2022-05-05, 07:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ändå intressant att hur doxandet av en person i deras podd ledde till att 7-8 konton försvann i tomma intet. Aktiviteten minskade med 95%
Citera
2022-05-05, 09:57
Moderator
Carlboms avatar
Har lyssnat på Aron-avsnittet men tyckte inte det var så haveristiskt som jag hade hoppats på. Däremot så sjönk min respekt lite för Aron för han framstår som trångsynt och småsint. Han borde kunna stå över att få tunnelseende och känna sig så jävla kränkt hela tiden. Och sen att hela tiden spela ut judekortet är så jävla låg nivå, det gör man bara om man förlorat alla argument.

Nu har jag börjat lyssna på senaste avsnittet nr 148 "Haveristerna EXPOSAR Exakt24´s Christian Peterson". Inte kommit så långt än men här känns som det finns potential till ett internetkrig av rang. Smaskigt! Sånt tilltalar min reptilhjärna av någon anledning.
Senast redigerad av Carlbom 2022-05-05 kl. 10:00.
Citera
2022-05-05, 22:29
Medlem
storm72s avatar
https://twitter.com/blipatronidag/status/1522235020831870976?s=21&t=aUoBPmS34gYq8p2KjoOmXA

Någon som har lyssna på båda och kan säga vad för 6 min som är bortklippt
Citera
2022-05-06, 06:40
Moderator
Carlboms avatar
Snubblade över denna dom och jag kan inte minnas att de pratat i podden om att det varit på gång? Hänger iofs inte på Twitter heller, men Axel brukar inte skämmas för att betala för att han står upp för vad han säger.

Tydligen ska detta vara "chauffören" som skjutsade Exakt24 hem till Henrik. Och Axels sammankopplingar och smädande kostade honom 20 000 kr.

https://anonymshare.com/qbOq/sdertrns-tr-ft-20078-21-tredskodom-2022-02-18.pdf
Citera
2022-05-06, 13:03
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Snubblade över denna dom och jag kan inte minnas att de pratat i podden om att det varit på gång? Hänger iofs inte på Twitter heller, men Axel brukar inte skämmas för att betala för att han står upp för vad han säger.

Tydligen ska detta vara "chauffören" som skjutsade Exakt24 hem till Henrik. Och Axels sammankopplingar och smädande kostade honom 20 000 kr.

Han har väl knappast något val att betala om han blir dömd för det? Men vill han fortsätta att vaska pengar på att vara en full blown rättshaverist, så är ju det hans problem.

Inte så smart kan tyckas, men ett bra sätt att låta Haveristernas patreon-pengar trilla ner i fickorna på de som deras content bygger på.
Citera
2022-05-06, 17:44
Medlem
Innan Aron Flams medverkan hade jag lyssnat på kanske ett avsnitt av Haveristerna. Tål inte Axel och inte speciellt imponerad av Henko eller bruden. Dock konsumerat mycket av Aron Flam, så hade en del förväntningar avsnittet, men vilket jävla magplask.

2h av att en narcissist grillar en narcissit annan om bagateller och skitsaker. Aron var riktigt pinsam, likt en Don Quijote svingade han desperat i hopp om att ha rätt. Infantil desperation som bara gjorde det hela löjligt. Alldeles för emotionell ,med långdragna utläggningar om skitsaker. T.ex, vem fan bryr som Haveristerna hjälpt med att sätta upp en Patreon åt Herr Nilsson? Varför lägga 45min på att underminera Herr Nilsson istället för att besvara deras faktiska invändningar om hans bok? Alltid sett Aron som en saklig person som är rätt bra i diskussionsforum, men detta var bara pinsamt.
Citera
2022-05-06, 20:07
Medlem
Jag börjar att tröttna rätt rejält på Sanna och Axel.
Eller rättare sagt, det börjar bli väl ofta som man måste sitta och vänta på att Henko ska gå in och agera voice of reason.

Ex. senaste avsnittet: Sanna vill inte gå med i NATO, men förväntar sig att de ska skicka soldater om Sverige blir anfallet och kan inte förstå varför Henko tycker det är osolidariskt.
Hon tillför alldeles för ofta i princip ingenting alls eller kommer med kommentarer som att Sverige inte ska gå med i NATO, men NATO ska skicka trupper om Ryssland anfaller eller att Vilks absolut får göra en rondellhund, men då får han skylla sig själv när islamister dödar honom.
Och så får Henko som sagt var gå in och agera voice of reason.

Det börjar även bli mer och mer lockande att hoppa 30 sek framåt om och om igen, vilket jag också till sist gjorde när de envisades med att köra en massa klipp från en podcast jag är helt ointresserad av (Sista måltiden när Ekis Ekman gästade) och göra sina ointressanta takes på dem.

Avsnittet med Aron Flam var inte bra. Aron Flam har spårat väl mycket de senaste åren och var extremt obstinat. Mikael Nilsson är en förkastlig person. Henko var väl ok, I guess. Hoppas INTE på en uppföljning med Axel vs Aron.

Med det sagt är det de gjort om Dumpen bra.
Det om Porrfri barndom hade varit bättre om de kört med less is more.
Det är i sig en bra och viktig granskning, men jag tycker det har blivit lite väl mycket rättshaveristiskt beteende i den granskningen. Det är lite skitsamma vad de svarar på era frågor eller ens om de svarar. Dra era slutsatser och låt lyssnarna dra sina slutsatser och gå vidare.
Citera
2022-05-06, 21:12
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag börjar att tröttna rätt rejält på Sanna och Axel.
Eller rättare sagt, det börjar bli väl ofta som man måste sitta och vänta på att Henko ska gå in och agera voice of reason.

Ex. senaste avsnittet: Sanna vill inte gå med i NATO, men förväntar sig att de ska skicka soldater om Sverige blir anfallet och kan inte förstå varför Henko tycker det är osolidariskt.
Hon tillför alldeles för ofta i princip ingenting alls eller kommer med kommentarer som att Sverige inte ska gå med i NATO, men NATO ska skicka trupper om Ryssland anfaller eller att Vilks absolut får göra en rondellhund, men då får han skylla sig själv när islamister dödar honom.
Och så får Henko som sagt var gå in och agera voice of reason.

Det börjar även bli mer och mer lockande att hoppa 30 sek framåt om och om igen, vilket jag också till sist gjorde när de envisades med att köra en massa klipp från en podcast jag är helt ointresserad av (Sista måltiden när Ekis Ekman gästade) och göra sina ointressanta takes på dem.

Avsnittet med Aron Flam var inte bra. Aron Flam har spårat väl mycket de senaste åren och var extremt obstinat. Mikael Nilsson är en förkastlig person. Henko var väl ok, I guess. Hoppas INTE på en uppföljning med Axel vs Aron.

Med det sagt är det de gjort om Dumpen bra.
Det om Porrfri barndom hade varit bättre om de kört med less is more.
Det är i sig en bra och viktig granskning, men jag tycker det har blivit lite väl mycket rättshaveristiskt beteende i den granskningen. Det är lite skitsamma vad de svarar på era frågor eller ens om de svarar. Dra era slutsatser och låt lyssnarna dra sina slutsatser och gå vidare.

Håller helt med, särskilt angående porrfri barndom. Jättebra att deras parasitbeteende uppmärksammades men det var ju plågsamt långdraget, timmar av gaggande om något som kunde avklarats på 20 min. Sen tycker de man ska betala för att plåga sig igenom ett par timmar till med att de sparkar på en stendöd porrfri häst. Nej tack.
Citera
2022-05-07, 11:11
Medlem
eScapeGoats avatar
Det har varit rättegång i Södertörns tingsrätt mot Axel Öhman. Målet gällde förtal.
Citera
2022-05-07, 11:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eScapeGoat
Det har varit rättegång i Södertörns tingsrätt mot Axel Öhman. Målet gällde förtal.
Vem påstås han ha förtalat? Ge mer info.
Citera
2022-05-07, 11:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vem påstås han ha förtalat? Ge mer info.

Inte bara påstods.. Ovanligt tyst om det för att vara en haveristpodd, men det kan ju ha sina orsaker.
Citera
2022-05-07, 11:45
Medlem
eScapeGoats avatar
Citat:
Inte bara påstods.. Ovanligt tyst om det för att vara en haveristpodd, men det kan ju ha sina orsaker.
Tystnaden kan bero på att det kan tangera övergrepp i rättssak om Axel & Co börjar hämnas på brottsoffret genom att ytterligare hänga ut denne. Och övergrepp i rättssak har fängelsestraff som minimum. De här hatpoddarna är nog tillräckligt försiktiga för att inte riskera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in