2024-02-05, 20:22
Medlem
3Godisars avatar
Har jag drömt det, eller var inte dessa lite småroliga för några år sedan? Vad hände...:/
Citera
2024-02-05, 20:31
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Okej.

Varför då? Jag har redan motiverat varför jag anser att det inte är mer än rätt. Du får gärna komma med motargument om du vill att jag ska ändra min åsikt om det. En lat uppmaning utan något uppmaningen lutar sig emot kommer inte få mig att ändra mig.

Jag är likgiltig inför det. Det är så tydligt och tillintetgör hela hans slutsats. Det krävs inte mycket att göra en djärv tolkning av vad någon annan menar, det är däremot inte helt okomplicerat att hålla sig ifrån att göra det. Det är bara smarta och vidsynta personer som klarar av att hålla osäkerheter kring vad andras syften och egentliga andemening och poäng är intakta och ändå kunna tillföra insiktsfulla kommentarer och tillägg.

Jag föraktar alla som med egen vilja, för egen vinnings skull, är svinaktiga mot andra. Det är mänskligt, har jag hört. Det är dessutom bra för samhället.

För det är osmakligt som fan. Man säger helt enkelt inte sånt. Det är svinaktigt om något.

Tycker det är mycket rimligare att du pucklar på honom för saker han säger och gör idag när han sitter och bråkar på www. Men låt hans mammas död vara okommenterad, det är för mycket att sitta och skriva om sånt oavsett hur skilda åsikter man har.

Det är inte min uppgift att ändra dina åsikter men ta det lugnt med såna anklagelser, det är det enda jag reagerar på.

Vad har du för åsikter om Henrik och Sanna? Lyssnar du på podden?
Citera
2024-02-05, 20:32
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Har jag drömt det, eller var inte dessa lite småroliga för några år sedan? Vad hände...:/

Dom är roliga när dom har något kul att prata om och gräva i. Varit lite torka på senaste kanske?
Sen tycker jag inte Sanna tillför särskilt mycket.
Citera
2024-02-05, 20:41
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Dom är roliga när dom har något kul att prata om och gräva i. Varit lite torka på senaste kanske?
Sen tycker jag inte Sanna tillför särskilt mycket.

Kan du ge något exempel på vad som är roligt? Det de själva skrattar åt brukar inte vara roligt, men du kanske kan exemplifiera och kan förklara vad som är roligt?

Sanna brukar tillföra lika mycket som de andra brukar göra, dvs. i princip ingenting.
Citera
2024-02-05, 20:45
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Kan du ge något exempel på vad som är roligt? Det de själva skrattar åt brukar inte vara roligt, men du kanske kan exemplifiera och kan förklara vad som är roligt?

Sanna brukar tillföra lika mycket som de andra brukar göra, dvs. i princip ingenting.

Eller så tycker vi olika? Jag ska inte förklara och exemplifiera någonting för dig. Stick nu.
Citera
2024-02-05, 21:01
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Eller så tycker vi olika? Jag ska inte förklara och exemplifiera någonting för dig. Stick nu.

Jag gillar inte att ha förutfattade meningar om folk, men ibland har jag det ändå när det undantagslöst visar sig att magkänslan var rätt.

Ett intakt mönster som jag har sett och återkommande får bekräftat att det existerar är att personer som på något sätt ser upp till Haveristerna, kanske bara uttrycker en oskyldig åsikt som de är roliga, alltid visar sig vara personer som jag på flera helt andra sätt ogillar. Det är på sätt och vis en ganska bra kompass för mig själv personligen. Det kan vara konton här på flashback, personer på facebook eller på twitter eller på andra ställen. Det slår aldrig fel. Det kan ta lite tid, men till slut visar det sig alltid att det är personer som jag föraktar.

Jag antar att det är en viss sorts personlighetstyp, som t.ex. söker sig till såna som Haveristerna, som får mig till att aktivt undvika kontakt. Det råder en viss korrelation mellan en viss personlighetstyp och att vara en som anser att Haveristerna tillför något.

Nu menar jag i största allmänhet och inte just dig p.g.a. ditt inlägg. Det skulle dock förvåna mig stort om jag bemödar mig att läsa dina övriga inlägg på Flashback och så skulle det visa sig att jag gillar dina bidrag på detta forum.
Citera
2024-02-05, 21:05
Medlem
Citat:
För det är osmakligt som fan. Man säger helt enkelt inte sånt. Det är svinaktigt om något.

Är inte det tonpolisande, vet att Axel tycker det är dumt!! 😂😂
Citera
2024-02-05, 21:09
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Jag gillar inte att ha förutfattade meningar om folk, men ibland har jag det ändå när det undantagslöst visar sig att magkänslan var rätt.

Ett intakt mönster som jag har sett och återkommande får bekräftat att det existerar är att personer som på något sätt ser upp till Haveristerna, kanske bara uttrycker en oskyldig åsikt som de är roliga, alltid visar sig vara personer som jag på flera helt andra sätt ogillar. Det är på sätt och vis en ganska bra kompass för mig själv personligen. Det kan vara konton här på flashback, personer på facebook eller på twitter eller på andra ställen. Det slår aldrig fel. Det kan ta lite tid, men till slut visar det sig alltid att det är personer som jag föraktar.

Jag antar att det är en viss sorts personlighetstyp, som t.ex. söker sig till såna som Haveristerna, som får mig till att aktivt undvika kontakt. Det råder en viss korrelation mellan en viss personlighetstyp och att vara en som anser att Haveristerna tillför något.

Nu menar jag i största allmänhet och inte just dig p.g.a. ditt inlägg. Det skulle dock förvåna mig stort om jag bemödar mig att läsa dina övriga inlägg på Flashback och så skulle det visa sig att jag gillar dina bidrag på detta forum.

Lugn nu, jag ”ser inte upp” till haveristerna. Men det är lite roligt när dom diskuterar Linnea Claesson eller bråkar med Aron Flam. Kan man inte bara få tycka att det är lite underhållande en tråkig torsdag.

Jag tror att jag och du hade varit mycket goda vänner irl 🫶
Citera
2024-02-05, 21:36
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Lugn nu, jag ”ser inte upp” till haveristerna. Men det är lite roligt när dom diskuterar Linnea Claesson eller bråkar med Aron Flam. Kan man inte bara få tycka att det är lite underhållande en tråkig torsdag.

Du får naturligtvis tycka vad du vill, men det fet-markerade är en ganska avslöjande tell.

Citat:
Jag tror att jag och du hade varit mycket goda vänner irl 🫶

Vänner IRL? Haha nu var du rolig. Jag har aldrig diskuterat Haveristerna med någon vän, tror inte att någon av mina vänner vet vilka Haveristerna är, det har aldrig varit på tal. De kanske känner till Henko p.g.a. IRM, men inte Haveristerna.
Citera
2024-02-05, 21:43
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Du får naturligtvis tycka vad du vill, men det fet-markerade är en ganska avslöjande tell.

Vänner IRL? Haha nu var du rolig. Jag har aldrig diskuterat Haveristerna med någon vän, tror inte att någon av mina vänner vet vilka Haveristerna är, det har aldrig varit på tal. De kanske känner till Henko p.g.a. IRM, men inte Haveristerna.

Ja men dåså, vi har koll på samma grejer så vi hade antagligen blivit mycket bättre vänner än vad du och dina vänner är.

Nu tar vi en kopp te och lyssnar på ett av dom gamla avsnitten från typ 2020.
Men ärligt, det senaste avsnittet (209) sög tyvärr. Men vi kan väl ses här igen när nästa avsnitt släppts och diskutera vidare, ser fram emot det.
Citera
2024-02-10, 12:00
Medlem
Axel visar återigen vilken jättebäbis han är, hur bortskämd och otroligt narcissistisk han är.

Så fort han blir emotsagd eller någon har en annan åsikt börjar han grina och blir galet sur. Ibland lämnar han podden och kallar folk för fitta eller andra mysiga tillmälen.

Lyssnar på senaste avsnittet nu, han är såååå förbannad på Henko just nu. Beter sig som ett barn som blivit orättvist behandlat.

Gäspar och pustar demonstrativt nu när Henko pratar om sin sak.
Citera
2024-02-11, 20:17
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:

Antar att du också tittar på Axels stream as we speak? Är det bra? Är han underbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in