Citat:
Ursprungligen postat av
bellusorca
Eller så tycker vi olika? Jag ska inte förklara och exemplifiera någonting för dig. Stick nu.
Jag gillar inte att ha förutfattade meningar om folk, men ibland har jag det ändå när det undantagslöst visar sig att magkänslan var rätt.
Ett intakt mönster som jag har sett och återkommande får bekräftat att det existerar är att personer som på något sätt ser upp till Haveristerna, kanske bara uttrycker en oskyldig åsikt som
de är roliga, alltid visar sig vara personer som jag på flera helt andra sätt ogillar. Det är på sätt och vis en ganska bra kompass för mig själv personligen. Det kan vara konton här på flashback, personer på facebook eller på twitter eller på andra ställen. Det slår aldrig fel. Det kan ta lite tid, men till slut visar det sig alltid att det är personer som jag föraktar.
Jag antar att det är en viss sorts personlighetstyp, som t.ex. söker sig till såna som Haveristerna, som får mig till att aktivt undvika kontakt. Det råder en viss korrelation mellan en viss personlighetstyp och att vara en som anser att Haveristerna tillför något.
Nu menar jag i största allmänhet och inte just dig p.g.a. ditt inlägg. Det skulle dock förvåna mig stort om jag bemödar mig att läsa dina övriga inlägg på Flashback och så skulle det visa sig att jag gillar dina bidrag på detta forum.