Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Så, hur är det med Axel?
Han har vaknat upp och modigt retweetat:
Här visar faktiskt Mikael att han är en pajas. Jo, det kan vara plagiat om man felaktigt hänvisar till primär- och sekundärkällor. Sedan så kan intentionen bakom det tas i åtanke - det kan trots allt bara bli fel ibland. Och då kan det bli "dålig akribi" - vilket ingen person använder förutom fånar som försöker imponera.
Mikael, en lärd man skriver gentemot sin publik. Inte så de behöver googla fram ord, vilket Axel antagligen behövde (eller kanske inte då han bara tyckte det lät smart).
Citat:
Ursprungligen postat av
EXTREMFETMA
Mikael har bara rakt av fel. Jag vet inte om han själv förstår att han har fel eller om han har förberett någon smart invändning ifall att någon synar hans bluff. Eberhards uppfattning om plagiat är 100% korrekt och Mikaels försök med akribi är inte bara felaktigt utan även irrelevant.
Nilsson är helt hopplös i sitt sätt att framföra informationen. Egentligen skiter jag i källhänvisningarna, köper till viss del att en populärvetenskaplig bok (ej en akademisk avhandling) inte har de krav Nilsson anför. Men är det inte så att Flam gjort copy&paste rakt av? Eller har jag missförstått?
Har skrivit ett inlägg om några saker kring "krigsskadeståndet":
(FB) Aron Flam, en Svensk Tiger - vad händer?
Hade jag skrivit inlägget idag hade jag också tagit upp tyskmedlen (tyska tillgångar utomlands) som de allierade frivilligt donerade på samma sätt som Sverige. Betalade de krigsskadestånd till sig själva? Que?
Det finns historiker på Lunds Universitet och andra ställen som
borde ge Aron Flam den avhyvling han förtjänar. För mig framstår Flam som en tesdrivande charlatan.
Snack om källhänvisningar däremot är helt meningslöst akademiskt runk.