Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Tråden är fortfarande öppen och det här inlägget har som första inlägg på vet inte hur många månader, relevans till podcasten:
Varför har Myra lämnat podcastens officiella Facebookgrupp?
För att den inte gynnar henne på något sätt, gissar jag. Myra är en karriärist, tro det eller ej. Hon måste bara våga ta klivet till att våga och orka ha en egen podcast i stil med Café Q. Kanske är det lite där som skon klämmer, att hon ser exempelvis Navid och Anna ha sina egna podcaster som inte blir särskilt bra, och blir skrämd av detta. Både Navids och Annas senaste avsnitt var ärligt talat undermåliga. På ena hållet har vi en man som försöker överproblematisera relativt enkla saker och på andra sidan en fan girl som inte kan undgå hur underlägsen hon är sin motpart i vad som egentligen borde ha varit en intervju men som hon inte kunde låta bli att försöka forma till en diskussion med illa dolda självreflektioner som utgångspunkt. Jag misstänker att Myra hade kunnat göra det mer intressant, och jag tror att hon förstår att hennes intellektuella kapacitet sträcker sig bra mycket längre än att älta självklarheter (ur hennes egen synpunkt) i all oändlighet med folk som hon enkelt kan dominera. Man ska aldrig vara den smartaste personen i umgängeskretsen och Myra hade gjort bäst i att lämna de två alkoholisterna bakom sig och våga sig på sina egna jaktmarker.