Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
2. Jag har aldrig haft vägarna förbi Tranås och kommer inte heller att ha det. Men jag har vad jag förstår ändå rätt att kräva att du inställer sig till en plats bestämd av mig för att återupprätta min heder eller nåt sånt efterblivet.
Det är Axel som har bestämt platsen och jag som kommit dit, han har gapat "kom till Gullmars" i hur länge nu?
Det beror lite på vad du har gjort och hur jag har uppfört mig mot dig, men det beror även på vad jag själv åberopar för metod i någon sorts konfliktlösning. Eftersom jag aldrig hotat med våld i detta, men ändå förutsätts vara livsfarlig när det passar, kan jag bara gissa hur tonen varit om jag sagt samma saker till Axel som Axel sagt till mig (han skall öppna skallen på mig bland annat).
Säg att jag super med en vän vi kan kalla Henko och kommer på att jag helt enkelt ogillar dig och ringer dig mitt i natten, kallar dig horunge på SMS och därefter -- när du tar kontakt med Henko som när jag kommit hem en halvtimme senare är den enda som är online -- anklagar dig för att ha läckt domar till nazister. Säg att detta därefter motbevisas, men då är mitt svar att jag ju vetat hela tiden att det inte var du som spridit domarna (så hur har jag missbrukat tjänsten?) -- det är nu istället det faktum att du pratar skit om mig som är det verkliga problemet. Säg att jag vet allt detta för jag har tillgång till interna loggar från ett företag jag inte har något som helst att göra med. Säg att nämnda företags ena delägare som läckt nämnda information (bekräftas av både Martin och Henko i chattar som finns sparade) en vecka efter att du blivit avstängd för missbruk av tjänsten på grund av nämnda nazistkoppling ställer upp i Haveristernas podd och pratar om just missbruk av tjänsten -- lustigt nog samma avsnitt du också kallas för "tjackpundare från Tranås" av Axel om jag inte minns fel.
Fram till detta tillfälle hade du dessutom varit blint lojal åt din arbetsgivare och givetvis respekterat den interna utredningens gång, för att finna att det givetvis inte fanns någon sådan förmodligen. Det som gjorde att jag sket i honom och hans "interna utredning" var just att han deltog i podden. Axel sitter för övrigt, eller satt iallafall, i styrelsen för BeInformed -- Martin Fredrikssons företag BeInformed som han startade 2018.
Jag hade varit en lika stor idiot som Axel om jag då inte förutsatt att, om du haft någon som helst stolthet eller bollar, också vädjat till mig att komma ut och lösa ett problem vi uppenbarligen har. Särskilt skulle jag känna mig tvungen om du väl varit hos mig på den adress jag i flera år bjudit in fiender till för att komma och lösa problem på, att inte komma ut i det skedet kan endast ha två logiska förklaringar:
1) Jag är en knogjärnsviftande, psykotisk, autistisk tjackpundare som snubblat på de här personernas hem och attackerar helt utan skäl -- ungefär på samma sätt som anonyma konton på Twitter och här snubblar över den här tråden och bara råkar gissa rätt på fem år av bakgrundsfakta de hela tiden bedyrar att de ju så klart inte vet ett skit om.
2) Axel är en lögnaktig och hycklande liten fegis.
Innan du svarar bör du ha i åtanke att han är den med dom för hot, jag är ostraffad. Han är den som mest verkar hålla sig inne, jag är den som innan Covid-19 mötte hundratals människor varje helg men ändå lyckats hålla mig från knogjärnet!