Citat:
Ibland hakar Haveristerna upp sig på sina egna extremt korkade åsikter om saker och ting, som t.ex. hur andra använder sociala medier. Jag fann denna guldklimp på Twitter där Henko bölar på Hanif Bali för att han citat-retweetade istället för att besvara en kommentar från en kvinna:
Jag antar att Henko anser att det är fult att göra så mot kvinnor, och att han - som man - ser det som sin plikt att markera mot det, medan om han själv gör det mot andra män så är det okej?
Jag lägger detta till listan över Henkos beteenden där uppfinnandet av ”Ladies Night” och hans ponnyridning ingår. Henko är ju feministen som tar hand om de hjälplösa stackars kvinnorna i samhället, … och just det ja, ensamstående mammor är ju dom lägst stående och som det är mest synd om i samhället också.
Det skulle inte förvåna mig om Henko redan har bölat ut i podden om ”hur hemsk” Hanif Bali är mot kvinnorna som gör nåt ”så dumt” som att citat-retweeta istället för att svara.. buhuu bäää!
Nåväl, ett lysande exempel på vilka märkliga grunder som herrarna bakom Haveristerna bygger sina ”case” på.
Jag antar att Henko anser att det är fult att göra så mot kvinnor, och att han - som man - ser det som sin plikt att markera mot det, medan om han själv gör det mot andra män så är det okej?
Jag lägger detta till listan över Henkos beteenden där uppfinnandet av ”Ladies Night” och hans ponnyridning ingår. Henko är ju feministen som tar hand om de hjälplösa stackars kvinnorna i samhället, … och just det ja, ensamstående mammor är ju dom lägst stående och som det är mest synd om i samhället också.
Det skulle inte förvåna mig om Henko redan har bölat ut i podden om ”hur hemsk” Hanif Bali är mot kvinnorna som gör nåt ”så dumt” som att citat-retweeta istället för att svara.. buhuu bäää!
Nåväl, ett lysande exempel på vilka märkliga grunder som herrarna bakom Haveristerna bygger sina ”case” på.
Nu kan man kritisera Bali för att han "quote"-retweetar människor som ligger i svagare ställning än honom på sociala medier. Människor som oftast är helt okända för allmänheten och helt plötsligt får en twitterstorm mot sig för att de gjorde en ogenomtänkt tweet till Bali. Å andra sidan så har han gjort detta konstant och numera borde man räkna med att bli det om man provocerar honom tillräckligt.
Med det sagt så har han aldrig visat ett beteende som får en tro att han riktar in sig på kvinnor. Och här är det som Henrik inte förstår - han tror att så fort någon riktar kritik mot kvinnor så är de kvinnohatare, vilket givetvis inte är sant. Däremot så är beteendet mot kvinnor av vikt - Henrik fattar inte skillnaden mellan att han får kritik för sitt obehagliga beteende mot kvinnor och att någon kritiserar en kvinna.