2020-06-24, 18:54
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Myra gick ur för typ 2-3 veckor sen. Axel skriver nåt flera gånger i veckan.

Tråden är fortfarande öppen och det här inlägget har som första inlägg på vet inte hur många månader, relevans till podcasten:

Varför har Myra lämnat podcastens officiella Facebookgrupp?
Citera
2020-06-25, 02:12
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Tråden är fortfarande öppen och det här inlägget har som första inlägg på vet inte hur många månader, relevans till podcasten:

Varför har Myra lämnat podcastens officiella Facebookgrupp?
För att den inte gynnar henne på något sätt, gissar jag. Myra är en karriärist, tro det eller ej. Hon måste bara våga ta klivet till att våga och orka ha en egen podcast i stil med Café Q. Kanske är det lite där som skon klämmer, att hon ser exempelvis Navid och Anna ha sina egna podcaster som inte blir särskilt bra, och blir skrämd av detta. Både Navids och Annas senaste avsnitt var ärligt talat undermåliga. På ena hållet har vi en man som försöker överproblematisera relativt enkla saker och på andra sidan en fan girl som inte kan undgå hur underlägsen hon är sin motpart i vad som egentligen borde ha varit en intervju men som hon inte kunde låta bli att försöka forma till en diskussion med illa dolda självreflektioner som utgångspunkt. Jag misstänker att Myra hade kunnat göra det mer intressant, och jag tror att hon förstår att hennes intellektuella kapacitet sträcker sig bra mycket längre än att älta självklarheter (ur hennes egen synpunkt) i all oändlighet med folk som hon enkelt kan dominera. Man ska aldrig vara den smartaste personen i umgängeskretsen och Myra hade gjort bäst i att lämna de två alkoholisterna bakom sig och våga sig på sina egna jaktmarker.
Citera
2020-06-25, 10:44
Medlem
Hon har semester. Orka moderera den där gruppen när man har semester.
Citera
2020-06-25, 23:46
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Hon har semester. Orka moderera den där gruppen när man har semester.

Du har ignorerat alla andra av mina frågor men antar "Myra har lämnat gruppen" bara beror på semester då. Så inget avståndstagande.
Citera
2020-06-26, 07:56
Medlem
moralhoras avatar
Myra är väl den enda som måste på något sätt navigera sig i den inavlade ankdammen som är Sveriges mediekår då dom två andra har jobb utanför frilansjournalistiken. Jag gissar på att Myra är mer försiktig med att låta sig associeras med "problematiska" element av Haveristerna.

Och nej, man går inte ur en grupp för att man är på semester - man kanske skiter i att gå in på Facebook, men det finns inte någon anledning att lämna en grupp.
Citera
2020-06-26, 10:30
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Henko försöker baita nåt med Malcom Kyeyune utan att fatta att MK är den typen som tyst som en mys bara avlägsnar sig när de obehagliga killarna dyker upp i högstadiekorridoren.

Haha, har noterat detta också några gånger. Vet Malcom ens vem Henko är?
Citera
2020-06-28, 16:11
Medlem
Geburhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Myra är väl den enda som måste på något sätt navigera sig i den inavlade ankdammen som är Sveriges mediekår då dom två andra har jobb utanför frilansjournalistiken. Jag gissar på att Myra är mer försiktig med att låta sig associeras med "problematiska" element av Haveristerna.

Hon uppfattas ju tydligt som en utav dom just problematiska faktorerna. Hon använder sig utav någon form utav ”jag är skum och gör vad jag känner för”- retorik. Det är både Mesigt och Patetiskt.
Citera
2020-06-29, 12:03
Medlem
Felstavarens avatar
Har snart lyssnat mig igenom samtliga avsnitt på Spotify. Kvalitén varierar helt klart där vissa segment kan vara oerhört roliga medan andra får mig att vilja sluta lyssna för alltid. Särskilt de meningslösa "publicistiska" diskussionerna om hur de skall klippa sin pod osv. är ren öroncancer.

Deras vendettor är väldigt underhållande att följa, särskilt som det känns som att det finns en betydande risk för att en del av äventyren kan komma tillbaka och bita dem i arslet på olika vis. Att veva och fylleringa åt alla möjliga håll är ju inte en helt riskfri strategi om man säger så. Underhållningsvärdet är jämförbart med att stå på avstånd och titta på medan en avlägsen bekant med uruselt omdöme springer omkring och gör en massa korkade grejer på krogen. Svårt att titta bort.

Det är uppenbart att deras beefs och gräv gällande CW, LC, BRY m.fl. är vad som attraherat flest lyssnare och patreons. Som andra indikerat i tråden känns det rimligt att anta att de kommer försöka kicka igång nya konflikter på eget bevåg för att kunna leverera mer sådant content och att det är därför de hela tiden försöker baita kända namn utan resultat. Såsom de hållit på hittills har de ju dock i princip redan bränt alla möjligheter att få in personer med mer än normalbegåvning eller hyfsad reach och kan vid det här laget nog glömma att få göra ett avsnitt med Malcom, Lamotte eller något annat sådant drömtarget. Det som återstår då är att prata om pågående drama eller att försöka starta nya krig. Trist bara att fantasin oftast verkar sträcka sig till att ringa upp och skälla ut någon random efterbliven boomernazist på fyllan.

Deras facebookgrupp är tyvärr bara tragisk. 90% verkar vara bitter bidragshjon som postar shit-tier kommentarer och är allmänt missnöjda över livet. 0 av 10 i underhållningsvärde där.

Hoppas på mer roligt drama i framtiden, typ att de blir stämda av Jan Björklund eller någon annan dylik galning så det börjar hända lite igen.
Citera
2020-06-29, 21:20
Medlem
postvagns avatar
Haveristerna som vi känner dem är slut. Kanske går 2/3 vidare, men jag tvivlar på att de kommer leverera på nivån som de gjort fram till 2020.

Myra:

"För typ tre år sedan satt jag, Axel och Henko i varsin stad och drack sprit och snackade skit om alla idioter på Skype.
Jag tjatade ofta om att vi borde göra något mer organiserat av våra rants om politik och opinionsbildare. Jag hade registrerat en bloggadress för “Haveristbloggen” jag tyckte att de kunde skriva med mig i, men I ett svagt ögonblick bestämde vi oss för att göra en podcast av våra fyllekonversationer istället. Alltid fanns det väl någon som skulle roas av det.
Så, vi började spela in podden Haveristerna.
I början var vi rätt kassa. Ärligt talat var vi rätt kassa även tre år senare, men med bättre mikrofoner och mindre cirkelrants som jag svettades över att klippa det första året.
Vi la orimligt många timmar på att diskutera politik och granska den nya tidens opinionsbildare i form av till exempel (och mest lyssnat) Linnéa Claeson och Cissi Wallin. Över 2000 personer har i nuläget valt att bli patrons och ge oss pengar för varje avsnitt, vårt 80-tal avsnitt har över en miljon spelningar, och vi har kritiserats i åtskilliga tidningar för vårt dåliga språk.
Därför känns det på många sätt jävligt tungt att lämna min poddbebis och allt jag är stolt över med den.
Det är kanske ofrånkomligt att alla kreativa samarbeten har ett slut. En punkt när man inte längre kan driva arbetet med enbart vänskap och passionen för att göra något nytt. När saker som hur man vill utvecklas, arbeta och vad man värderar och har ett intresse av att prata om, går isär. När det som en gång var bara roligt blir en sak som stjäl ens energi och inte längre är givande för alla.
Det är egentligen skitdumt av mig att hoppa av precis nu och lämna ett koncept jag i grunden tycker om och den enda fasta inkomst jag har, men jag känner att jag behöver lägga min tid på annat.
Att få läsa något jag skrivit tryckt i en bok var fantastiskt för någon med mitt impostor syndrome, som alltid har tvivlat på min egen förmåga. Jag vill gärna se till att göra det igen.
Jag vill resonera mer runt kultur, internet, jämställdhet, kön och politik på ett sätt folk har kul med och kan ta till sig. Gärna med podcast eller video i någon form, som inte är helt spikad ännu.
Vi får se. Först ska jag försöka ta lite semester från både arbete och konflikter åt alla håll. Det har varit en väldigt intensiv vår.
Vill Henko och Axel fortsätta med podden önskar jag dem lycka till. De är politiskt vettiga (när jag håller med dem, då) och jävligt roliga. Tack för de här åren, horungar. Det gjorde vi bra.
Tack också till alla som lyssnat, skrattat, skänkt pengar, bråkat med oss, ritat fanart och skickat kärlek. Jag kommer att sakna er mest."

Så var det med den saken.
Citera
2020-06-29, 21:30
Medlem
Inte helt oväntat, tyckte det kändes som ganska dålig stämning redan i avsnittet där dom bråkade om prostitution. Minns inte exakt vilket avsnitt, men minns att det var obekvämt att lyssna på som fan när Myra och Henrik verkade bli genuint osams.

Får nog se om jag kommer fortsätta lyssna, ger det kanske en chans, men har svårt och tro att jag kommer orka med att lyssna på bara Axel och Henrik.
Citera
2020-06-29, 21:47
Medlem
Ograsts avatar
Först går IRM i stå och nu lämnar Myra haveristerna. All things must pass ..:
Citera
2020-06-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatkyliejenner
Inte helt oväntat, tyckte det kändes som ganska dålig stämning redan i avsnittet där dom bråkade om prostitution. Minns inte exakt vilket avsnitt, men minns att det var obekvämt att lyssna på som fan när Myra och Henrik verkade bli genuint osams.
Instämmer. men djupt tragiskt. Hon är liksom... vår mamma.. eller nåt.. vid det här laget. Hennes sköna stil och humor passar liksom bra i såna här folkbildande pratprogram där allt inte behöver vara så formellt och seriöst som i TV eller i opinionstexter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in