2021-02-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Skulle vilja se dom i en livedebatt mot A Bard i frågor som rör ex genus, invandring eller annat dom säger sig vara duktiga på. Dom menar ju att Bard är en idiot, korkad och okunnig.

Bard har avböjt medverkan i Haveristerna pga att podden inte är en "neutral arena". Huruvida alla hans andra deltaganden sker på neutrala arenor kan vara intressant att fundera över. Han betedde sig som en total fitta när han sprang ut efter 20 sekunder från Abdishakurs podd "Den svarta tråden". Lite kul var det, men mest på Bards bekostnad.
Citera
2021-02-23, 20:17
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
2. Jag har aldrig haft vägarna förbi Tranås och kommer inte heller att ha det. Men jag har vad jag förstår ändå rätt att kräva att du inställer sig till en plats bestämd av mig för att återupprätta min heder eller nåt sånt efterblivet.
Det är Axel som har bestämt platsen och jag som kommit dit, han har gapat "kom till Gullmars" i hur länge nu?

Det beror lite på vad du har gjort och hur jag har uppfört mig mot dig, men det beror även på vad jag själv åberopar för metod i någon sorts konfliktlösning. Eftersom jag aldrig hotat med våld i detta, men ändå förutsätts vara livsfarlig när det passar, kan jag bara gissa hur tonen varit om jag sagt samma saker till Axel som Axel sagt till mig (han skall öppna skallen på mig bland annat).

Säg att jag super med en vän vi kan kalla Henko och kommer på att jag helt enkelt ogillar dig och ringer dig mitt i natten, kallar dig horunge på SMS och därefter -- när du tar kontakt med Henko som när jag kommit hem en halvtimme senare är den enda som är online -- anklagar dig för att ha läckt domar till nazister. Säg att detta därefter motbevisas, men då är mitt svar att jag ju vetat hela tiden att det inte var du som spridit domarna (så hur har jag missbrukat tjänsten?) -- det är nu istället det faktum att du pratar skit om mig som är det verkliga problemet. Säg att jag vet allt detta för jag har tillgång till interna loggar från ett företag jag inte har något som helst att göra med. Säg att nämnda företags ena delägare som läckt nämnda information (bekräftas av både Martin och Henko i chattar som finns sparade) en vecka efter att du blivit avstängd för missbruk av tjänsten på grund av nämnda nazistkoppling ställer upp i Haveristernas podd och pratar om just missbruk av tjänsten -- lustigt nog samma avsnitt du också kallas för "tjackpundare från Tranås" av Axel om jag inte minns fel.

Fram till detta tillfälle hade du dessutom varit blint lojal åt din arbetsgivare och givetvis respekterat den interna utredningens gång, för att finna att det givetvis inte fanns någon sådan förmodligen. Det som gjorde att jag sket i honom och hans "interna utredning" var just att han deltog i podden. Axel sitter för övrigt, eller satt iallafall, i styrelsen för BeInformed -- Martin Fredrikssons företag BeInformed som han startade 2018.

Jag hade varit en lika stor idiot som Axel om jag då inte förutsatt att, om du haft någon som helst stolthet eller bollar, också vädjat till mig att komma ut och lösa ett problem vi uppenbarligen har. Särskilt skulle jag känna mig tvungen om du väl varit hos mig på den adress jag i flera år bjudit in fiender till för att komma och lösa problem på, att inte komma ut i det skedet kan endast ha två logiska förklaringar:

1) Jag är en knogjärnsviftande, psykotisk, autistisk tjackpundare som snubblat på de här personernas hem och attackerar helt utan skäl -- ungefär på samma sätt som anonyma konton på Twitter och här snubblar över den här tråden och bara råkar gissa rätt på fem år av bakgrundsfakta de hela tiden bedyrar att de ju så klart inte vet ett skit om.

2) Axel är en lögnaktig och hycklande liten fegis.

Innan du svarar bör du ha i åtanke att han är den med dom för hot, jag är ostraffad. Han är den som mest verkar hålla sig inne, jag är den som innan Covid-19 mötte hundratals människor varje helg men ändå lyckats hålla mig från knogjärnet!
Citera
2021-02-23, 20:32
Medlem
Citat:
Bard har avböjt medverkan i Haveristerna pga att podden inte är en "neutral arena". Huruvida alla hans andra deltaganden sker på neutrala arenor kan vara intressant att fundera över. Han betedde sig som en total fitta när han sprang ut efter 20 sekunder från Abdishakurs podd "Den svarta tråden". Lite kul var det, men mest på Bards bekostnad.

Håller med om att Bards agerande var felaktigt och märkligt där, men det innebär inte att Henko och Axel skulle ha en chans mot bard i en debatt, oavsett ämne. Bard är både välutbildad, allmänbildad och besitter ett högt iq. Inget man kan anklaga dessa andra herrar för. Mest bete sig illa, svära, skrika, dricka alkohol och göra sig själva till allmänt åtlöje.

Finner dom ändå, som sagt, något underhållande emellanåt.
Citera
2021-02-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det är Axel som har bestämt platsen och jag som kommit dit, han har gapat "kom till Gullmars" i hur länge nu?
till dig? Personligen? Finns det några bevis för det?
Citat:
Det beror lite på vad du har gjort och hur jag har uppfört mig mot dig, men det beror även på vad jag själv åberopar för metod i någon sorts konfliktlösning.
Är det verkligen du som bestämmer det? Det verkar inte alls så, du har ju hållit på i flera månader att försöka bestämma över en podd för nån imaginär oförrätt och det verkar ju inte gå så bra. "Arga Snackaren" som sagt. Jag menar, jag kan ju hävda att du smädat mig, kräva att du kommer till Australien och kalla dig en feg liten fitta eller nåt om du inte gör det, alla fattar ju att det skulle vara trams och att spela Allan Ballan? Det skulle ju bara resultera i att jag gör mig till åtlöje?
Citat:
Eftersom jag aldrig hotat med våld i detta, men ändå förutsätts vara livsfarlig när det passar, kan jag bara gissa hur tonen varit om jag sagt samma saker till Axel som Axel sagt till mig (han skall öppna skallen på mig bland annat).
har han sagt dom på telefon, eller hur har han sagt det där?
Citat:
Säg att nämnda företags ena delägare som läckt nämnda information (bekräftas av både Martin och Henko i chattar som finns sparade) en vecka efter att du blivit avstängd för missbruk av tjänsten på grund av nämnda nazistkoppling ställer upp i Haveristernas podd och pratar om just missbruk av tjänsten -- lustigt nog samma avsnitt du också kallas för "tjackpundare från Tranås" av Axel om jag inte minns fel.
Fast tidigare hade ju Henrik fått dig sparkad? Är det Axel nu? Nu verkar ju historien ha ganska lite med poddarna att göra för det är ju inte nån av dem som är delägare.
Citat:
Jag hade varit en lika stor idiot som Axel om jag då inte förutsatt att, om du haft någon som helst stolthet eller bollar, också vädjat till mig att komma ut och lösa ett problem vi uppenbarligen har.
Nu är det alltså en annan poddares fel att du fick sparken? Tidigare var det väl Henrik? Ok. Om min Volvo går sönder ska jag testa att reklamera den hos nån som tidigare suttit i Volvos styrelse. Det går nog bra.

Din uppsägning är väl antagligen mellan dig och VD:n va?
Citat:
Innan du svarar bör du ha i åtanke att han är den med dom för hot, jag är ostraffad. Han är den som mest verkar hålla sig inne, jag är den som innan Covid-19 mötte hundratals människor varje helg men ändå lyckats hålla mig från knogjärnet!
Frågan verkar ganska felställd. Det verkar mycket märkligt att du ger dig på nån som inte ens jobbar på firman ifråga för att du blivit uppsagd, varför svaret blir alt 3: Du har en alternativ verklighetsuppfattning. Alternativ 4 är att du väldigt bitter, inser att du inte pallar åka till Dalarna eller ge dig på VD:n och tar slappt den närmast bosatte, som råkar vara Axel.
Citera
2021-02-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Bard är både välutbildad, allmänbildad och besitter ett högt iq. Inget man kan anklaga dessa andra herrar för. Mest bete sig illa, svära, skrika, dricka
Hans deltagande i Haveristerna skulle sluta exakt som i Den svarta tråden. Därför är han för feg för att delta.
Citera
2021-02-23, 20:55
Medlem
Citat:
Hans deltagande i Haveristerna skulle sluta exakt som i Den svarta tråden.

Självklart skulle Bard välja att avsluta så fort han inser att det är meningslöst att fortsätta, det tar inte många sekunder att syna några idioter som Haveristerna om de inte är ute efter att skapa något. Det är ju bara slöseri med tid? Vilket förmodligen var anledningen till att han överhuvudtaget blev arg i ”Den svarta tråden” - dvs i det ögonblick han insåg att han hade slösat bort sin tid på att ta sig dit.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-23 kl. 21:24.
Citera
2021-02-23, 20:58
Medlem
Citat:
Nej, nu gör du dig bara till åtlöje. Han såg att de endast var ute efter att sätta dit han, de ville inte ha någon diskussion. Där satt två extrema offerkoftor som var fientliga, det var bra att han gick.
Citera
2021-02-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Nu skrev jag ju i och för sig att det var Linus förslag.

Förslag frågetecken

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ja, den liknelsen är ganska talande. Oavsett vad de utpekade och hånade personerna väljer som metod att bemöta Haveristerna på så skulle jag vilja sortera in det under försvar. Normala människor har ingenting emot folk som försvarar sig. Det är ju inte så att man aktivt behöver visa sitt stöd om en person går berserk mot Axel och strösslar trottoaren med hans utslagna tänder men det är ju inte heller så att man dömer personen för handlingen. Visst, lagen och rättssystemet tar väl ut sin rätt, men en godtycklig tredjepart lär ju inte direkt klandra gärningsmannen.

Högst oklart hur du fick det jag skrev (ovan) till ”ett förslag”. Läs igen.
Citera
2021-02-23, 21:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
till dig? Personligen? Finns det några bevis för det?
Nej, det finns inga bevis för det, på samma sätt som det inte finns några bevis på det Axel påstår om att jag skulle vara skyldig till en krossad ruta. Jag har verkligen inte kastat något på Gullmars. Bevisa att jag har gjort det är du snäll, så bevisar jag det du vill samtidigt.

Att "kom till Gullmars" skulle ha gällt i stort sett samtliga han vet att han rår sig på, men inte mig, får du gärna visa hur jag eller någon annan skulle förstå i allt detta. Jag tror du helt enkelt beskriver den selektiva fitta Axel är, såsom mobbare brukar vara. De går liksom lugnt vidare som om ingenting har hänt när de väl möter motstånd.

Citat:
Är det verkligen du som bestämmer det?
Jag bestämmer lika mycket som personerna i podden. Jag har fullt ansvar för allt jag gör, precis som de har det. Jag har inte ringt snuten en enda gång eller gömt mig när konsekvenserna av mitt handlande gör sig påminda.

Citat:
Det verkar inte alls så, du har ju hållit på i flera månader att försöka bestämma över en podd för nån imaginär oförrätt och det verkar ju inte gå så bra. "Arga Snackaren" som sagt. Jag menar, jag kan ju hävda att du smädat mig, kräva att du kommer till Australien och kalla dig en feg liten fitta eller nåt om du inte gör det, alla fattar ju att det skulle vara trams och att spela Allan Ballan? Det skulle ju bara resultera i att jag gör mig till åtlöje? har han sagt dom på telefon, eller hur har han sagt det där? Fast tidigare hade ju Henrik fått dig sparkad? Är det Axel nu? Nu verkar ju historien ha ganska lite med poddarna att göra för det är ju inte nån av dem som är delägare.Nu är det alltså en annan poddares fel att du fick sparken? Tidigare var det väl Henrik? Ok. Om min Volvo går sönder ska jag testa att reklamera den hos nån som tidigare suttit i Volvos styrelse. Det går nog bra.
Bevisa att jag direkt har beskyllt Axel för att jag blev avstängd från Acta Publica? Jag är bara en neutral person som snubblade över den här diskussionen. Jag vet inte ens vilka de inblandade är.

Citat:
Din uppsägning är väl antagligen mellan dig och VD:n va?Frågan verkar ganska felställd. Det verkar mycket märkligt att du ger dig på nån som inte ens jobbar på firman ifråga för att du blivit uppsagd, varför svaret blir alt 3: Du har en alternativ verklighetsuppfattning. Alternativ 4 är att du väldigt bitter, inser att du inte pallar åka till Dalarna eller ge dig på VD:n och tar slappt den närmast bosatte, som råkar vara Axel.
Fråga VD:n eller Henko, det är de som kan svara på hur man hanterar andra frilansares eller användares sökningar i deras databas de flesta större nyhetsbyråer i Sverige använder sig av. Att jag är bitter är typ det första du haft rätt om kring mig i det här. Knutsbo kan vänta tills jag har ärenden uppåt landet, precis som Gullmars kunde vänta tills jag ändå skulle vara i stan denna helg.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-23 kl. 21:15.
Citera
2021-02-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Nej, det finns inga bevis för det, på samma sätt som det inte finns några bevis på det Axel påstår om att jag skulle vara skyldig till en krossad ruta. Jag har verkligen inte kastat något på Gullmars. Bevisa att jag har gjort det är du snäll, så bevisar jag det du vill samtidigt.
ah, så man kan hitta på vilken beef som helst och kräva upprättelse helt enkelt.
Citat:
Att "kom till Gullmars" skulle ha gällt i stort sett samtliga han vet att han rår sig på, men inte mig, får du gärna visa hur jag eller någon annan skulle förstå i allt detta. Jag tror du helt enkelt beskriver den selektiva fitta Axel är, såsom mobbare brukar vara. De går liksom lugnt vidare som om ingenting har hänt när de väl möter motstånd.
Den här diskussionen har vi redan varit igenom för 100 sidor sen. Att du fortsätter upprepa samma gamla drapa och därmed skämma ut dig är mest tröttsamt faktiskt, även om det var lite roande de första 10 ggr eller så.
Citat:
Jag bestämmer lika mycket som personerna i podden. Jag har fullt ansvar för allt jag gör, precis som de har det. Jag har inte ringt snuten en enda gång eller gömt mig när konsekvenserna av mitt handlande gör sig påminda.
Så funkar inte samspel mellan människor. Att träffas brukar kräva samtycke av båda. Att springa omkring och säga att man ska "lösa problem" när den andra parten av en eller annan anledning är ointresserad blir bara snack, arga snackaren. Hur många månader tar det för dig att inse det? Kan vi starta en bettingpool? Jag gissar fem månader till, då är det typ sommar och mycket distraktioner.
Citat:
Bevisa att jag direkt har beskyllt Axel för att jag blev avstängd från Acta Publica? Jag är bara en neutral person som snubblade över den här diskussionen. Jag vet inte ens vilka de inblandade är.
du vill alltså träffa nån (Axel) för att dom inte alls hade nåt med din uppsägning att göra? Nu blev det lite roligt igen.
Citat:
Fråga VD:n eller Henko, det är de som kan svara på hur man hanterar andra frilansares eller användares sökningar i deras databas de flesta större nyhetsbyråer i Sverige använder sig av. Att jag är bitter är typ det första du haft rätt om kring mig i det här. Knutsbo kan vänta tills jag har ärenden uppåt landet, precis som Gullmars kunde vänta tills jag ändå skulle vara i stan denna helg.
fortfarande efter att ha frågat 20 ggr jävligt oklart vad de där haft me din uppsägning att göra med jag antar att du inte tänker svara tydligt den här gången heller?
Senast redigerad av TranasByNight 2021-02-23 kl. 21:46.
Citera
2021-02-23, 22:26
Avslutad
Citat:
du vill alltså träffa nån (Axel) för att dom inte alls hade nåt med din uppsägning att göra? Nu blev det lite roligt igen. fortfarande efter att ha frågat 20 ggr jävligt oklart vad de där haft me din uppsägning att göra med jag antar att du inte tänker svara tydligt den här gången heller?

Axel har hotat MF med flera i livestream, som sedemera plockats bort från youtube. Det var ingen satir, utan under en Q&A-session.

Du spelar dum när du säger att att personligt riktade hot skulle fria Haveristerna om man påstod att det var satir i en rättegång. Oavsett det så bör man inte förolämpa och hota fel personer, hur mycket satir man håller på med. Och för det tredje så är det även i genuint satiriska sammanhang mycket otrevligt att få höra att man ska få skallen spräckt, näsbenet sönderslaget osv.

Man kanske kan ge Axel en satirisk smäll på käften? Det vore roligt, men tyvärr straffbart.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-02-23 kl. 22:32.
Citera
2021-02-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Axel har hotat MF med flera i livestream, som sedemera plockats bort från youtube. Det var ingen satir, utan under en Q&A-session.
Det skulle jag vilja se eller höra. Men det finns alltså absolut ingen som sparat ner den och nu är den bortplockad?
Citat:
Du spelar dum när du säger att att personligt riktade hot skulle fria Haveristerna om man påstod att det var satir i en rättegång.
Fast det sa jag inte. Du måste ha läst fel, eller så tolkar du in märkliga saker i det jag skrivit
Citat:
. Oavsett det så bör man inte förolämpa och hota fel personer, hur mycket satir man håller på med. Och för det tredje så är det även i genuint satiriska sammanhang mycket otrevligt att få höra att man ska få skallen spräckt, näsbenet sönderslaget osv
Förolämpa folk får man rimligtvis göra. Hota folk är olagligt. Olaga hot går under allmänt åtal skulle jag tro, det är väl bara att anmäla? Verkar betydligt enklare och bekvämare och faktiskt ett bombsäkert sätt att få träffa motparten istället för att stå och apa sig på Twitter i kylan utanför nån nerpissad port. Ja, om man nu vill träffas hellre än apa sig alltså. Det är antagligen där skon klämmer. Antingen det eller att det där hotet inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in