2021-08-10, 10:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag vet inte, det kanske är jättedumt att han gör det. Jag tänker dock att det är en sak att posta bilder på sina barn på utflykt, och en annan att säga "de här barnen har skyddad adress, den adressen är x-gatan 123 i y-köping, gud vad orolig jag är för de här barnen som pappan lägger upp bilder på, jag ska soc-anmäla, OBS DE BOR PÅ DEN HÄR ADRESSEN!"
Kan man få se det? Har som sagt inte hittat var personen postat det. Klandervärt, i så fall.

Däremot sett när Henko fotat bilder och skrivit vi står på Dalahästvägen 1 i Leksand, i korsningen, 13-15.00 idag 10 augusti. Det är väl ganska lätt att tycka till om? Eller kan du inte pga nära vänskap med Haveristerna?
Citera
2021-08-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det är tämligen lurigt att vara oförutsägbar i en tråd dedikerad till en specifik podd. Man kan inte diskutera mycket annat än podd-avsnitten, poddarna och de ämnen som är relaterade till podden och podd-medlemmarna här. Eftersom mycket av poddens content bygger på Henkos personliga konflikter, som han själv är upphovsman till, så kan man ju våga ta steget mot oförutsägbara spekulationer om framtida content i podden. Huruvida Robert Hannah, Loan eller Caspian Rehbinder utgör podd-content i framtiden är ovisst.

Trams.. alla såna där ”vägra samarbeta med <insert valfritt politiskt parti>” är ju bara trams-uttalanden, utan substans, från första början?

Citat:
Missförstå mig rätt, jag tycker att Liberalerna är ett skämt på alla sätt och vis men nu pratar vi ändå om Henko, i egenskap av att han är ett hetsande skåp som söker konflikter med allt och alla, och att hugga på såna generella uttalanden - kalla det för politisk teater eller populism eller vad som - är ju löjligare än att göra såna uttalanden från första början. Bara för att en politiker är lite populistisk ena året, för att tilltala väljare som är dumma-i-huvudet, så behöver ju inte samma politiker vara lika populistisk varenda år? Att kalla det för hyckleri är ju att tvätta ur det allvarliga med att vara hycklare fullständigt - det är ju ungefär samma bakomliggande princip varför man undviker att förminska nazism genom att kalla t.ex. Ingrid Carlqvist för nazist?

Som ett brev i postlådan blev Henkos nya konfliktyta Robert Hannah ett ämne i avsnitt 120. Har inte lyssnat ännu, men känner att jag har erfarenhet nog av Haveristerna att jag kan ana hur tugget låter.
Citera
2021-08-10, 13:05
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan man få se det? Har som sagt inte hittat var personen postat det. Klandervärt, i så fall.

Däremot sett när Henko fotat bilder och skrivit vi står på Dalahästvägen 1 i Leksand, i korsningen, 13-15.00 idag 10 augusti. Det är väl ganska lätt att tycka till om? Eller kan du inte pga nära vänskap med Haveristerna?

Varför vill du se det, och därmed sprida en adress som är skyddad? Det är ingen, inklusive Magnus Fernström själv, som förnekat att han har spridit den.

Ja, du kan tycka vad du vill om att Henrik meddelat sin närvaro vid en viss plats vid en viss tidpunkt. Det har han förmodligen gjort förr, i samband med föreläsningar om inte annat.

En familj som har skyddade personuppgifter gör förmodligen upp för sig själva hur de ska agera i sociala medier. Du kan ha åsikter om det, men det är ju egentligen inte ditt problem. Vi vet inte grunden till varför de har skyddade personuppgifter, men om det nu handlar om ett konkret hot från en specifik person så kan man ju slappna av i sådana perioder som den personen sitter på anstalt till exempel. Det är bara dumt att spekulera i. Om man nu tycker att en person är slarvig med sin säkerhet kan man ju ta det med den personen, istället för att själv sprida adressen.

Om det är mamman i familjen som är utsatt för hot och fått skyddade personuppgifter så kan vi ju konstatera att hon inte var med på den där tröjförsäljningen som du har problem med. Men som sagt, bara dumt att spekulera, och ännu dummare att sprida runt för att man tycker att man har rätt att göra det, utifrån att Henrik fått dörrstoppet avskedad på något sätt som ingen har kunnat förklara.

Att orosanmälan skulle handla om någon omsorg om barnen. Please. Frågar igen (inte riktat till dig specifikt). Är Magnus Fernström anhörig till Henrik, som han påstår i orosanmälan? Linus, du kanske vet?
Citera
2021-08-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Om man nu tycker att en person är slarvig med sin säkerhet kan man ju ta det med den personen

Det är vad jag personligen i första hand gör i en sådan situation. Jag har aldrig lämnat in en orosanmälan mot någon, men jag har däremot en gång tagit upp en liknande sak med en granne som betedde sig på ett sätt som innebar en fara för hans barn. En form av grannsamverkan som fungerar lokalt rent geografiskt.

Orosanmälan är ett alternativt sätt att vara mån om sina medmänniskor. Det finns inget som säger att det ena är bättre än det andra. Alla är inte i stånd att ta en sådan diskussion med någon som man anser beter sig på ett oansvarigt sätt, inte ens om det gäller ens granne. På distans så känns det bara märkligt att ”ta det” med någon via telefon, mejl, sociala medier eller andra alternativ; då är det mycket mer naturligt att skicka in en orosanmälan. Det finurliga med den möjligheten är att man har möjligheten att själv slippa bli inblandad - den som anmäler är ändå irrelevant i frågan om att värdera om en person inte sätter sin familjs säkerhet i första rummet.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 13:58.
Citera
2021-08-10, 14:16
Medlem
Citat:

Jag kan egentligen inte säga så mycket mer om saken än vad Blondsingel redan skrivit, men vill tillägga att jag inte är nära vän med Haveristerna. Ryktena om att jag skulle vara Caroline Grimwalker är grovt överdrivna.

Och därmed lämnar jag det här dramat, för det är ju helt sinnessjukt egentligen att lägga tid och energi på att tjafsa med idioter som fixerat sig vid andra idioter som man inte ens känner.
Citera
2021-08-10, 14:25
Medlem
Citat:
Henko själv lägger fokus på alla randoms, och på polisarbete, och på nån teori om en konspiration mot honom som innefattar Loan, Magnus, Jonas, Jenny, Grimwalker, Amir Grifter och gud vet vem, istället för att inse att det är han själv som måste ändra på sig. Alla ser det. Det är helt vidöppet. Mycket sjukligt beteende.

Henko låter hälsa, via Discord, sin komplettering angående den pågående konspirationen mot honom. Kompletteringen tycks gälla en lekmanna-analys baserad på vilka som ”följer” (på Twitter?) den person som har lämnat in en av orosanmälningarna mot honom:
Citat:
Det finns två typer av människor som följer han [orosanmälaren] nu. Hampus Hellekant, Daniel Friberg och andra nazistsvin som gläds åt det här och vill suga ut information. Andra halvan är idioter som stör sig på Haveristerna. Petter Tillikainen, Jonas Hållén och Loan Sundman.

Loan är en typisk sån person som ser antingen svart eller vitt. Jag har på något sätt retat upp henne. Samtidigt [som vad?] sprang Magnus och yrade utanför Loans antagonist och tillika stalker Mangefik

Nåväl, rätt ska vara rätt. Konspirationsteorin kanske blir mer trovärdig av denna information. Jag förstår dock inte hur säkerheten för Henkos familj säkras av detta Sherlock Holmes-arbete, men Henko har förstås en långtskridande plan för hur detta är ett betydelsefullt steg på vägen till familjefrid.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 14:28.
Citera
2021-08-10, 14:27
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Orosanmälan är ett alternativt sätt att vara mån om sina medmänniskor. Det finns inget som säger att det ena är bättre än det andra. Alla är inte i stånd att ta en sådan diskussion med någon som man anser beter sig på ett oansvarigt sätt, inte ens om det gäller ens granne. På distans så känns det bara märkligt att ”ta det” med någon via telefon, mejl, sociala medier eller andra alternativ; då är det mycket mer naturligt att skicka in en orosanmälan. Det finurliga med den möjligheten är att man har möjligheten att själv slippa bli inblandad - den som anmäler är ändå irrelevant i frågan om att värdera om en person inte sätter sin familjs säkerhet i första rummet.

Du kan skriva en genuin orosanmälan och skriva under den med ditt namn. Du kan också vara anonym. Du kan också skriva en orosanmälan i syfte att trakassera, och signera den som orolig anhörig, när du egentligen är ett dörrstop i tranås som inte har några som helst släktband med den du anmäler.

Vilket är det fråga om i det här fallet?

Socialtjänsten är fullt upptagna med riktiga ärenden. Den här trenden där internetkrigare orosanmäler opinionsbildare, poddare och liknande är inte bara otroligt lågt, som man kan förvänta sig av fegisen Magnus Fernström. Det tar också resurser som behövs på annat håll.

Så länge som du verkar tro att feg-Magnus är en orolig anhörig till Henrik så finns det inte så mycket att säga. Du får stå ensam i den idiotin.
Citera
2021-08-10, 14:34
Medlem
Citat:
Vilket är det fråga om i det här fallet?

Det är irrelevant, som sagt. Spekulationer om vad enskilda anmälare har för motiv är fullständigt irrelevant i jämförelse med frågan om Henkos beteendemönster försätter sin familj i fara eller inte.

Jag spekulerar inte i vad enskilda anmälare har för intentioner, motiv och målsättningar, och har inte heller ägnat en tanke åt att tro varken det ena eller det andra om det.

Ponera att tio olika anmälningar lämnas in, varav hälften förblir anonyma, ska du då analysera personerna bakom var och en av anmälningarna? Nej, det gör man inte. Man gör sin bedömning utifrån den som är anmäld, inte den/de som anmäler. Din vinkel är både bak-och-fram och ut-och-in.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 14:41.
Citera
2021-08-10, 14:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Varför vill du se det, och därmed sprida en adress som är skyddad? Det är ingen, inklusive Magnus Fernström själv, som förnekat att han har spridit den.

Ja, du kan tycka vad du vill om att Henrik meddelat sin närvaro vid en viss plats vid en viss tidpunkt. Det har han förmodligen gjort förr, i samband med föreläsningar om inte annat.

En familj som har skyddade personuppgifter gör förmodligen upp för sig själva hur de ska agera i sociala medier. Du kan ha åsikter om det, men det är ju egentligen inte ditt problem. Vi vet inte grunden till varför de har skyddade personuppgifter, men om det nu handlar om ett konkret hot från en specifik person så kan man ju slappna av i sådana perioder som den personen sitter på anstalt till exempel. Det är bara dumt att spekulera i. Om man nu tycker att en person är slarvig med sin säkerhet kan man ju ta det med den personen, istället för att själv sprida adressen.

Om det är mamman i familjen som är utsatt för hot och fått skyddade personuppgifter så kan vi ju konstatera att hon inte var med på den där tröjförsäljningen som du har problem med. Men som sagt, bara dumt att spekulera, och ännu dummare att sprida runt för att man tycker att man har rätt att göra det, utifrån att Henrik fått dörrstoppet avskedad på något sätt som ingen har kunnat förklara.

Att orosanmälan skulle handla om någon omsorg om barnen. Please. Frågar igen (inte riktat till dig specifikt). Är Magnus Fernström anhörig till Henrik, som han påstår i orosanmälan? Linus, du kanske vet?
För att jag tror att Henko ljuger och skarvar så det passar honom. om det finns en hotbild mot familjen skyltar man inte med tid och plats. Med det sagt kan jag ju ha missat eller missförstått. Jag är till skillnad från de flesta i tråden, som antingen är vän med Henko och låtsas vara opartiska eller som andra som helt uppenbart avskyr honom, varken eller. Jag tror inte det är av reell omtanke för barnen som anmälan gjorts utan av andra anledningar. Faktiskt. För även innan konflikten med berörda part betedde sig Henrik likadant? Varför ingen anmälan då?
Citera
2021-08-10, 15:01
Medlem
Citat:
För även innan konflikten med berörda part betedde sig Henrik likadant? Varför ingen anmälan då?

Innan jag tog ett snack med min granne om att hans beteende utsatte sina barn för fara så hade grannen betett sig likadant i 4-5 år. ”Argumentet” att ”det har alltid varit så” är inget reellt argument.

Henkos familjesituation är nu uppmärksammad och kopplingen mellan Henkos beteendemönster och att hans familjs säkerhet hotas blir tydligare och tydligare och fler och fler blir uppmärksammade på och mer medveten om den. Det är helt naturligt att orosanmälningar börjar inkomma och det skulle förvåna mig, och göra mig ledsen, om det hittills bara har blivit en enda anmälan. Jag förutsätter att det är ett flertal som har lämnat in en anmälan mot Henko.
Citera
2021-08-10, 15:05
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ingen som vet? Linus? Magnus Fernström har ju skrivit under orosanmälan som "oroad anhörig" och det skulle han väl inte ljuga om?

Magnus är inte anhörig. Det skrev han själv på Twitter för nån timme sen.
Citera
2021-08-10, 16:25
Medlem
Henko verkar ha hakat upp sig på det här med att han har publicerat bilder på barnen och information om var de ska befinna sig och låter hälsa att det är ”vidriga jävla människor” som är oroliga över detta. På Discord skriver han:

Citat:
Ursprungligen postat av MrHenko123
Som om vi inte vet hur skolfotograferingen fungerar. Och hur vi de fyra senaste åren tvingats försöka förklara varför de inte kan vara med då de börjar bli så gamla att de fattar att de har just skyddade uppgifter. Som om det inte är skillnad på att vi inte vill avslöja var de går i skola och om vi är på semester tillsammans med barnen. Eller för den delen väljer att låta dem sälja t-shirts till förmån för bröstcancerfonden under vår tillsyn. Vidriga jävla människor. Hur fan kan man vara såhär gränslös.

På tal om det fetmarkerade ovan så tror jag bestämt att Henko har missförstått. Det är nog ingen som bryr sig det minsta om just det han skriver. Det gällde väl ändå hans offentliga publiceringar om det? Och inte själva tröjförsäljningen i sig själv? Nåja, jag är glad att han åtminstone ger intryck av att han självreflekterar över innehållet i orosanmälan - om än i ganska magert paketerad och oerhört trångsynt form.

Nu när han anser sig färdig med den detaljen så är det ju bara för honom att finna en motivation till varför han ständigt försätter sig i bråk med andra människor till den grad att hans familj blir utsatta för hot och andra faror? Ge Henko en timma eller två så ska ni se att han hittar ett vattentätt motiv till det också - och fler ”vidriga jävla människor” kommer såklart ingå i problembeskrivningen.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-10 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in