2025-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Hur pallar Axel att hålla på med alla dessa "influencer"-kids? Han är liksom en 45-årig projektledare, och de är 20-åriga barn utan utbildning som sitter och skapar låtsasbeefs med varandra om dagarna.

Vill han enbart skapa content för att dra åt sig följare? Eller vill han vara en fadersgestalt till dem? Jag förstår inte.

Axel är sur på Anjo. Det är bara det som driver människan. Lite sorgligt egentligen.
Citera
2025-03-09, 23:06
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Axel är sur på Anjo. Det är bara det som driver människan. Lite sorgligt egentligen.
Bara för att Anjo diskuterade med en antisemit, eller vad han nu gjorde?

Varför har Axel blivit helt besatt av judendom på sin kanal? Han snackar hebreiska, spelar judisk musik, davidsstjärnor, osv. Inget fel i det nödvändigtvis; mest nyfiken då det är något nytt påfund det senaste året.
Citera
2025-03-10, 18:05
Medlem
Citat:
Bara för att Anjo diskuterade med en antisemit, eller vad han nu gjorde?

Varför har Axel blivit helt besatt av judendom på sin kanal? Han snackar hebreiska, spelar judisk musik, davidsstjärnor, osv. Inget fel i det nödvändigtvis; mest nyfiken då det är något nytt påfund det senaste året.
Mina fördomar sa mig att Axel var antisemit. Att han inte var de är lite som att hitta en vacker blomma i ett träsk.
Citera
2025-03-11, 18:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Hur pallar Axel att hålla på med alla dessa "influencer"-kids? Han är liksom en 45-årig projektledare, och de är 20-åriga barn utan utbildning som sitter och skapar låtsasbeefs med varandra om dagarna.

Vill han enbart skapa content för att dra åt sig följare? Eller vill han vara en fadersgestalt till dem? Jag förstår inte.

De flesta av dem han kritiserar eller haft med på live är över 35 år. Jag tror att bara Lokal är några år yngre än det, han är runt 27.

Det han själv uppgett är att han hatar hycklare och lögnare
Och det generar intäkter.
Vill du vad veta vad han får ut av det, fråga honom.

Min kvalificerade gissning (i detta diskussionsforum får jag spekulera) är han ÄVEN uppskattar:
- hans insats att läsa på och engagera sig kostar betydligt mindre än vad det genererar vad gäller variabler som tittare, visningar, följare och intäkter.
- det passar formatet på youtube både som livestreams och videos.
- det konkurrerar inte med Haveristernas content.
- det är tillfredsställande att ha rätt i fakta.
- det är tillfredsställande att slåss och vinna delsegrar på den svagas sida när du själv är "svag" i sammanhanget (ca 1 miljon gemensamma följare mot hans några tusen när du slår ihop YouTube med Instagram) och inte anklagas för att föra andras talan.
- det är tillfredsställande att de flesta du spontant accepterar som någorlunda belästa i ämnet, och/eller intellektuella eller moraliska jämlikar till skillnad från totala clowner ger dig rätt.

Edit: 1a. Det pågår i realtid. Ingen vet utgången men alla inklusive han kan påverka den. Ingen vet vad som händer imorgon, kanske blir han överbevisad bov eller hjälte, men kan vända det nästa dag. Det är spännande och stimulerande för en sån som Axel att inte ha facit och han är erfaren nog att ha fel, erkänna det och det är SWEET att vinna en rond i realtid istället för samma gamla vanliga reagera på att Aron Flam eller nån enligt Axel var idiot 6 dar sen på någon annans plattform. Det är KUL att vara en av de i MATCHEN istället för att kommentera den, han har saknat att DRIVA den.

2a. Samma trigger som mig, när man lever ganska mycket online och upptäcker en ny bubbla är man genuint nyfiken på att åtminstone förstå den i enkla drag. Han är minst 6 år efter mig in i denna, men känslan är nog samma.
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-11 kl. 18:40.
Citera
2025-03-26, 02:01
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
De flesta av dem han kritiserar eller haft med på live är över 35 år. Jag tror att bara Lokal är några år yngre än det, han är runt 27.

Det han själv uppgett är att han hatar hycklare och lögnare
Och det generar intäkter.
Vill du vad veta vad han får ut av det, fråga honom.

Min kvalificerade gissning (i detta diskussionsforum får jag spekulera) är han ÄVEN uppskattar:
- hans insats att läsa på och engagera sig kostar betydligt mindre än vad det genererar vad gäller variabler som tittare, visningar, följare och intäkter.
- det passar formatet på youtube både som livestreams och videos.
- det konkurrerar inte med Haveristernas content.
- det är tillfredsställande att ha rätt i fakta.
- det är tillfredsställande att slåss och vinna delsegrar på den svagas sida när du själv är "svag" i sammanhanget (ca 1 miljon gemensamma följare mot hans några tusen när du slår ihop YouTube med Instagram) och inte anklagas för att föra andras talan.
- det är tillfredsställande att de flesta du spontant accepterar som någorlunda belästa i ämnet, och/eller intellektuella eller moraliska jämlikar till skillnad från totala clowner ger dig rätt.

Edit: 1a. Det pågår i realtid. Ingen vet utgången men alla inklusive han kan påverka den. Ingen vet vad som händer imorgon, kanske blir han överbevisad bov eller hjälte, men kan vända det nästa dag. Det är spännande och stimulerande för en sån som Axel att inte ha facit och han är erfaren nog att ha fel, erkänna det och det är SWEET att vinna en rond i realtid istället för samma gamla vanliga reagera på att Aron Flam eller nån enligt Axel var idiot 6 dar sen på någon annans plattform. Det är KUL att vara en av de i MATCHEN istället för att kommentera den, han har saknat att DRIVA den.

2a. Samma trigger som mig, när man lever ganska mycket online och upptäcker en ny bubbla är man genuint nyfiken på att åtminstone förstå den i enkla drag. Han är minst 6 år efter mig in i denna, men känslan är nog samma.

Axel är en sjuk människa, han säger att han hatar hycklare men hycklar så man sätter i halsen!

Usch skäms och får lite ångest för att jag lägger tid på den här jäveln, men någon måste göra det!

Axel är en sjuk människa minst lika sjuk som människorna han kallar horungar!
Citera
2025-03-26, 02:03
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Axel blir ofta sur på människor, han är knäpp!

Kollade på hans live för någon vecka sedan, han ballade ur och skällde på folk som följer,
helt sjukt lol .. folket i chatten accepterade bara hans helt sjuka beteende. Inte bra!
Senast redigerad av TordesPung 2025-03-26 kl. 02:06.
Citera
2025-03-29, 01:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Axel är en sjuk människa, han säger att han hatar hycklare men hycklar så man sätter i halsen!

Usch skäms och får lite ångest för att jag lägger tid på den här jäveln, men någon måste göra det!

Axel är en sjuk människa minst lika sjuk som människorna han kallar horungar!

Kom ihåg att Axel aldrig lovat att granska Anjo, han råkade göra och får börja slicka röv när han vill.

Axel har inte tagit gift på att man inte får kritisera Anjo, eller att att han måste.

Axel kom in på efterfesten kvart i fem när de tände i taket. Det är inte HANS ansvar att idiotförklara Anjo. Det är DITT att få honom att förstå hur sinnessjukt det är sitta på stulna sms som bevis, osv. Ska någon gå igenom i efterhand är det inte sparka in samma dörrar utan reagera på att man via inbrott har Linnéas dagbok osv.
Citera
2025-04-01, 16:58
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Han försöker väl bli bekräftad av tiktok-generationen. Axel blir mer och mer gubbe för varje år men låtsas som att han är en 25-åring med sina ständiga referenser till dataspelsvärlden.
Citera
2025-04-01, 18:12
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Han försöker väl bli bekräftad av tiktok-generationen. Axel blir mer och mer gubbe för varje år men låtsas som att han är en 25-åring med sina ständiga referenser till dataspelsvärlden.
Jag fattar bara inte hur han pallar. Han som hela tiden snackar om hur han inte orkar med korkade människor - så hänger han med influencers som är halva hans ålder och aldrig haft ett riktigt jobb. Oh well!
Citera
2025-04-02, 00:05
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag fattar bara inte hur han pallar. Han som hela tiden snackar om hur han inte orkar med korkade människor - så hänger han med influencers som är halva hans ålder och aldrig haft ett riktigt jobb. Oh well!
Klassisk groomer. Vilken frisk och sund vuxen människa strävar efter bekräftelse på TikTok? Fråga Dumpen.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2025-04-02 kl. 00:07.
Citera
2025-04-13, 21:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Jag förklarade varför tidigare.
Att sätta sig in i en ny för honom helt okänd bubbla, där hela toppskiktet krigat tillsammans OCH emot varandra, i draman du i efterhand kan förstå övergripande på 20 timmar fast de pågått i minst 5 år är som hand i hansken för hans live-streams.
- De konkurerrar inte med Haveristernas content
- Det drar tittare
- Det är en barnlek sålla de onda från de goda
- Det är ANTAGNINGSVIS genuint för honom som "lever online" spännande att upptäcka och penetera en värld han absolut inte kände till, som pågått parallellt med hans online, han är nog genuint förvånad och intresserad över hur liten bubbla där han var kung faktiskt var obetydlig i jämförelse med 90k såg på en livestream i ett drama som helt gått honom förbi samtidigt som HANS största drama samma dag var något i stil med Hanif Bali tweetade någon som i hans bubbla befäste att Hanif är en nyttig idiot åt nåt hans minibubbla tolkar som man överslätar nasism för man inte tog avstånd från nån fucking nazi med 10 följare retweetade.
- Bristen på normalbegåvade som vågade ifrågasätta den cirkus han betar av är uppenbar, och varför. Sååå ovärt uttala sig och få hat från 4 kanaler. Kan räkna på en hand de som gjorde.

Nu när Axel går igenom sin Chrippa-Arc, är det helt ärligt en faktor han bör uppmärksammas på. Att så få sade ifrån publikt, för priset var så högt. Hyllade du inte Anjo, var du en Chrippa-lover, så håll käften helt om du inte vill bli hatad.

Download för märker han av ett onaturligt uppswing i tittare riskerar videon bli raderad.
https://youtu.be/LCAUOxalr7g?si=5x5AsTbr6IRYJ1RY
Den minst dramatiska videon på youtube, så här odramatiskt var det irl, så här få skandaler från den mest sunda som var med, här är har vi ett vittnesmål alla sket i.
Citera
2025-04-15, 22:23
Medlem
Nu har inte Skilleras någon egen tråd vad jag kan hitta, men jag måste säga att han är i helt rätt element här med sin kick/youtubekanal. Riktigt bra jobbat- och hårt jobbat! Det har verkligen gjort allt intressant igen och jag hoppas samt tror att han kan bli stor på plattformarna om han fortsätter göra bra grejer och inte massa piss där han läser rapporter ingen bryr sig om. Också grymt att han fått de i dramat att hoppa in i chatten eller på streamen. Hur många andra kan börja på en ny plattform där man är okänd och direkt vara såhär bra? Han saknar kvalité i kamerakvalite och ljus, men det är också enda nackdelen. Go axel. Fucking king! come at me haters
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in