2021-08-09, 22:03
Medlem
Blondsingels avatar
På vilket sätt är Magnus Fernström anhörig till Henrik?

Är ändå lite imponerad. Magnus har talat om hederskultur i ett år nu, om att göra upp, ta det till gatan, man mot man, ta snacket. Och vad blev det. En anonym orosanmälan från en "orolig anhörig". Modigt!
Citera
2021-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Och? Hur spelar det roll? Så som Henko beter sig så utsätter han sina barn för fara. Det är det enda relevanta. Allt i anmälan är för övrigt information från Henko själv, så det är inte påhittat. En enskild anmälares motiv är väl det minst relevanta i sammanhanget. Liknande orosanmälan skulle kunna ha lämnats in av vem sjutton som helst - det handlar inte om vem som anmäler.

Ja jag menar ju det, vem som helst ser att oron är genuin! Såväl från din som från kofösarens sida! Bara en mycket sjuk person skulle föreslå något annat!
Citera
2021-08-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja jag menar ju det, vem som helst ser att oron är genuin! Såväl från din som från kofösarens sida! Bara en mycket sjuk person skulle föreslå något annat!

Vad pratar du om?
Citera
2021-08-09, 22:27
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?

Att du förstås har rätt! Henko utsätter uppenbart barnen för fara när han lägger ut bilder på semesterutflykter. Om detta vet förstås du och kofösaren mer än Henko själv och förmodligen också barnens mor, som vi får utgå ifrån aldrig någonsin tillfrågats om dessa bilder.

Cowboy-jockes motiv till anmälan ska givetvis inte ifrågasättas. Hans innerliga omtanke om dessa två barns säkerhet och oro för eventuell hotbild mot dem märks tydligt, t ex när han skriver ut deras gatuadress och screenshots från Google maps.
Citera
2021-08-09, 22:30
Medlem
Citat:
Att du förstås har rätt! Henko utsätter uppenbart barnen för fara när han lägger ut bilder på semesterutflykter. Om detta vet förstås du och kofösaren mer än Henko själv och förmodligen också barnens mor, som vi får utgå ifrån aldrig någonsin tillfrågats om dessa bilder.

Cowboy-jockes motiv till anmälan ska givetvis inte ifrågasättas. Hans innerliga omtanke om dessa två barns säkerhet och oro för eventuell hotbild mot dem märks tydligt, t ex när han skriver ut deras gatuadress och screenshots från Google maps.

Du sitter alltså fortfarande och spekulerar om en anmälares motiv? Särintresse deluxe. Okej, väck mig inte igen förrän du kommer med något intressant. Tack.
Citera
2021-08-09, 22:41
Medlem
Citat:
Du sitter alltså fortfarande och spekulerar om en anmälares motiv? Särintresse deluxe. Okej, väck mig inte igen förrän du kommer med något intressant. Tack.

Alltså. Du frågade vad jag menade. Nu kommer du med anklagelser om "särintresse" och att jag är ointressant, när jag svarar på frågan.
Citera
2021-08-09, 22:57
Medlem
Citat:

Det är irrelevant vad någon enskild tror, att anmälan bara utgör ett verktyg eller slagträ eller om anmälan är genuin. Med Henkos beteendemönster så är det en tidsfråga innan det går illa. När det väl går illa är det för sent. Därför är orosanmälan ett viktigt och tillgängligt verktyg i samhället för att proaktivt undvika att det slutar illa för barnen.

Jag bryr mig egentligen inte ett skit om vem som har lämnat in själva anmälan. Inte heller i vilket syfte man har gjort det. Det borde inte Henko göra heller. Jag bedömer, med den lilla info jag har, om det är rimligt eller inte att vara oroad över barnens säkerhet - svaret är givet: Ja, det är rimligt.

Ovan tål att upprepas nu när självömkliga Henko beklagar sig ljudligt på Twitter och flyttar fokus från sin egen skuld och ansvar till att handla om en enskild anmälare och polisarbete (mot den som har orosanmält honom). Snacka om fel fokus. Omvänd verklighet.
Citera
2021-08-10, 07:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Alltså. Du frågade vad jag menade. Nu kommer du med anklagelser om "särintresse" och att jag är ointressant, när jag svarar på frågan.
Vad tycker du om att Henko själv outar barnen? Det länkades till ett twitterkonto tidigare: Cowboy-något… är det där adressen outas? Klandervärt i så fall men jag hittar inte.
Citera
2021-08-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad tycker du om att Henko själv outar barnen? Det länkades till ett twitterkonto tidigare: Cowboy-något… är det där adressen outas? Klandervärt i så fall men jag hittar inte.

Nu frågade du inte mig men barn med skyddad identitet får i regel inte ens vara med på skolfoton. Ett skäl kan vara att den/de som man har skydd från inte skall veta hur barnet ser ut. Det går att läsa mer om saken här, sida 30:
https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a65905c/1553963533709/pdf2507.pdf

Fadern till Henkos sambos barn har, som jag har förstått, avtjänat långa fängelsestraff för allvarliga våldsbrott. Henko lägger ut dagsfärska bilder på dem inför 12k följare. På Twitter. Han berättar öppet om var de ska befinna sig och man ser på fotona exakt hur de nu för tiden ser ut, så att vem som helst kan identifiera dem. Visst, på facebook hade Henko kunnat ha lite mer kontroll över vilka som ser inläggen, men på Twitter?

Det är också Henko själv som vid flera tillfällen har publicerat saker som gör att vilken idiot som helst kan räkna ut hans hem-adress.

Nu kan inte jag, som utomstående, känna till detaljer om hur viktigt det är att sambon och barnen skyddas och det är därför omöjligt att avgöra hur allvarligt detta är med tanke på barnens biologiska pappa.

Dessutom hetsar Henko enormt mycket mot random personer via i princip samtliga tillgängliga plattformar som han tillfogar över (förhoppningsvis undantaget det han tillfogar över via sitt uppdrag för Fastighets). Bland annat i podden Haveristerna. Här är ett enstaka, av otaliga exempel, på hur det kan låta när Henko hetsar mot andra (ljudet börjar ca 40 sekunder in i ljudklippet):
https://t.co/nqU6MXuHCL?amp=1

Här ovan var exempel på två olika geniuna skäl till varför man kan känna att denna familj utsätter sig själva, på egen hand, för onödigt många risker och faror. Är det fel att lämna in en orosanmälan? Nope. Det är just det här som orosanmälan är till för, orosanmälningar handlar generellt sett inte uteslutande om att man misstänker att en förälder själv slår sina barn fysiskt. Det handlar snarare om att någon på ett eller annat sätt misslyckas katastrofalt med att sätta sin familjs säkerhet i första rummet. Är man familjefar så får man helt enkelt hitta ett sätt att bedriva sina principiella kamper, som t.ex. för yttrandefriheten, som inte riskerar sin familj säkerhet - annars får man prioritera ned sin kamp om man inte har den förmågan. Detta är självklarheter som varje vuxen med ansvar över barn förstår utan att behöva tänka över saken fler än en gång.

Går det inte att nå fram till den vuxna på ett sätt som får denne att förstå att dennes aktiviteter utgör en fara för familjen så är en orosanmälan på sin plats.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 10:32.
Citera
2021-08-10, 09:55
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
På vilket sätt är Magnus Fernström anhörig till Henrik?

Ingen som vet? Linus? Magnus Fernström har ju skrivit under orosanmälan som "oroad anhörig" och det skulle han väl inte ljuga om?
Citera
2021-08-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Jag vet inte, det kanske är jättedumt att han gör det. Jag tänker dock att det är en sak att posta bilder på sina barn på utflykt, och en annan att säga "de här barnen har skyddad adress, den adressen är x-gatan 123 i y-köping, gud vad orolig jag är för de här barnen som pappan lägger upp bilder på, jag ska soc-anmäla, OBS DE BOR PÅ DEN HÄR ADRESSEN!"
Citera
2021-08-10, 10:42
Medlem
Citat:
Jag vet inte, det kanske är jättedumt att han gör det. Jag tänker dock att det är en sak att posta bilder på sina barn på utflykt, och en annan att säga "de här barnen har skyddad adress, den adressen är x-gatan 123 i y-köping, gud vad orolig jag är för de här barnen som pappan lägger upp bilder på, jag ska soc-anmäla, OBS DE BOR PÅ DEN HÄR ADRESSEN!"

Vilken tur då att det är två helt olika frågor som inte tar ut varandra utan istället blir barnens säkerhet drabbade av båda. Du sitter och bråkar om och jämför handlingarna som om det vore en tävling om vem som är mest idiot och vem som utsätter barnen för mest fara. Normala människor plockar inte fram vågskålen och sitter och värderar handlingarna mot varandra. Eftersom det är irrelevant. En vuxen ansvarsfull person utsätter inte barn för fara. Punkt. En random eller familjefadern? Sjukligt att lägga fokus på en randoms förehavanden när en familjefars beteendemönster är det som primärt är orsaken till att barnens säkerhet återkommande blir äventyrad. Det är som sagt inget nollsummespel mellan de båda - folk som tänker i såna banor går ju helt vilse.

Henko själv lägger fokus på alla randoms, och på polisarbete, och på nån teori om en konspiration mot honom som innefattar Loan, Magnus, Jonas, Jenny, Grimwalker, Amir Grifter och gud vet vem, istället för att inse att det är han själv som måste ändra på sig. Alla ser det. Det är helt vidöppet. Mycket sjukligt beteende.

Att Henko ens kan med att helt öppet och offentligt sitta och rikta anklagelser åt alla håll, ”Det är alla andras fel!!” i detta läge säger allt om honom. För honom är detta blott en vinkel i hans ständigt pågående kamp, det är alltså ingen skillnad - han kör med exakt samma fula metodik mot de han påstår bär ansvaret för hans familjs svårigheter som mot dom som han till vardags angriper via sina plattformar. Som att när Loan blockar honom på Twitter så skulle det på något sätt förmildra att Henko utsätter sin familj för fara? Vad någon annan gör förmildrar inte Henkos förehavanden - Alltså det är ju så sjukt skevt tankesätt att man mår illa av att beskåda det.

Henko brukar sin familjs utsatthet, som han själv är orsaken till och ansvarig för, som ett verktyg att slå på alla dom som han slog på för att starta hela cirkusen. Det går rundgång i skallen på honom, han hittar inte den stora självklara utgången utan han irrar runt i samma fotspår varv efter varv efter varv ..
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in