Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Den där gamla domen förstår jag inte varför han blir upprörd över - av vad som har sagts i tråden så är den ju mer dråplig och pinsam än att han ska ha begått något allvarligt brott som påverkar hans chanser på till exempel arbetsmarknaden. [...]
Beror ilskan på att han inte framstår som en modig antifascistisk kämpe i den?
Såvitt jag kan läsa mig till vad han skrivit så berör detta knappast domen i sig utan vem/hur den hanterats. Med förbehåll för att det var ett tag sen händelserna inträffade så gick det till ungefär så här:
*Haveristerna granskar Gardet, Cissi Wallin blir kjänkt.
*Haveristerna granskar Cissi lite närmare, Cissi blir ännu mer kjänkt.
*Cissi hotar Haveristerna med privatdetektiv och vad det nu är och beljuger dem även lite grann i offentligheten
*Någon sitter på den här domen (vet inte hur många händer den passerar på vägen) och springer med den till Cissi eftersom dom tycker det är bra ammunition i den konflikten.
*Domen sprids senare till nån nazistsida (?) från samma källa (?).
Henko är sur inte för att nån plockade fram domen, utan för att nån sprang till Cissi med (vad de trodde var) bra ammunition för att sänka Haveristerna. Att en dom är offentlig får man leva med om man begår en kriminell handling men att nån i akt och mening att jävlas springer till ens fiender, arbetsgivare eller liknande med såna papper är ett ganska svinigt beteende som man enligt min uppfattning har rätt att vara upprörd över.