2022-09-24, 07:00
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Jag menade absolut inte att du skulle skämmas, jag tyckte det var coolt! Men när jag satt där tänkte jag ändå ”undra hur jag känt om jag varit Carlbom nu, känd fast totalt okänd!” Nu ska jag backa och så får tråden återigen handla om Haveristerna och deras förehavanden. Tack Carlbom för ditt svar!

För att ta tillbaka tråden till ämnet vill jag börja med att undra, vad händer i Lerum? Någon borde kanske kolla att grabben lever? Bygger han Lego i källaren eller har han lyckats sluta med internet?
Är inte Lerum-killen med i Flashback forever? Och att det fått litet negativa konsekvenser i källaren i Lerum?
Citera
2022-09-26, 20:28
Medlem
Någon som hört Katerina Janouch-avsnittet? Är det värt en lyssning?
Citera
2022-09-26, 22:09
Medlem
Citat:

Två och en halv timmars njutning, om du frågar mig. En minst sagt minutiös genomgång av en storm i ett vattenglas, precis som Haveristerna ska vara.
Citera
2022-09-27, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easedrop
Jag rekommenderar att alla läser Mobbning som affärsmodell
https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/

Om Nyheter Idag gör en uppföljare till S-trollets hemliga näthat på Flashback så hoppas jag att det kommer att handla om nedan

Eller om det här

https://imgur.com/a/8weFF6H

(PS. Jag ber om ursäkt till L-Y-F om detta inlägg är för mycket rundgång för honom att klara av.)

Jag pratade med Johannes om det där innan senaste publikationen men vi ansåg det inte newsworthy. Det blir ingen del tre.

Hade jag velat det hade det nog tagits upp i den här artikeln eftersom det är ett ganska uttömt ämne, tycker du inte?

Trakasserier på Flashback liksom, ja det är ju ovanligt moget.

Axel kanske ska hitta andra gamla kompisar från förr som sitter kvar och intrigerar från HK. Den där skiten har ingen vettig människa tid med. Låt domstolarna ta det.
Senast redigerad av 43dz 2022-09-27 kl. 08:17.
Citera
2022-09-27, 11:17
Medlem
Pussykings avatar
Citat:

En timme in nu och jag kan inte begripa hur någon kan betala för det här, om man vill läsa varenda ord i inlägg på Janouchs blogg, går det snabbare att gå direkt dit. Om man sen undrar vad de här gänget tycker om det som står där, kommer det här: ”helt jävla sinnessjukt”. Några argument emot presenteras aldrig, allt de inte gillar kan summeras som ”bara skit”.

Sen kommer polisförhör som också läses upp i sin helhet, självklart är det omöjligt att göra det utan att det blir svintråkigt, se t ex Palmemordspodden som trots intressant ämne används av många som insomningspodd. Den här historien är inte särskilt intressant, jag kan inte förstå hur någon kan bli upprörd av det som hänt. Om det faktiskt finns hot, det presenteras inga exempel på någon som faktiskt hotat, utan det verkar vara andrahandsuppgifter. Om det finns är det i så fall det enda som är intressant, jag står helt bakom spöstraff för de som skrivit det. Undrar vad det kallas när man som Haveristerna anser att Janouch bör skjutas? (Ca en timme in i programmet.)

En kvart in i programmet hånar de barnet i historien för hennes namn som de anser är vidrigt, de säger inte hennes namn men 40 minuter in i programmet är mamman vars namn också döljs i det närmaste en offentlig person. Alltså inte jättesvårt att ta reda på vem hon är, tolkar jag det som.

En timme in säger de att det värsta man kan vara är tråkig, det här verkar vara ett riktigt tråkigt avsnitt.
Citera
2022-09-29, 18:31
Medlem
moralhoras avatar
lmao det är fortfarande komiskt hur Henrik försökte skälla ut mig över någon "tuttmaja"-kommentar jag sagt om Myra medan han och hans vänner suttit och i princip förtalat henne under en massa anonyma konton. Det är absurdt.
Citera
2022-09-30, 06:22
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
lmao det är fortfarande komiskt hur Henrik försökte skälla ut mig över någon "tuttmaja"-kommentar jag sagt om Myra medan han och hans vänner suttit och i princip förtalat henne under en massa anonyma konton. Det är absurdt.
Kontext?
Citera
2022-10-02, 06:56
Medlem
Alexander Bards filosofi inspirerar mig och jag tycker att han är mycket duktig på många saker så jag lyssnar gärna på hans medverkan i poddar. Han är mänsklig och reagerar ganska starkt på känslor så jag förstår honom om han undviker Haveristerna eftersom det .. tja .. är det enda som Haveristerna handlar om. dvs spela på andras känslor. Det är roligt en gång, kanske två, men inte 150 ggr.
Citera
2022-10-02, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easedrop
Alexander Bards filosofi inspirerar mig och jag tycker att han är mycket duktig på många saker så jag lyssnar gärna på hans medverkan i poddar. Han är mänsklig och reagerar ganska starkt på känslor så jag förstår honom om han undviker Haveristerna eftersom det .. tja .. är det enda som Haveristerna handlar om. dvs spela på andras känslor. Det är roligt en gång, kanske två, men inte 150 ggr.

Jag berättade för Alexander som jag nätkänner lite sen Rose Alliance och berättade vad jag råkat ut för. Det var inte bara jag utan det var en annan tjej de gick på väldigt hårt. Vi har väl inte varit aktiva sen Jasmine blev mördad egentligen så det var ett roligt återhörande.

Jag har inget inflytande över Alexander Bard men jag tror att sånt spelar in. Folk pratar med varandra om vad f-n de här personerna pysslar med.

Men ärligt, tror du någon orkar sitta och reda ut det här? Varken jag eller snut pallar och inte moddarna på det här forumet.

Det var dörrvakten som lämnade ut en dom och efter en utredning fick han sparken för att han trodde han gjorde någon i sitt gäng en tjänst istället fick han skulden för att de här människorna sysslar med nättrakasserier.

Jag skrev till Acta Publica och fick ett vänligt svar av Matti att de tyvärr inte kunde göra något åt eller ta ansvar för vart informationen tog vägen. Jag tycker iofs att de kan se över vissa anställningar eller i vart fall användare de har och det har jag framfört och exakt hur den domen kom på vift, till vem och vart den slutligen hamnade och i vilket syfte.

Men dörrvakten vet vem han lämnade domen till och han vet också att den personen är samma som la ut den i Cissis tråd. Den personen är också upphov till att Henkos otrohet ens kom på tal.

Dörris hade någon märklig tjuvheder som sa att han inte kunde namnge den personen och det behövs inte. Snubben som gör vad som helst för ett lul. Grattis till titeln.

Det är inte så väldigt mycket mer att älta i den här soppan tycker du? Om du har något otalt med de här personerna, ta det med dem. Själv tycker jag att det är som vanligt så kommunisterna kanske ska ta och skjuta av några av sina egna krigsbrottslingar för att få lite trovärdighet. Ta ut sina egna sopor så att säga. Men den typen av anständighet kan man tydligen inte förvänta sig och då får jag nog betacka mig för den typen av åsikter som de försöker sälja i den delen av tyckonomin så att säga.

Minsta lilla makt de här människorna känner att de har över andra måste de använda. Det är tragiska människor. De sitter och läser domar för att komma åt folk de inte gillar. Är det något med den skogen deras lyssnare inte ser för alla träd eller? Snoka lite för att hitta bajs. Bajsletare. Vilken rolig hobby.

Jag har inte tid, du tror inte jag tycker det är lite för pinsamt och komma till snuten med den trave papper som visar vad de här personerna pysslar med?

Jag kan ju ringa Axels riktiga AFK-kompisar och gråta. Du tror inte jag tycker det är pinsamt?

Jag har inte tid att reda ut det här. Har du? Det är för freaky. Eller är du också helt lame? Man orkar inte.

Har folk problem med mig kan de ta det via DM och inte spamma mig uppmärksam på något. Jag läser andra delar av sajten.

Avsluta dina grievances utan att dra in gamla horor. Ta den där matchen i en ring som gentlemen eller svälj stoltheten och släpp det och finn kärlek. Det är ett värdigt mål.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-02 kl. 09:12.
Citera
2022-10-02, 09:04
Medlem
Haveristerna Media Group AB skriver 2022-10-01 till Medborgerlig Samlings partiledare Ilan Sadé om Alexander Bard och om Anna Danieli:

Citat:
kommer er företrädare @Bardissimo någonsin att presentera de bevis han påstår sig ha för att majoriteten av de som sitter fängslade för våldtäkt egentligen är oskyldiga? har du, eller @Bardissimo som anser henne vara en mycket god vän, några kommenterar kring att medborgerlig samlings "oberoende riksdagskandidat" i valet 2018 i dagarna dömdes för grovt förtal? hur kommer det sig att er "anti-identitetspolitiske talesperson" @AnnaDanieli är för rädd för att delta i ett avsnitt av haveristerna och berätta hur ni egentligen har tänkt med det där?

https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1576271760076382210
Senast redigerad av easedrop 2022-10-02 kl. 09:06.
Citera
2022-10-02, 09:21
Avslutad
Man skulle tycka att det räckte med att en äldre dam som Loan säger till dem att de har fötterna på sätet. Då svara de med att bajsa på sätet och vråla "hora".

Men de fattar exakt hur samhället funkar och ska styras.

Hur ser kontakten med deras och deras lyssnares fäder ut egentligen? Någon borde ta de här lymlarna i örat.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-02 kl. 09:33.
Citera
2022-10-03, 23:35
Medlem
Spritnotas avatar
Ingen här behöver tveka på vilket läger jag sympatiserade med. Det framgår i min historik.

Ingen hemlis jag var neutral men mer på "transvålstäkspersonens" sida. Och fast hon bröt kontakten med mig för flera år sen - jag ångrar inte det alls. Tvärstom snarare.

Hon blev äckligt uthängd 100 sidor upp och ner, i tråden fast podden vägrade tala om henne, hon står/stod för alla fel hon blev konfronterad med. Och senare efter ytterligare 100 sidor uthängd som ha 332342 konton, varav mitt ett (om vi bortser från disclaimer som vi VET inte bombsäkert inte, men citerar de vi misstänker och tacken erkänna ett var mitt FÖR ATT hat/hot skulle uppfattas lindrigare -aaahahaha). Vad som hände mig när jag "fel, mitt konto" och de 5 min jag då blev spottad på i ett into inklusive konkreta hot (inte direkt för saker jag postat eller de vet, vi talar typ "vidriga horunge" ).

Och aaa, det kan de legitimt tycka såklart. Jag är ganska äcklig online emellanåt om man är känslig. Jag fann detta utspel falskt - för varför är det bättre vara anonym? Lyssna på dessa intron igen och återkom kaxigare än mig med vetskapen JAG skrev "x är bara jag, var inte rädd sova om natten.
________

Ny dag:
Det anmärkningsvärda sakligt UTIFRÅN jag aldrig lyft är varför jag inte var paria ett dygn innan, eller källor på hur hemsk jag är. Nåväl. Är inte så vi var mer än nätbekanta.

För:
Tillbaka till våldtäktstransan: jag köper att försvaret efter blivit uthängd från "en viss" databas med deadname över 10 år sen, när du VET syftet är tysta dig, resulterade i vissa skärmdumpar. Och bli falskt uthängd som ALLA konton med kritik i tråden och huvudtema i 1/3 av tråden...
Så här:

Ingen privatperson föds eller utveckar snabbt att tåla sån hatkampanj eller lögner. Hon har uttryckt ånger för vissa saker, men helt ärligt - vad hade du själv gjort i hennes sits? Det tapetserades domar och varningar i hennes kvarter! Och ärligt talat så tror väl ingen normalbegåvad det hela i det inte har urspung i denna konflikten. Det sammanfaller perfekt i tiden. Få tusen har läst och hört, ännu färre möjlighet hänga ut henne i bostadsområdet och adressera jämnåriga barns föräldrar när NOLL fd avtjänad brottslighet eller brottsmisstankar rört det. Det är så långt gjort att jag SPYR. Brinn i HELVETET ni som gjorde.
_____
Backar ett steg till en sak jag berörde om "jobba på kundtjänst:
Det är inte en nedärvd förmåga att på 20 år gå från 10 pers till 10k pets klagomål på kort tid och ditt uppdrag att bemöta. Från en familj i byn hatar dig, till att 350 telefonsamtal på kundtjänst på 24 h SPYR ut anonymt grovt hat efter max två generationer. Och därför har jag från dag 1 tyckt vissa givna styrkeförhållanden varit extra skeva. Inte minst i denna podcast.

Inklusive mitt då ändå relativt väldigt fristående och organiserade motstånd. Och ja, jag kan ångra inlägg i efterhand som exempelvis skadat Myra fast de var sanna i sak. Och jag har erkänt och bett om ursäkt, sedan länge. Och idag tänker jag säkert fem varv innan jag respostar skärmdumpar från privata konversationer jag aldrig borde ha fått se. Och samlar inga pärmar som gänget, tvärtom.

Men, var inte därför jag skrev här igen. Utanför detta. Ni som spontant vill hata kan kanske läsa först.

(FB) Tråden Haveristerna i Radio & Podcast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in