Citat:
Ursprungligen postat av
Smutz
Som småbarnspappa vill jag bestämt hävda att det går alldeles utmärkt att ha sina vanliga jeans (eller vad man nu har för brallor till vardags) i skogen. Funktionsbyxor är bara mjukisbyxor för människor som vill låtsas som att de fortfarande har riktiga kläder på sig.
Den kullen dör jag gärna på.
Synd att Sanna inte stod på sig i senaste avsnittet angående Lars Vilks. Jag håller såklart inte med henne men det blir roligare när det hettar till. Jag kan ha lyssnat dåligt men det känns som at hon oftast viker ner sig när Axel och Henko tycker annorlunda.
Jag har inte klivit ner i det träsket ännu. Jag vill nog gärna ha annat än stuprörsjeans. Joggingbyxor, tajts, är vad som används nu, hehe. Jag tänker att det är otränade jävlar med annalkande flint som har funktionsbyxor. Detta för att signalera att man tagit klivet upp på skalan från Team Sportia-mjukisar och det ska också signalera medvetenhet. Används de slentrianmässigt utanför skogen och när man promenerar med hund, familj etcetera så kan man lika bra ha jeans. Absolut. Det blir bara löjligt med funktionsbyxor om man inte är på en längre vandring där byxornas funktion fyller en funktion.