2022-01-25, 23:59
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
För det första. Använd inte ord du inte begriper. En retorisk fråga är en fråga där svaret är givet. Eller att man till ex besvarar frågan själv. Frågan är ju i allra högsta grad en fråga med flera alternativa svar som fortfarande är obesvarad från Therese håll.

Hon började istället anklaga Haveristerna för att lägga ansvar på henne för Ernst julkalender. Vilket frågan överhuvudtaget inte handlade om.

Frågan var heller inte meningslös, det kan ju finnas massor med mening i att ställa en sådan fråga. Till ex reda ut hur hon ställer sig till sådana sammanhang? Jämföra hur hon bedömer och behandlar andra som rör sig i kretsar hon ogillar osv.

Det märktes att Therese aldrig tvingats diskutera något hon sagt eller gjort med en meningsmotståndare utanför twitterbubblan.

Hennes halmgubbar om att Haveristerna skulle ha eftersökt att hon tvingas stå till ansvar för vad alla andra någonsin gjort som deltog hos Ernst hade man gärna hört en tidpunkt på för hur jag en lyssnar så verkar de aldrig säga något om det i avsnittet.
Du behöver inte känna dig tvungen att googla upp vad en retorisk fråga är för någonting för att sedan försöka läxa upp mig om saken. Det är patetiskt. Läs resten av Wikipedia-artikeln du snöat in på så kommer du nog fatta vad jag menar. Du uppvisar rätt så autistiska särdrag när du försöker hävda att det var en meningsfull fråga "hur känns det" i sammanhanget, så jag orkar faktiskt inte ens bemöda mig möta dig halvvägs här. Men lycka till med allting! Det kommer nog bli bra.
Citera
2022-01-26, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Du behöver inte känna dig tvungen att googla upp vad en retorisk fråga är för någonting för att sedan försöka läxa upp mig om saken. Det är patetiskt. Läs resten av Wikipedia-artikeln du snöat in på så kommer du nog fatta vad jag menar. Du uppvisar rätt så autistiska särdrag när du försöker hävda att det var en meningsfull fråga "hur känns det" i sammanhanget, så jag orkar faktiskt inte ens bemöda mig möta dig halvvägs här. Men lycka till med allting! Det kommer nog bli bra.

Grattis, du bemötte inte ett enda av mina påståenden i sak mer än att du fortfarande inte tycker det känns bra i magen att någon frågar: Hur känns det?

Än en gång. Svaret på den frågan kan ge en hel del information om Therese om hennes ståndpunkter, vilka sammanhang hon har problem respektive inte problem att befinna sig i, men också hur konsekvent hur hon är i sina ställningstaganden. Allt beror på hur man följer upp frågorna hon vägrade besvara eller helt enkelt valde en halmgubbe att besvara med.

Men för att se det lär man dra ur tungan ur hennes röv och vara intresserad av mer än ryggdunkningar.
Citera
2022-01-26, 00:15
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Grattis, du bemötte inte ett enda av mina påståenden i sak mer än att du fortfarande inte tycker det känns bra i magen att någon frågar: Hur känns det?

Än en gång. Svaret på den frågan kan ge en hel del information om Therese om hennes ståndpunkter, vilka sammanhang hon har problem respektive inte problem att befinna sig i, men också hur konsekvent hur hon är i sina ställningstaganden. Allt beror på hur man följer upp frågorna hon vägrade besvara eller helt enkelt valde en halmgubbe att besvara med.

Men för att se det lär man dra ur tungan ur hennes röv och vara intresserad av mer än ryggdunkningar.
Hahaha, jag vet som sagt inte ens vem fan hon är, jag har bara sett det här Youtube-klippet, men jag som är diagnoslös förstår att det inte är en genuin fråga, utan en taktik. Det finns ingenting att bemöta i det du skrev över huvud taget, eftersom du vilar på en helt annan verklighetsgrund. När slutade du puckla på din fru förresten? Jag undrar genuint när du slutade med det.
Citera
2022-01-26, 00:31
Bannlyst
Citat:
Hahaha, jag vet som sagt inte ens vem fan hon är, jag har bara sett det här Youtube-klippet, men jag som är diagnoslös förstår att det inte är en genuin fråga, utan en taktik. Det finns ingenting att bemöta i det du skrev över huvud taget, eftersom du vilar på en helt annan verklighetsgrund. När slutade du puckla på din fru förresten? Jag undrar genuint när du slutade med det.

Här ska du få smaka på ett för dig nytt ord: Intervjuteknik. En fråga kan vara en del av en taktik eller teknik för att öppna upp för fler frågor eller svar utan att det blir någon slags oäkta fråga. Det här är inte en nyhet för alla med en gymnasieexamen...

Förövrigt är exemplet: Har du slutat slå din fru/barn ett argumentationsfel som syftar till att sätta någon i dålig dager oavsett hur den svarar.

Det fanns massor av svar på Axels fråga som kunna sätta henne i dålig, bra eller neutral dager.

Snälla sluta använd ord och begrepp du inte begriper. Det gör ont inuti huvudet på alla som tvingas läsa.
Citera
2022-01-26, 00:39
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Här ska du få smaka på ett för dig nytt ord: Intervjuteknik. En fråga kan vara en del av en taktik eller teknik för att öppna upp för fler frågor eller svar utan att det blir någon slags oäkta fråga. Det här är inte en nyhet för alla med en gymnasieexamen...

Förövrigt är exemplet: Har du slutat slå din fru/barn ett argumentationsfel som syftar till att sätta någon i dålig dager oavsett hur den svarar.

Det fanns massor av svar på Axels fråga som kunna sätta henne i dålig, bra eller neutral dager.

Snälla sluta använd ord och begrepp du inte begriper. Det gör ont inuti huvudet på alla som tvingas läsa.
Intervjuteknik? Aldrig hört ordet i hela mitt liv, förutom den gången för inte ens ett dygn sedan när jag själv använde det i ett inlägg i den här tråden. Det verkar som om du har en alldeles egen uppfattning om hur universum funkar, som om du har stora svårigheter när det gäller att bearbeta intryck och saker som kommer i din väg. Men det är jättekul att du försöker, Nille! Kämpa!
Citera
2022-01-26, 08:19
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Men syftet var ju inte att gräva djupare, Axel var både före och efter avsnittet rättfram med att de försökte sig på en speedrun. De försökte så snabbt som möjligt få henne till tapout.
Citera
2022-01-26, 08:31
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll om jag tror det hade gått bättre för HENNE, men det hade åtminstone gett henne en ärlig chans att ta avstånd från nazism. Det enda jag hörde var en lång radda frågeställningar som gick runt sakfrågan de egentligen borde ha hållit sig till istället för att bara fråga rakt ut vad hon anser om nazismen som ideologi och dess existensberättigande i Sverige 2022. ALLA förlorade på det här.
Fast det är ju för att du ser saker lika svartvitt som hon verkar göra. Så länge någon inte öppet säger "Jag är nazist" så kan personen omöjligt vara det. Hon fick flera chanser att svara på vad han tyckte om att buntas ihop med folk som har sådana åsikter. Tror knappast hon hade satt sig i en podd med en islamist och kommit bra överens med denne oavsett hennes "Jag vill ge alla människor en chans".
Citera
2022-01-26, 09:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Fast det är ju för att du ser saker lika svartvitt som hon verkar göra. Så länge någon inte öppet säger "Jag är nazist" så kan personen omöjligt vara det. Hon fick flera chanser att svara på vad han tyckte om att buntas ihop med folk som har sådana åsikter. Tror knappast hon hade satt sig i en podd med en islamist och kommit bra överens med denne oavsett hennes "Jag vill ge alla människor en chans".
Utan att ha någon koll alls på henne har hon fått en skara fans som är och simmar i brunt vatten och hon är omtyckt av nazisterna och hon vill inte förlora det och eftersom man inte kan göra sitt putslustig i en podd som på twitter blir hon brutalt avslöjad. Samma fenomen finns hos Henrik Jönsson (den store libertarianer haha!), Aron Flam och säkerligen en hel del vänstermänniskor.
Citera
2022-01-26, 14:59
Medlem
Citat:

Haha när blev intervjuteknik o skit öht intressant när rötägg beter sig som svin mot gäster och andra personer de ljuger om och pratar bakom ryggen på och vem fan är du?

När ska Axel göra content av hur griniga de är över tinderpresentationen med bilder Henrik själv fotograferat i samband med att han närmade sig 15 minuter från sin kåk i sina försök att vid vägs ände inte få kontakt och hans egna beskrivningar av tinderdate-personan?

Den gränslöshet i sin "research" de gör inför sina avsnitt omfattar bland annat att skapa trollkonton som kattluckevakten som skulle kunna syfta på den hjälp som erbjöds en person med tre katter, men upplevda obehag av trollfabriken är såklart bara känslor och falsk ryktesspridning och har inte alls med haveristerna att göra alternativt så är det satir eller ingår i något sjukt spel med märkligt endgame. Men om det råkar vara så idag eller inte beror helt på i vilken säsong man hakar in i återgivningen av dramat för Henrik är ingen Tolkien som kan hålla ihop sina berättelser utan resultatet blir mer ett Pulp Fiction där manusförfattaren själv verkar spela rollen som Leonard i Memento.

Budskapen i avsnitten fungerar dock duktigt som tvärtom-kompass vad gäller den eviga överdramatiserade namedroppingen för den som utmålas som nazist är verkligen inte det och den som är konstig eller den som påstås vara islamist kan man med gott samvete somna med vetskapen om att det egentligen bara handlar om haveristernas avundsjuka och ständiga behov av att hävda sig och trycka ner andra. Deras research på vilka de ska ta sig an består av att ta reda på vad en person är och vad som kännetecknar denne och sedan använder de alla metoder de bara kan för att försöka framställa personen som raka motsatsen.

Podcasten Hyperboreablaskan pekar ut några av haveristernas brister efter att de har lyssnat på senaste avsnittet och tur är det väl för dessa pratare att de inte känner till bättre än att de bara snuddar på ytan av vilka ormar haveristerna egentligen är bortom den retoriskt tramsiga fasaden de kör i podden.

Med therese misslyckades de katastrofalt, de lyckades inte förstöra för henne utan visade bara hur töntiga och fega de själva är, och detta betalar folk för att ta del av som underhållning. Är du också en som redan betalar för att du njuter av meningslös underhållning så är det kanske dags att höja ditt patreonage?
Citera
2022-01-26, 19:50
Medlem
Smutzs avatar
Minns jag helt vajsning eller pratade inte Axel för jättelängesen om hur han köpte på sig massa Litecoin? Undrar om han i så fall cashade ut i tid, då borde han iofs ha en snyggare klocka vid det här laget.
Citera
2022-01-27, 17:57
Medlem
Spott & spes avatar
Citat:
Problemet blev ju att de inte kom vidare och allting förvandlades till, som en Youtube-kommentar stod att läsas, ett slags polisförhör över att ha deltagit i en viss podcast som har frekventerats av högerextrema. Varför inte bara lämna det där det är, varför inte istället börja diskutera sakfrågor? Jo, för att först måste bilden målas upp av att Verdun är en nassejävel så att man kan tillskriva henne en lång radda åsikter som hon inte nödvändigtvis har. Det är det äldsta tricket i boken och gänget för G i Förhörsteknik men IG och streck i Intervjuteknik.

Precis. Verdun har vid det här laget, medvetet eller ej, valet att antingen acceptera Haveristernas självpåtagna roll som moralisk inkvisitor och förnedra sig i en ständig avbön för andra aktörers samröre och eventuella tatueringar, vilket bara kan sluta i en evig reträtt under deras villkor. Det, eller finna sig i att bli utskälld av en fradgatuggande autist helt övertygad om att alla sakfrågor och argument avgörs av gästens uppmätta avstånd till De Orena i två timmar. Inget av alternativen är hållbara.

Sen kan jag inte förstå hur hon kan gå in i det här utan att ha en klar strategi för att undgå att hamna i den här lika tröttsamma som förutsägbara varggropen.
Citera
2022-01-27, 18:44
Moderator
Carlboms avatar
Jag tycker samtalet var en 40 minuter lång intervju med Ernst Robert by proxy. De har uppenbarligen ett större behov av att prata med honom än med Therese och jag förstår att hon tröttnade. När de väl inser själva att de är på väg att paja showen så försöker de styra upp det. Men det är försent. Jag vet ingenting mer om Therese nu än innan programmet. Jag vet ofrivilligt mer om Ernst Robert dock.

Kan inte se riktigt varför Axel tycker sig vunnit och krossat Therese. Att bete sig så dumt så gästen inte vill prata med en är inte någon vinst på något sätt. Han framförde inga argument för någonting som gjorde att han kan känna sig som en vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in