2021-08-08, 07:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det är han säkert, jag resonerar generellt.
Om vadå? Varför resonerar Du generellt om förtal när du talar om en specifik person som påstår sig ha blivit just förtalad? Nä du
Citera
2021-08-08, 08:03
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Om vadå? Varför resonerar Du generellt om förtal när du talar om en specifik person som påstår sig ha blivit just förtalad? Nä du

Jodu! Läs konversationen.
Citera
2021-08-08, 09:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jodu! Läs konversationen.
Du skriver att de förtalat honom i podden (antisemit). I vilket avsnitt gör de det?
vilka lögner har de spridit?
Citera
2021-08-08, 10:07
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Du skriver att de förtalat honom i podden (antisemit). I vilket avsnitt gör de det?
vilka lögner har de spridit?

Ingen aning, du får väl följa länkar och lyssna på eländet.
Citera
2021-08-08, 10:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ingen aning, du får väl följa länkar och lyssna på eländet.
Du kastar ur dig saker utan att ha belägg alltså. Då får vi utgå från att antisemiten Gillman är den pajas han framstår som eftersom det saknas skäl att tro annat.
Citera
2021-08-08, 11:40
Medlem
Henko är inte sen att håna folk för deras förflutna. En ny hack-kyckling som han har funnit är en Amir Grifter, på Twitter ångar Henko på som en ångvält:

Citat:
Hur går det för dig med spridandet av nakenbilder på kvinnor? Dömts något mer? Har du överträtt kontaktförbudet något mer?

Så du var i ett "dåligt stadie" när du spred nakenbilder på en kvinna på en porrsajt?

Så hon du spred nakenbilder på har förlåtit dig?

Jag fattar inte? Skickade du naken bilder även på Mangefik till en porrsajt? Sjukt konstigt.

Ajja. Folk som sprider nakenbilder på kvinnor kan man ju inte förvänta sig mer av.

Det är så mycket ord från dig. Har du inte en kvinna vars nakenbilder du ska läcka på någon porrsajt?

Förstår varför du fick kontaktförbud.

Kanske jag är men jag är åtminstone inte en h-unge som läcker nakenbilder på tjejer till porrsajter. Äckel.

Avtagga mig hämndporrsjocke är du snäll.

Amir Grifter besvarar såklart Henkos frågor och undrar varför han är intresserad:

Citat:
Du kan fråga din källa om domen, läs då också i vilket stadie jag var i under den perioden.
Om du undrar dock så mår jag mycket bättre och inser att jag gjort mycket fel.
Vad har du med det att göra?

Så här är det, jag har i över 20 år haft PTSD som utvecklades till paniksyndrom (alltså konstant panik), när en mår så förändras ens personlighet, tankar och även handlingar.
Det levde jag med i 4 år. Precis som alla med psykiska problem försökte jag fly min verklighet. Jag skapade mig sexberoende, jag var väldigt dum mot mitt ex, och jag tog mig friheten över andra utan minsta tanke på konsekvenserna. Precis som det framgår i domen fanns bilderna på en annan sida, jag kopierade de och la upp de på ett forum. För det blev jag dömd och det är helt rätt. Jag gjorde något jättefult och dumt. Vad gäller överträdelse av kontaktförbud så var det för att jag hade skickat en bild strax innan jag skulle hänga mig till mitt ex och skrev "nu fick du som du ville". Hon klarade inte mer och fixade kontaktförbud. 2 veckor senare mejlade jag henne och bad om att få prata med mina barn, därav överträdelsen. Så, det jag undrar Återigen, vad rör det dig?

Du vet när en person går igenom en sån sak som jag gjort lär en sig att stå upp och ta ansvar. Jag hade inga motiv då, enbart hat, rädsla och panik var vad jag kände och jag har bettet mig skitilla. Jag står för det och de som drabbats har förlåtit mig. Nu vill jag ha lite ärlighet från dig Henko. Varför ger du dig på mig och vad har mitt privatliv med dig att göra?

Är du sur för att jag avslöjade din lögn?
Att jag ser på dig precis på samma sätt som din källa? Försöker du mobba mig?

Så, att jag trodde mitt mående berodde på mitt ex och att jag hade självskadebeteende och var självmordsbenägen tycker du är bra sak att håna mig för?
Det säger en hel del om dig Henko.

Fast det har jag inte gjort. Du kanske borde läsa domen. Bilderna var redan utspridda på porrsajter. Det framgår med tydlighet.
Du är snarare en mobbare som försöker ge sig omotiverat på någon annan.
Du har ju fortfarande inte förklarat dina skäl.

Återigen leker Henko att han är nån Plus-Sverker på anabola. På Twitter. Det blir så patetiskt när han vevar och vevar och fortsätter veva trots att den han vevar mot gör alla rätt och blottar sin sårbarhet. Henko ser inte den styrka som en blottad sårbarhet faktiskt är, utan misstar den för att vara den svaghet som Henko hoppades och antog att det skulle vara.

En normal människa hade insett sitt misstag och bett om ursäkt för att ha varit så oförskämd. Henko är inte en normal människa.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-08 kl. 11:55.
Citera
2021-08-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Henko är inte sen att håna folk för deras förflutna. En ny hack-kyckling som han har funnit är en Amir Grifter, på Twitter ångar Henko på som en ångvält:

Citat:
Ursprungligen postat av MrHenko123
Hur går det för dig med spridandet av nakenbilder på kvinnor? Dömts något mer? Har du överträtt kontaktförbudet något mer?

Så du var i ett "dåligt stadie" när du spred nakenbilder på en kvinna på en porrsajt?

Så hon du spred nakenbilder på har förlåtit dig?

Jag fattar inte? Skickade du naken bilder även på Mangefik till en porrsajt? Sjukt konstigt.

Ajja. Folk som sprider nakenbilder på kvinnor kan man ju inte förvänta sig mer av.

Det är så mycket ord från dig. Har du inte en kvinna vars nakenbilder du ska läcka på någon porrsajt?

Förstår varför du fick kontaktförbud.

Kanske jag är men jag är åtminstone inte en h-unge som läcker nakenbilder på tjejer till porrsajter. Äckel.

Avtagga mig hämndporrsjocke är du snäll.

Henkos fylleslag på Twitter följer ironiskt nog den NPC-algoritm som är under utveckling av några snillen ganska punkt till pricka:
https://twitter.com/skonaste/status/1420077548222959620

Det fantastiska med Henko är att hans NPC-algoritm är lika förutsägbar i skrift som verbalt, så generatorn kan appliceras på Twitter såväl som på poddande och telefonsamtal.
Citera
2021-08-09, 14:34
Medlem
Någon har gjort en orosanmälan mot Henko. Ja, det är kanske inte är så konstigt med tanke på att hans familj har skyddade personuppgifter, som Henko själv snålåker på, och Henko missbrukar det genom att tigga stryk med randoms dagarna i ända på Twitter, Discord, Facebook, i Podd etc etc..

Som man bäddar får man ligga, heter det. Det finns ju en anledning till varför folk är på just honom och inte någon av de andra miljoner männen i landet, men i Henkos världsbild så har det såklart absolut ingenting med honom själv att göra. Henkon är såklart ett random offer för omständigheter. Buhu .. cry me a river!

Använder man Acta Publicas indexerade domar och andra vidriga metoder för att ge sig på och hota randoms för att tysta dom så kanske man får räkna med att randoms använder andra tillgängliga metoder, som orosanmälningar, för att tysta tillbaka? Öga för öga, tand för tand etc etc

Jag tycker generellt och objektivt sett att strategiska orosanmälningar också är vidriga, missförstå mig rätt, men man får ju försöka fånga upp mer kontext än så och ta en liten närmare titt på bakgrunden till varför det sker. När Henko blir drabbad rycker det inte ens till på mikrobiologisk skala i empati- och medkänsla-nerverna. Henko utsätter faktiskt barnen för fara, så oron bakom anmälan är ju inte något som är taget ur luften - jag, personligen, är ett exempel på random person som är genuint orolig för Henkos sambos barn pga. Henkos äventyrliga förhållningssätt till medmänniskor i samhället. Om Henko var det minsta eftertänksam och genuint orolig för ”sina” barn så skulle han inte ringa upp randoms och skrika HORUNGE femtioelva gånger i telefonen, eller allt annat idiotiskt Henko sysslar med - Så gör inte en familjefar som har sina barn i åtanke. Finns inte en chans i havet, vad än personen han ringer upp har gjort, att man gör så.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-09 kl. 14:58.
Citera
2021-08-09, 19:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Någon har gjort en orosanmälan mot Henko. Ja, det är kanske inte är så konstigt med tanke på att hans familj har skyddade personuppgifter, som Henko själv snålåker på, och Henko missbrukar det genom att tigga stryk med randoms dagarna i ända på Twitter, Discord, Facebook, i Podd etc etc..

Som man bäddar får man ligga, heter det. Det finns ju en anledning till varför folk är på just honom och inte någon av de andra miljoner männen i landet, men i Henkos världsbild så har det såklart absolut ingenting med honom själv att göra. Henkon är såklart ett random offer för omständigheter. Buhu .. cry me a river!

Använder man Acta Publicas indexerade domar och andra vidriga metoder för att ge sig på och hota randoms för att tysta dom så kanske man får räkna med att randoms använder andra tillgängliga metoder, som orosanmälningar, för att tysta tillbaka? Öga för öga, tand för tand etc etc

Jag tycker generellt och objektivt sett att strategiska orosanmälningar också är vidriga, missförstå mig rätt, men man får ju försöka fånga upp mer kontext än så och ta en liten närmare titt på bakgrunden till varför det sker. När Henko blir drabbad rycker det inte ens till på mikrobiologisk skala i empati- och medkänsla-nerverna. Henko utsätter faktiskt barnen för fara, så oron bakom anmälan är ju inte något som är taget ur luften - jag, personligen, är ett exempel på random person som är genuint orolig för Henkos sambos barn pga. Henkos äventyrliga förhållningssätt till medmänniskor i samhället. Om Henko var det minsta eftertänksam och genuint orolig för ”sina” barn så skulle han inte ringa upp randoms och skrika HORUNGE femtioelva gånger i telefonen, eller allt annat idiotiskt Henko sysslar med - Så gör inte en familjefar som har sina barn i åtanke. Finns inte en chans i havet, vad än personen han ringer upp har gjort, att man gör så.
Henko har inte helt rent mjöl i påsen och han outar barnen själv - absolut men personen som anmält honom gör det ju inte av oro för barnen utan bara för att jävlas, därför är jag smått skeptisk till anmälningarna. Men Henko bör också se sig själv i spegeln. De borde ringa upp varandra och tala ut. Så slipper de kriga mot varandra på twitter. Smått sorgligt.
Citera
2021-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Henko har inte helt rent mjöl i påsen och han outar barnen själv - absolut men personen som anmält honom gör det ju inte av oro för barnen utan bara för att jävlas, därför är jag smått skeptisk till anmälningarna. Men Henko bör också se sig själv i spegeln. De borde ringa upp varandra och tala ut. Så slipper de kriga mot varandra på twitter. Smått sorgligt.

Om jag sitter full på min altan och skriker åt varenda person som har vägarna förbi så är det primärt JAG, och inte personerna som råkar ha vägarna förbi, som utgör faran för mina barn. Händelser sker helt enkelt inte i ett vakuum. Beteendemönstret som skapar faran är då mitt beteendemönster, inte random personer på gatan vars gemensamma beteendemönster råkar vara att passera förbi på gatan.

Alla som hamnar i Henkos skottlinje har såklart sitt eget ansvar. Faktum kvarstår dock att en bråkdel kommer reagera på ett våldsamt sätt och det är detta faktum som Henko, som familjefar, måste ta hänsyn till och alltså inte bete sig som en apa mot allt och alla och tigga stryk hela tiden. Henko kan inte på förhand veta vad hans uthängningar och påhopp leder till. En hyffsat stabil människa kan flippa totalt. Det är det man vill undvika genom att anmäla sin oro för barnen. Flippar någon ut så är det ju försent? Då kan barnen redan ha tagit irreversibel skada.

Det reella problemet är inte de fåtal personer som flippar ut. Det är ett faktum att en viss bråkdel alltid kommer lyssna på det örat och det är detta faktum man som vårdnadshavare måste förhålla sig till. Man är som förälder oacceptabelt oansvarig om man inte accepterar och anpassar sig efter det faktum att en viss bråkdel sannolikt inte kommer att reagera på ett civiliserat sätt om man tigger stryk av dom.

Vill man dö på yttrandefrihets-täppan så kanske den viljan ska rangordnas ganska mycket lägre än barnens säkerhet? Det finns andra sätt att bedriva sådana principiella kamper på utan att för den sakens skull riskera sin familjs säkerhet.

Det är fortfarande den fulla vevande idioten som tigger stryk som är faran för barnen. Att någon person förr eller senare reagerar och faktiskt utsätter barnen för fara är givet, det är inte ens en variabel - det är en konstant.

Det är givetvis inte rätt av någon att faktiskt ge honom stryk, men det är helt korrekt och rätt att lämna in en orosanmälan om fyllot som tigger stryk har barn i sitt hem. Man behöver inte välja: En oansvarig förälder samt idioter som hotar, skrämmer och kanske t.o.m. tar till våld. Båda kan samexistera. Det ena felet förmildrar inte det andra. Bara för att någon idiot till slut tar till våld mot Henko och hans familj så fråntar det alltså inte att Henko genom sitt beteendemönster utsatt sin familj för fara. Det är inget nollsummespel.

Nu vet jag hur anmälan mot Henko är formulerad (https://twitter.com/skonaste/status/1424798437086834688), och som kan ses så behöver man inte dra till med lögner för att vara genuint orolig för att Henko med sitt beteendemönster utsätter barnen för fara.

Det är irrelevant vad någon enskild tror, att anmälan bara utgör ett verktyg eller slagträ eller om anmälan är genuin. Med Henkos beteendemönster så är det en tidsfråga innan det går illa. När det väl går illa är det för sent. Därför är orosanmälan ett viktigt och tillgängligt verktyg i samhället för att proaktivt undvika att det slutar illa för barnen.

Jag bryr mig egentligen inte ett skit om vem som har lämnat in själva anmälan. Inte heller i vilket syfte man har gjort det. Det borde inte Henko göra heller. Jag bedömer, med den lilla info jag har, om det är rimligt eller inte att vara oroad över barnens säkerhet - svaret är givet: Ja, det är rimligt.

Om man inte kan lägga band på sig själv i den mån man slutar dra till sig hotfulla och sannolikt, förr eller senare, även våldsamma människor så ska man inte heller vara förälder eller vårdnadshavare. Familjen går före eventuella oförätter som man envist önskar fullfölja.

Man skulle kunna hoppas på en viss reflektion för poängen med orosanmälningar är väl delvis hoppet om att få vårdnadshavare på bättre tankar? Henko visar tyvärr inget tecken, öppet, på att han känner sig delansvarig.

Orosanmälningar är väldigt bra för samhället, det är i många fall det enda skydd som barn - vars föräldrar utsätter dem för fara - har.

Sedan kanske det finns såna som anmäler för att jävlas, men so what? Varför är det viktigt? Jag själv är oroad för barnens säkerhet. Att det råkar finns personer som orosanmäler ”för att jävlas” betyder inte att det inte finns grund för en genuin orosanmälan. Det är två helt oberoende variabler.

Självklart är jag också emot anmälningar som görs för ”att jävlas”, det är ju att missbruka systemet, men det är en helt annan fråga än om Henko verkligen utsätter sina barn för fara - vilket han gör. Tar vi Henko som exempel, så finns i stora drag 4 olika alternativ:

A. Ingen orosanmäler
B. Orosanmälan ”för att jävlas”
C. Orosanmälan ”för att jävlas” och genuin orosanmälan
D. Genuin orosanmälan

Det enda dåliga alternativet här är A, om det finns grund för en anmälan.

Har man ett fall och barnen och familjen i det fallet i åtanke så bryr väl sig ingen om vilka anmälan som är ”för att jävlas” och vilka som är genuina? Visst, man kan analysera orosanmälningar - som fenomen - och ha fler än ett enskilt fall i åtanke men då har man samtidigt helt andra aspekter och andra prioriteringar att ta hänsyn till. Då landar man i en helt annan diskussion som kan grena ut sig i alla tänkbara riktningar: politiska, juridiska, statistiska, etc etc.
Citera
2021-08-09, 21:49
Medlem
Ja det är verkligen rörande att se denna genuina omtanke och oro som Knutsbos Cowboy känner för Henkos stackars barn. Och hans rädsla för Henkos ilska (som gör att han lämnar in orosanmälan anonymt) känns också den väldigt äkta! Han är inget annat än en försynt stackare som helt oförskyllt råkat i skottgluggen för den koleriske fackpampens oförutsägbara raseriutbrott. (Ja, när han inte håller monologer på twitter om hur han knullar sagda fackpamp i röven, förstås.)

Hur kan någon enda människa tvivla på knutsbo-kobojsarens motiv?! Det vill jag verkligen undra. Renare och ärligare människa finns inte, sanna mina ord.
Citera
2021-08-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja det är verkligen rörande att se denna genuina omtanke och oro som Knutsbos Cowboy känner för Henkos stackars barn. Och hans rädsla för Henkos ilska (som gör att han lämnar in orosanmälan anonymt) känns också den väldigt äkta! Han är inget annat än en försynt stackare som helt oförskyllt råkat i skottgluggen för den koleriske fackpampens oförutsägbara raseriutbrott. (Ja, när han inte håller monologer på twitter om hur han knullar sagda fackpamp i röven, förstås.)

Hur kan någon enda människa tvivla på knutsbo-kobojsarens motiv?! Det vill jag verkligen undra. Renare och ärligare människa finns inte, sanna mina ord.

Och? Hur spelar det roll? Så som Henko beter sig så utsätter han sina barn för fara. Det är det enda relevanta. Allt i anmälan är för övrigt information från Henko själv, så det är inte påhittat. En enskild anmälares motiv är väl det minst relevanta i sammanhanget. Liknande orosanmälan skulle kunna ha lämnats in av vem sjutton som helst - det handlar inte om vem som anmäler.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-09 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in