2022-01-25, 09:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Han frågade ju bokstavligt talat om hur hon ville bli bemött och hon bad honom köra på.

Skrattade till när Axel bestämt varnade för att hon skulle bli kränkt och lite sarkastiskt säger nåt i stil med "..men visst, jag som har näthatat i 20 år kan ju ha missbedömt just dig"

Säga vad man vill om Axel men han kan sitt näthat.
Citera
2022-01-25, 11:21
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Skrattade till när Axel bestämt varnade för att hon skulle bli kränkt och lite sarkastiskt säger nåt i stil med "..men visst, jag som har näthatat i 20 år kan ju ha missbedömt just dig"

Säga vad man vill om Axel men han kan sitt näthat.
Var ju inte ens något hatiskt eller några okvädningsord. Hon får väl ta att frågor upprepas om hon inte svarar på dem.
Citera
2022-01-25, 11:48
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Var ju inte ens något hatiskt eller några okvädningsord. Hon får väl ta att frågor upprepas om hon inte svarar på dem.
Problemet blev ju att de inte kom vidare och allting förvandlades till, som en Youtube-kommentar stod att läsas, ett slags polisförhör över att ha deltagit i en viss podcast som har frekventerats av högerextrema. Varför inte bara lämna det där det är, varför inte istället börja diskutera sakfrågor? Jo, för att först måste bilden målas upp av att Verdun är en nassejävel så att man kan tillskriva henne en lång radda åsikter som hon inte nödvändigtvis har. Det är det äldsta tricket i boken och gänget för G i Förhörsteknik men IG och streck i Intervjuteknik.
Citera
2022-01-25, 12:16
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Problemet blev ju att de inte kom vidare och allting förvandlades till, som en Youtube-kommentar stod att läsas, ett slags polisförhör över att ha deltagit i en viss podcast som har frekventerats av högerextrema. Varför inte bara lämna det där det är, varför inte istället börja diskutera sakfrågor? Jo, för att först måste bilden målas upp av att Verdun är en nassejävel så att man kan tillskriva henne en lång radda åsikter som hon inte nödvändigtvis har. Det är det äldsta tricket i boken och gänget för G i Förhörsteknik men IG och streck i Intervjuteknik.
Hon kunde ju enkelt ha avfärdat allt det där om så inte är fallet. Sedan när hon fick möjligheten att välja ämne istället passade det bättre att smita.
Citera
2022-01-25, 13:00
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Hon kunde ju enkelt ha avfärdat allt det där om så inte är fallet. Sedan när hon fick möjligheten att välja ämne istället passade det bättre att smita.
Avfärda vad för nåt? De frågade henne inte om hon var nazist, de satt bara och gick runt runt och till slut blev det just det förhörsliknande samtal som jag beskrev när Verdun tvunget skulle svara på saker som hon inte hade någonting att göra med. Varför inte fråga henne om hon är nazist?
Citera
2022-01-25, 13:57
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Avfärda vad för nåt? De frågade henne inte om hon var nazist, de satt bara och gick runt runt och till slut blev det just det förhörsliknande samtal som jag beskrev när Verdun tvunget skulle svara på saker som hon inte hade någonting att göra med. Varför inte fråga henne om hon är nazist?
Du tror att det hade gått bättre? Om hon nu inte är nazist så vore det ju lite intressant att höra hennes resonemang om varför så många som hyser sådana sympatier verkar se henne som en meningsfrände. Men som sagt kunde hon ju inte svara rakt på en enda fråga, samtidigt som hon sitter på Twitter och raljerar över hur alla dreads-tomtar och batikhäxor inte kan hantera att hon ska vara med i ett avsnitt.
Citera
2022-01-25, 14:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Du tror att det hade gått bättre? Om hon nu inte är nazist så vore det ju lite intressant att höra hennes resonemang om varför så många som hyser sådana sympatier verkar se henne som en meningsfrände. Men som sagt kunde hon ju inte svara rakt på en enda fråga, samtidigt som hon sitter på Twitter och raljerar över hur alla dreads-tomtar och batikhäxor inte kan hantera att hon ska vara med i ett avsnitt.
Det spelar väl ingen roll om jag tror det hade gått bättre för HENNE, men det hade åtminstone gett henne en ärlig chans att ta avstånd från nazism. Det enda jag hörde var en lång radda frågeställningar som gick runt sakfrågan de egentligen borde ha hållit sig till istället för att bara fråga rakt ut vad hon anser om nazismen som ideologi och dess existensberättigande i Sverige 2022. ALLA förlorade på det här.
Citera
2022-01-25, 19:24
Medlem
Motherships avatar
Tycker ändå de gjorde ett antal försök att få henne att svara på hur hon ser på att det verkar som hon hänger med olika Nazister. Hon VÄGRADE svara på den frågan. Hon hade bara kunna svara på frågan som vilken vanlig person som helst.

Typ, "ja han är ju ett riktigt stolpskott, men trots det rätt kul att snacka med" eller "jaha, var han Nazze, det visste inte jag, då skulle jag gjort bättre research" eller "jaha, var han Nazze, men det är ju jag med, så det är inte så konstigt att vi trivs ihop.
Citera
2022-01-25, 22:25
Medlem
huggormenstids avatar
Det var oerhört jobbigt att lyssna på. Tessan är fan den största snöflingan i världen. Lät som om hon grinade i slutet. Tänk att ha suttit i ett kuddrum så länge, klarar inte av att svara på en enkel fråga.
Citera
2022-01-25, 23:16
Bannlyst
Axel i podden: Såhär i efterhand, med facit i hand, när du märker att Ernst Robert gjort någon slags julkalender med en massa nazister och du. Hur känns det? Att han kände att: Vet du vad jag ska bjuda in alla dessa äckliga nazister och Therese Verdun. Han verkar tycka att du passar in i gänget. Tycker du själv att du passar in i gänget. Magnus Söderman. Mannen med en svastika på bröstet?

Therese: Vi pratade ju om det i avsnittet också. Att man har åsikter som sammanfaller med andra människor och som inte gör det. Du säger ju att du tittat på programmet. Men du undrar det igen fast jag säger att jag inte gör det.

Axel: Men ni säger det som barn. Där det finns av eller på, rätt eller fel. Det finns grader i allt.

Therese: Ja men då får du väl ha en podd med Ernst där ni tar upp alla grader det är inte mitt ansvar.

Axel: Jag har inte sagt att det är ditt ansvar.

Therese: Jo du lägger väldigt mycket ansvar på mig för Ernst julkalender.

Axel: Absolut inte. Jag ber dig svara på frågan vad du tycker om att vara i det här sammanhanget. Hur känns det?

Henrik: Det är ingen anklagelse. Det är en fråga?

Therese: Jo jag tycker det är lite av en anklagelse.

Fem minuter senare:

Therese: Nu vill inte jag vara med längre *snyft*

Ett dygn senare på Twitter

Therese: WÄWÄ AXEL KALLADE MIG NAZIST, WÄWÄWÄ AXEL LYSSNADE INTE PÅ MINA SVAR, WÄWÄWÄWÄ JAG ÄR SÅ SMART OCH HAVERISTERNA SÅ DUMMA.

Har aldrig sett en kantkung/drottning fallit så hårt i hela mitt liv. Det var fan plågsamt.
Citera
2022-01-25, 23:28
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Yada yada yada
Du begriper att det var en helt meningslös och retorisk fråga, eller hur? "Hur känns det att", han sökte ju egentligen inget svar på frågan, det är ju en förolämpning. Grymt lyckat Patreon-avsnitt.
Citera
2022-01-25, 23:53
Bannlyst
Citat:
Du begriper att det var en helt meningslös och retorisk fråga, eller hur? "Hur känns det att", han sökte ju egentligen inget svar på frågan, det är ju en förolämpning. Grymt lyckat Patreon-avsnitt.

För det första. Använd inte ord du inte begriper. En retorisk fråga är en fråga där svaret är givet. Eller att man till ex besvarar frågan själv. Frågan är ju i allra högsta grad en fråga med flera alternativa svar som fortfarande är obesvarad från Therese håll.

Hon började istället anklaga Haveristerna för att lägga ansvar på henne för Ernst julkalender. Vilket frågan överhuvudtaget inte handlade om.

Frågan var heller inte meningslös, det kan ju finnas massor med mening i att ställa en sådan fråga. Till ex reda ut hur hon ställer sig till sådana sammanhang? Jämföra hur hon bedömer och behandlar andra som rör sig i kretsar hon ogillar osv.

Det märktes att Therese aldrig tvingats diskutera något hon sagt eller gjort med en meningsmotståndare utanför twitterbubblan.

Hennes halmgubbar om att Haveristerna skulle ha eftersökt att hon tvingas stå till ansvar för vad alla andra någonsin gjort som deltog hos Ernst hade man gärna hört en tidpunkt på för hur jag en lyssnar så verkar de aldrig säga något om det i avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in