2022-04-25, 13:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vad tillför Sanna till podden? Om dom nu måste kvotera in en tjej varför inte ha med någon som är intresserad av ämnet och personerna som diskuteras? Therese Verdun till exempel.
Ska de ta in Therese Verdun? Sanna tillför i ett genomsnittligt program inte så värst mycket, vilket ofta är att spy galla över typ Bengt Svensson som är stor på twitter, vilket i sig inte per se är negativt. däremot när det vankas gräv har hon bevisat sitt värde. Lyssnat på gamla avsnitt med Myra och inte var hon mer involverad. Tycker hon kan sätta killarna på plats rätt bra ibland.
Citera
2022-04-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Som jag förstått det spelade Henko in podd igår med Aron Flam. Aron fortsätter att hävda att Axel inte vågar ställa upp. Återstår att se vad utfallet blir. Är nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Sannerligen det kommer bli episkt.

Här kan vi snacka klasskillnad på hög nivå, Aron har faktiskt något innanför pannbenet till skillnad från dessa.
Citera
2022-04-25, 13:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Här kan vi snacka klasskillnad på hög nivå, Aron har faktiskt något innanför pannbenet till skillnad från dessa.
Det bevisade han inte när han ställde upp i IRM:s podd. På den tiden lyssnade jag på honom. Nu är han bara patetisk. Men du! Den som lever får se.
Citera
2022-04-25, 13:45
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Avsnittet kommer ut på deras respektive patreons på torsdag och på lördag för den vanliga pöbeln.
Citera
2022-04-28, 07:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Man får ju hoppas att patreon läcker innan det kommer till oss andra. Det här avsnittet vill jag höra så fort som möjligt. Visst spelades det in face 2 face hemma hos Aron?
Citera
2022-04-28, 21:07
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Man får ju hoppas att patreon läcker innan det kommer till oss andra. Det här avsnittet vill jag höra så fort som möjligt. Visst spelades det in face 2 face hemma hos Aron?
Verkar vara en studio alternativt hemma hos Aron så som jag förstår det.
Hela avsnittet går enligt följande formel.
Aron påstår att Haveristerna gjort X, Henrik hävdar då att det antingen är medveten feltolkning eller hänvisar till Person/Myndighet/twitteranvändare Y.
Aron försöker bevisa sin sak genom att peka på faktor Z som handlar om något helt annat vilket får Henrik att enbart sucka uppgivet eller hävda att han inte kan ta ansvar för det som antingen Y Z gjort.

Sedan blir det lite autist fajt mellan Aron och den där historiken som har sågat Arons bok över telefon.
Aron är anal och hävdar X, historikern kontrar med att X inte betyder X utan Y. Aron kontrar då genom att påpeka att då Z varken betyder X eller Y så är alla antisemiter.

Sen efter det samtalet är över så fortsätter Henrik och Aron misstolka varandra medvetet i ytterligare en timme.
Citera
2022-04-28, 21:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Aron påstår att Haveristerna gjort X, Henrik hävdar då att det antingen är medveten feltolkning eller hänvisar till Person/Myndighet/twitteranvändare Y.
Aron försöker bevisa sin sak genom att peka på faktor Z som handlar om något helt annat vilket får Henrik att enbart sucka uppgivet eller hävda att han inte kan ta ansvar för det som antingen Y Z gjort.

Sedan blir det lite autist fajt mellan Aron och den där historiken som har sågat Arons bok över telefon.
Aron är anal och hävdar X, historikern kontrar med att X inte betyder X utan Y. Aron kontrar då genom att påpeka att då Z varken betyder X eller Y så är alla antisemiter.

Sen efter det samtalet är över så fortsätter Henrik och Aron misstolka varandra medvetet i ytterligare en timme.
Jo, jag läste att Aron försökte köra antisemit-kortet på historikern. Ska bli spännande att lyssna på.
Citera
2022-04-28, 22:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Citat:
Jo, jag läste att Aron försökte köra antisemit-kortet på historikern. Ska bli spännande att lyssna på.

Aahh. Låter som det är ett klassiskt haveristavsnitt! Saknat de där bråken och tjafsen i podden som gjorde att man en gång började lyssna. Det har inte varit stökigt på länge nu
Citera
2022-04-29, 18:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Aahh. Låter som det är ett klassiskt haveristavsnitt! Saknat de där bråken och tjafsen i podden som gjorde att man en gång började lyssna. Det har inte varit stökigt på länge nu
Lyssnat?
Citera
2022-04-29, 22:41
Medlem
postvagns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Tycker, till skillnad från mestadelen av fansen i FB-gruppen att det var ett rätt bra samtal. Åtminstone första halvan. Första halvan är saklig, lite skämtsam och har en lätt ton. Sen blir Aron autistisk i sin tolkning av precis allting. Jag gillar Aron i regel, men jävlar vad han gör bort sig här. Här hade han verkligen ett guldläge att övertyga alla tvivlare, men nä, inte bara skjuter han sig i foten. han spränger sig själv i luften. Jävlar vad sopigt.
Citera
2022-04-29, 22:47
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tycker, till skillnad från mestadelen av fansen i FB-gruppen att det var ett rätt bra samtal. Åtminstone första halvan. Första halvan är saklig, lite skämtsam och har en lätt ton. Sen blir Aron autistisk i sin tolkning av precis allting. Jag gillar Aron i regel, men jävlar vad han gör bort sig här. Här hade han verkligen ett guldläge att övertyga alla tvivlare, men nä, inte bara skjuter han sig i foten. han spränger sig själv i luften. Jävlar vad sopigt.

Henrik framstod väl som den vettigare i och med att jag inte tror på Arons antisemitanklagelser och att han absolut inte ville prata med Mikael Nilsson.
Citera
2022-04-30, 15:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Henrik framstod väl som den vettigare i och med att jag inte tror på Arons antisemitanklagelser och att han absolut inte ville prata med Mikael Nilsson.
Det klarade han verkligen inte av; maken till försök att undfly är komiskt på gränsen till absurt. Han upprepade ad hominem i absurdum och försökte teckna en bild av Mikael som oseriös, vilket han kanske är; han kanske är tendentiös men när allting kom omkring - hade han fel i sak angående Arons bok? Har typ 30 min kvar men jag gissar på att han inte kommer besvara frågan. Har Aron Flam asperger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in