det här, och såna som du skulle aldrig kunna acceptera att jag äger min egen uppfattning

Tråkigt att alla blir lurade på konfettin och förda bakom ljuset och aldrig får veta vad de egentligen bråkar om
Senast redigerad av ad 2024-12-28 kl. 18:19.
Citera
2024-12-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
.. osammanhängande svammel ..

Hahahaha om du har en annan åsikt om Israel-Palestina kriget så kan du väl lyfta den i gruppen? Och kan du bara svara på frågan och förklara varför du tror att Henrik håller med Axel och är överens om det? Det är inte särskilt svårt att hitta var Henrik står i frågan, så det kan du inte hävda något annat än att han är konsekvent
Citera
2024-12-28, 21:36
Medlem
Varför kan inte Axel och Henko hålla sams? Henko som pressade tjejen som Axel förgrep sig på så hon inte vågade att anmäla. Varför visar Axel sådan otacksamhet inför det? De var ju verkligen 'bros before hoes' vänner.
Citera
2024-12-28, 23:15
Medlem
Lol. Brunnet topplock på en ”random” flashbackare här i tråden. Helt normalt, nothing to see here.

Mer spännande är dock:
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Du var mej en grindvakt som var på hugget du! Jag tror inte att Henko eller Axel uppmuntrar såna som dig att försvara dem här på Flashback. Men du kan ha rätt, käbblet om Palestina kan ha varit droppen, men då är det en liten droppe och hade de varit ärliga så hade bråket inte handlat om droppen. Så när de nu fortsätter i facebook-gruppen med samma hackiga skiva så fattar man ju att de har pratat ihop sig om att göra en show av det. Jag misstror inte att de är osams, tycker bara det är ny nivå av henkos skådespeleri att t.o.m. bråka enligt en plan som han säkert skrivit ned i ett dokument och delat till Axels på google docs att följa. Så uppfattar jag det här, och såna som du skulle aldrig kunna acceptera att jag äger min egen uppfattning

Tråkigt att alla blir lurade på konfettin och förda bakom ljuset och aldrig får veta vad de egentligen bråkar om

Finns många självutnämnda grindvakter i denna tråd, eller tja många konton kanske inte många personer.

Ja, det här verkar stämma - Henko är aldrig någonsin ärlig och nu verkar han vilja att alla ska prata om Israel, så då funderar nog alla istället på vad han har planerat att alla inte ska prata om. Känns som att hans topplock brinner varje gång hans masterplans går i stöpet

Envis som han är kommer han tjata om Israel och Palestina tills alla simps glömmer vad de heter, och ingen får någonsin veta varför sanna och axel inte vill ha med honom att göra
Senast redigerad av psykopathenko 2024-12-29 kl. 00:15.
Citera
2024-12-29, 00:36
Medlem
Så Haveristerna rök ihop o beslutade att splittras, sen pågick förhandlingar fram och tillbaka bakom lykta dörrar, om hur de ska gå ut med det, i över en månads tid. Och det enda blev att de ska låtsas vara osams om judar och muslimer? Extremt låg energi

Vad fick Axel ut av att gå med på detta? Slippa Henkos ältande tjat? Jag tror att Henko har lyckats lura Axel, det är bara Henko som utåt sett framstår som den normala.
Citera
2024-12-29, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornhigh
Så Haveristerna rök ihop o beslutade att splittras, sen pågick förhandlingar fram och tillbaka bakom lykta dörrar, om hur de ska gå ut med det, i över en månads tid. Och det enda blev att de ska låtsas vara osams om judar och muslimer? Extremt låg energi

Vad fick Axel ut av att gå med på detta? Slippa Henkos ältande tjat? Jag tror att Henko har lyckats lura Axel, det är bara Henko som utåt sett framstår som den normala.

Ja, nu lyfter du en spännande detalj som får ”Pressansvarig” att gå i taket. I dessa förhandlingar (som väl varade mer än en månad?) får vi antaga att Sanna, Axel och Henko deltog. Förmodligen fler intressenter än så dock, då vi pratar om ett aktiebolag. En vild gissning är att det skar sig mellan Sanna och Henko, det är Henkos MO att börja bråka med kvinnor. På den vägen får vi nog anta att det har utspelat sig.

Intressant dock att få veta vad de har diskuterat så extremt länge för att komma fram till en så dålig och ihålig plan på hur de ska gå ut med splittringen? Kan bara tänka mig att de inte lyckades komma överens, och till slut insåg att det har gått för lång tid och att de bara måste ut med något, så då tog de nån rutten idé om att de skulle hävda att bakgrunden är att de skulle vara osams om något så irrelevant som möjligt.
Citera
2024-12-29, 10:53
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Inte mycket till farväl efter 8 år ;-)

"För er som undrat varför Henrik varit frånvarande mer än vanligt den senaste tiden, läs den länkade tråden i Facebook-gruppen.

Jag och Sanna kommer fortsatt att göra Haveristerna, med klipparpojken som klippare. Nästa inspelning sker på söndag och vi kommer då troligtvis att både prata om de gamla vanliga ämnena, men också att lyssna på antingen första avsnittet av Mansbebisars podcast eller första avsnittet av Cissis nya podcast med den där Chrystelle. Förutsatt att dessa inte är hemska blir det nya följetonger som kommer att plåga oss under våren, eller tills oduglingarna ger upp efter 10 avsnitt.

Utöver det har vi börjat planera inför januari. Vi kommer som sagt inte att ge upp på klassiskt Haveristerna-content, men vi kommer att luta oss lite mer in i att vara bokpodden. I januari kommer Kristian Borg från Verbal förlag att gästa oss för att prata om antologin Finnjävlar, och därefter har vi ytterligare en författare som ni nog kommer att gilla på lut. Vi kommer också att göra ett nytt försök att spela in med Lisa Nåbo så fort hon är åter i tjänst efter sin föräldraledighet, och förhoppningsvis kommer även gamla publikfavoriter tillbaka för att prata om sina hjärteämnen när det passar. Självklart kommer vi även fortsatt att bjuda in folk vi både vill skälla ut och hålla med.

Framöver kommer vi också att använda en annan plattform för att spela in avsnitt och vi kommer tack vare den att ha bättre möjligheter att dels lyssna på saker att REACTLORDA på, men också att streama och att generellt använda oss av video. Just nu är det bara på idéstadiet, men det ska nog bli bra."

Åhhh, har skurit sig totalt mellan dom om de inte ens kan komma överens om ett snyggt och propert avslut efter alla dessa år, trots flera månaders betänketid. Axel tröttnade nog på Henkos manipulerande
Citera
2024-12-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornhigh

Men är du dum? Axel tjänar på att de blir en färre att fördela Earnings per month: $6,842 på.
Kom inte och säg såna korkade saker, du måste veta att absolut ingen bryr sig vad du skriver!
Citera
2024-12-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Tror podden kommer läggas ner helt alldeles strax?

Om podden läggs ner så är det årets icke-nyhet, ingen komma gråta.
So far är det årets icke-händelse att Henko fick sparken - ingen bryr sig, inte ens en liten notis i vänsterkollen eller exakt24 om den saken.
År 2024 största flabb är dock Henkos psykbryt HÄR efter att ha gått på spriten! Allt vevande åt alla håll var helt fantastiskt!! Föreställer mig honom vevandes och lika sliten som när Christian P. försökte få kontakt med honom i tingsrätten
Citera
2024-12-29, 11:33
Medlem
DeiMos avatar
Varför är fettot henko så arg hela tiden? Beror det på att han är en föredetting inom poddandet, och spetälsk inom socialdemokratisk antirasism?
Citera
2024-12-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeiMo
Varför är fettot henko så arg hela tiden? Beror det på att han är en föredetting inom poddandet, och spetälsk inom socialdemokratisk antirasism?

".. kan leda till att man i tidig ålder utvecklar Alzheimers sjukdom." https://www.svt.se/sport/boxning/forskning-om-hjarnskador

henko är gammal, har boxats en hel del genom åren (se redogörelse från en tidigare MMA-elev nedan) , varit på spriten minst varje helg men säkert oftare än så i åratal, utsatt för enorm stress genom åren bland annat när hans mamma blev mordhotad ett 10-tal gånger om året fler år i rad. Inte konstigt att Alzheimers kommer krypandes så han blir förvirrad och arg och gör bort sig här

Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Tänka sig vad svårt det ska vara med den enklaste research på det här forumet.

Sökte på youtube och genast kom det upp flera filmer. Lustigt att de ligger under IRM-kontot men där ligger de iaf...
Boxning:
https://www.youtube.com/watch?v=YU6iwsAODsY
All style:
https://www.youtube.com/watch?v=N5sQkaEMuCs Här mötte han nån snubbe som gått match i nordiska mästerskapen men som blivit nerflyttad i klasserna. Om jag inte minns fel så hade snubbens motståndare inte dykt upp. Så inte undra på att Henko åker på dyng.

Som fd Avestabo och tidigare elev till Henko så kan jag bara intyga att han både givit och fått smällar i sina dagar. Han var även med och fightades i en av dessa "senap och mma" galor. Tror det var den första. De blev totalt tre innan mma-förbundet surnade till.

Det var aldrig tal om nått medlemskap som signaturen "TheBuster" påstår. Här kan ni läsa Johan "Godzilla" Lennströms egna ord om hur Avesta senap och MMA uppkom: https://www.mmanytt.se/mmanyttse/intervju-med-polisanmalda-johan-lennstrom-mannen-bakom-avesta-senap-mma/

I övrigt kan jag bara tillägga att Henko var en bra tränare trots att klubben var relativt ung och att tränarna generellt inte hade allt för många år inom sporten.
Citera
2024-12-29, 13:36
Medlem
TDowns avatar
Axel är för feg för att våga trotsa Henriks order om att mörka och hemlighålla orsaken till varför Henrik inte längre är välkommen i podden.

Alla som har hört ett enda avsnitt vet att Sanna och Axel alltid viker sig efter Henriks agendor och upplägg.

Axel är Henriks nickedocka även efter att Henrik inte längre är med i Haveristerna - skraj som få och livrädd för vad han befarar att Henrik kan hitta på. Axel saknar ryggrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in