Jag börjar att tröttna rätt rejält på Sanna och Axel.
Eller rättare sagt, det börjar bli väl ofta som man måste sitta och vänta på att Henko ska gå in och agera voice of reason.
Ex. senaste avsnittet: Sanna vill inte gå med i NATO, men förväntar sig att de ska skicka soldater om Sverige blir anfallet och kan inte förstå varför Henko tycker det är osolidariskt.
Hon tillför alldeles för ofta i princip ingenting alls eller kommer med kommentarer som att Sverige inte ska gå med i NATO, men NATO ska skicka trupper om Ryssland anfaller eller att Vilks absolut får göra en rondellhund, men då får han skylla sig själv när islamister dödar honom.
Och så får Henko som sagt var gå in och agera voice of reason.
Det börjar även bli mer och mer lockande att hoppa 30 sek framåt om och om igen, vilket jag också till sist gjorde när de envisades med att köra en massa klipp från en podcast jag är helt ointresserad av (Sista måltiden när Ekis Ekman gästade) och göra sina ointressanta takes på dem.
Avsnittet med Aron Flam var inte bra. Aron Flam har spårat väl mycket de senaste åren och var extremt obstinat. Mikael Nilsson är en förkastlig person. Henko var väl ok, I guess. Hoppas INTE på en uppföljning med Axel vs Aron.
Med det sagt är det de gjort om Dumpen bra.
Det om Porrfri barndom hade varit bättre om de kört med
less is more.
Det är i sig en bra och viktig granskning, men jag tycker det har blivit lite väl mycket rättshaveristiskt beteende i den granskningen. Det är lite skitsamma vad de svarar på era frågor eller ens om de svarar. Dra era slutsatser och låt lyssnarna dra sina slutsatser och gå vidare.