2021-05-19, 23:20
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Observation så här på kvällskvisten: en av de personer Henko sökt kontaktförbud mot -- alltså ett juridiskt beslut om att Jonas inte får vistas i närheten rent geografiskt av Henko eller adressera honom på något sätt utan straff -- är nu helt plötsligt välkommen att träffa Henko i Avesta. Detta sker under hånfulla utmaningar som anspelar på att Jonas inte är just den stereotypiska "modiga man" han i nästa sekund anmäler.

Jag upprepar: det finns enbart en fara för Henkos familj, och det är Henko själv.

- Vänta lite, pappa ska bara ner på stan och träffa den person han och hans skojiga satir-vänner kallat för pedofil och vars vän de hängt ut som tjackpundare inför tusentals lyssnare. Sluta gråt nu, pappa kanske är arg när han väl kommer hem, men det går alltid över när helgen kommer och han slänger korken till en flaska Grant's.

Fucking father of the year, over here!

Framför allt blir det tydligt att det här med kontaktförbudet bara var ett vapen han insåg skulle kunna fungera där och då för att krossa sin fiende, oavsett vilka skador det får i slutändan för den han falskt tillvitar skuld för brott. Han är uppenbarligen inte ett dugg rädd för Jonas, men det hade ju varit extremt praktiskt att ha ett kontaktförbud att peka på när man skall utmåla honom som en stalker inför publiken samtidigt som man återger sin sambos hulkande ljud i bakgrunden -- för hon lider i allt detta. Det har han sett till att vi minsann skall komma ihåg.

Frågan är om han kommer ihåg det, om det nu förhåller sig på det viset?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-19 kl. 23:26.
Citera
2021-05-20, 00:28
Medlem
Ograsts avatar
Eller så släpper ni som bråkar med Henrik det hela och går vidare med era futtiga liv. Har ni ingenting bättre för er än att skriva långa noveller på FB om det hela?
Citera
2021-05-20, 01:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Eller så släpper ni som bråkar med Henrik det hela och går vidare med era futtiga liv. Har ni ingenting bättre för er än att skriva långa noveller på FB om det hela?
1) Nej.
2) Nej, uppenbarligen inte.
3) Vi har åtminstone inte en familj som sedan minst fem år far illa på grund av vår skit.

Futtiga liv?

Absolut.

Vi skadar inte kvinnor och barn i alla fall, men det gör Henko.

Bra att du undvek det faktum att Henko var den som ringde upp Jonas och återupplivade skiten, och sådana där obetydliga detaljer också. På tal vem det är som skall gå vidare och sluta bråka.

Mig blir han inte av med dock. Jonas har säkert någon jävla vandring emellanåt, men jag saknar meningsfull tillvaro på grund av autistisk tjackpundare med psykos.

Jag kan inte hjälpa det.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-20 kl. 01:16.
Citera
2021-05-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Obsession be obessive.
M o J kommer nog inte släppa dem i första laget. vissa tänder ju på sånt.
Att M skriver om att
"henko ringde ju J o drog upp allt igen" är ju en total historieomskrivning.
Henko ringde, Yes. de vet vi. de finns de bevis på.
men detta efter att J skrivit noveller på Twitter, Skrivit att han skulle besöka en viss ort, Nämligen henkos hemort. Där han bor med skyddade uppgifter.
osv.

Har henko ett hett tempramet? Yes
Är de olaagligt att outa skyddade uppgifter?
OH YES
Att J nu pratar om " It was just a prank bro" i sin twitter tar jag som säkerhet för att Jonas fått kallese till förhör.
De var även därför henko ringde. De säger han i poden. Som jag vet att M och J lyssnar på.

Kallade Henko J för en feg jävla råtta? Yes. de gjorde han. Men i parritet med vad hållen har gjort så är det inte
1 Ett olaga hot, Det är en förolämpning, Möjligtvis en orättvis jämförelse för Råttors del.
2 Att säga att " Jag knullar dig när jag vill, Vi kommer" De är hot.
3 Kan Öhman bli fäld i domstol pga Nackskott, då tror jag att de skärmdumpar , inspelningar osv som Henko " The bloodhound" Har samlat lär kunna bli väldigt jobbig för hållen. Och därför ser vi nu hans ursäktande och patetiska försök att slänta över allt på twitter.

Hållen var aldrig på haveristerna radar förns han
1 började whiteknighta uvell
2 tog axel på orden och åt pizza
3 efter flera år tog chansen att i en riktigt " väl" Skriven artickel av underbarnet på Nyheter idag passa på att ge dem en känga.
4 skriva sexnoveller , kalla sanna för hora, hänga ut henkos adress, bet sig som en pyskande fitta.

Jag hade nog oxå varit otroligt arg, och gjort en rättssak av de hela
J spelade spelet, och nu får han känna konsekvenserna av sitt bettenede.
Citera
2021-05-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Obsession be obessive.
Att M skriver om att
men detta efter att J skrivit noveller på Twitter, Skrivit att han skulle besöka en viss ort, Nämligen henkos hemort. Där han bor med skyddade uppgifter.
osv.

Nä. Henko och Axel är de som håller liv i och återuppväcker konflikter hela tiden. Gäller dörris, JH, transkvinnan, Johannes Nilsson, med flera. Alla som någon gång råkat ge dom narcissistiska sår. Gränsen för det här beteendet vegkar vara nådd för ett växande antal.

Ja, eller så är transkvinnan, PT, transpersoner från Haveristernas grupp, dörris med flera TOTALA GALNINGAR som OUT OF THE BLUE och av INGEN SYNBAR ANLEDNING ALLS attackerar de stackars poddarna. I mitten sitter Henrik J och Alex med uppspärrade ögon och frågar dramatiskt varför detta hela tiden händer dem, det här att människor omkring dem verkar bli galna och klandra just H och A i parti och sekund.

Har aldrig sett folk så ambitiösa i att lägga en felaktig tidslinje. Men hoppas de fortsätter gläfsa på mer namnkunnigt mediefolk. Det kommer nog bli jättebra.
Senast redigerad av media876 2021-05-20 kl. 12:00.
Citera
2021-05-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
För vem dock? Det är nämligen en fråga alltför få faktiskt verkar ställa sig här.

Jag menar, om Henko nu verkligen försöker göra en grej av det här tramsiga bokstavstolkandet han kört på i sina desperata försök att belägga grunden till sitt kontaktförbud, så har idioten ta mig fan haft omkring fem år på sig att lista ut hur han ständigt lyckas hamna i dessa situationer som främst drabbar hans familj enligt honom själv.

Snuten gör ju samma bedömning då som nu, att han är en drama queen. Märk väl hur han dessutom kör med samma argument då som nu.

Här fanns dessutom åtminstone en "god sak" utåt att skylla sin idioti på, men vad har han nu? Rätten att sitta och bråka i en podd med människor bara för att? Vad hans sambo och barn tycker om det vet vi inte, för vi har ingen aning om vilka de är. Jag antar att de tar sin skyddade identitet på lite större allvar än Henko, för det är givetvis helt i sin ordning att vi inte vet något om dem. Fem år. Fem jävla år. Minst! Så länge har sambon med barn lidit av hans idiotiska upptåg. Fattar ni vilken usel jävla sambo och farsa man är då? Hans vinst i allt detta är fortfarande högst oklar dessutom. Tur att jag inte skaffat mig en massa ungar så jag kan ta ut min vinst utan att andra än jag själv och de jag tar ut den på blir lidande.

Den enda faran för Henkos familj är Henko. Ingen vill skjuta eller våldta hans familj. Skälet att Jonas tog upp just att bli skjuten var för han på omvägar är personligt bekant med folk som drabbats av det som sker i Rinkeby, där sociala medier spelar stor roll när man skall välja vilket läger man tar parti för. Ingenting annat. Att plötsligt inte förstå kraften bakom sociala medier, när man levererar utstuderade hån mot andra i en podd man driver kallad Haveristerna och man heter Henko, är bara oärligt. Och att saker som sker på grund av podden verkligen också får riktiga konsekvenser för både hans sambo och dennes barn är ju Henko aldrig sen med att påpeka heller, så att jag menar ... Vem utgör egentligen i grund och botten problemet för de som lider i Henkos läger i allt detta?

Jag och Jonas är liksom inte de första, och garanterat inte de sista heller, som kommer gå efter ett fanskap som tar sig de friheter Henko gör. Om han tror hans 2015 års "Get Out of Jail Free Card" kring anhöriga som hotats kommer att fungera (vilket har sin förklaring i att personen faktiskt också hade hotat Henkos anhöriga, det har varken jag eller Jonas gjort) har både omgivningen och rättsväsendet avvikande åsikter. Att han sedan sitter och författar kverulantiskt pekoral i lokala blaskan om hur snuten ska vara 24/7 "stand by" för nu är minsann Henko på örat igen och sitter och ägnar sig åt satir är ju helt jävla befängt.

Henko lever enligt någon naiv jävla föreställning i stil med "om det inte varit för alla skurkar där ute som ofredar min stackars familj, i den bästa av världar, då hade jag kunnat ägna mig åt min skojiga satir utan alla dessa orättvisor". Sant i sig, antar jag. Precis som det är sant i sig att du kommer få huvudvärk om du gång på gång brakar in rakt i en cementvägg. Att du minsann ska kunna ta dig förbi förändrar ingenting. Henko är i och med artiklarna från 2015 uppenbarligen väl medveten om påföljderna hans engagemang har för sin familj. Att han ska kunna podda fem år senare och leverera material i en mer extrem form än vad han gjorde på IRM, förändrar heller inte det faktum att folk givetvis kommer lacka ur. Sambon och barnen fortsätter uppenbarligen enligt dagsfärska rapporter att lida. Henkos vinst? Fortfarande högst oklar.

Hur är vädret i Avesta så här års?

Har du ingen god man som kan sammanfatta vad du skriver? Det är helt obegripligt.
Citera
2021-05-20, 15:00
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
OH YES

Näpp, inte det minsta olagligt.

Låt mig tipsa om en månad gamla inlägget där Henko grinar om nedlagda anmälningar:
https://ibb.co/KV7X5TG
I mitt tycke ett utmärkt exempel på Cissi Wallinskt gnäll om när inte allt i rättsväsendet inte passar honom.

Att Henko okynnesanmäler och beter sig rättshaveristiskt gentemot polisen är rätt så uppenbart.
Samtidigt kräver han av andra att de bara ska ta vilken skit som helst.

Don't start shit, and there won't be shit.
Citera
2021-05-20, 15:03
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty__Kat
Har du ingen god man som kan sammanfatta vad du skriver? Det är helt obegripligt.

Nä, det är det inte. Kanske inte är extremt kortfattat och lättläst, men fokuserar du ska du nog kunna förstå vad fan det står.
Citera
2021-05-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Näpp, inte det minsta olagligt.

Låt mig tipsa om en månad gamla inlägget där Henko grinar om nedlagda anmälningar:
https://ibb.co/KV7X5TG
I mitt tycke ett utmärkt exempel på Cissi Wallinskt gnäll om när inte allt i rättsväsendet inte passar honom.

Att Henko okynnesanmäler och beter sig rättshaveristiskt gentemot polisen är rätt så uppenbart.
Samtidigt kräver han av andra att de bara ska ta vilken skit som helst.

Don't start shit, and there won't be shit.

Han gnällde senast i veckan om att Make equal anmält honom för ofredande. Sånt var han extremt mycket emot innan han skaffade okynnesanmälande som hobby.

Hur går det förresten för deras andra podd?
Senast redigerad av media876 2021-05-20 kl. 15:24.
Citera
2021-05-20, 15:55
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Obsession be obessive.

1 Ett olaga hot, Det är en förolämpning, Möjligtvis en orättvis jämförelse för Råttors del.
3 Kan Öhman bli fäld i domstol pga Nackskott, då tror jag att de skärmdumpar , inspelningar osv som Henko " The bloodhound" Har samlat lär kunna bli väldigt jobbig för hållen. Och därför ser vi nu hans ursäktande och patetiska försök att slänta över allt på twitter.

3 efter flera år tog chansen att i en riktigt " väl" Skriven artickel av underbarnet på Nyheter idag passa på att ge dem en känga.
4 skriva sexnoveller , kalla sanna för hora, hänga ut henkos adress, bet sig som en pyskande fitta.

Eller så får han precis det han var ute efter.

Och du, jag kan hota dig med att komma hem till dig och skita på din gräsmatta, knulla din mormor och pissa i din mun på midsommarafton. Det är ett hot, men det är inget olaga hot.

Henko får kolla sin Kivra-inbox lite oftare tror jag, gissar att det kanske lagts ner igen, för ingen har blivit kontaktad av snuten om några förhör. Henko får helt enkelt sätta sig på dass och skita upp röven så den blir riktigt stor, för han ska K-N-U-L-L-A-S. (Obs! Satir).

Citat:
Ursprungligen postat av media876
Han gnällde senast i veckan om att Make equal anmält honom för ofredande. Sånt var han extremt mycket emot innan han skaffade okynnesanmälande som hobby.

Hur går det förresten för deras andra podd?

De fick hyfsat många patreons nästan omedelbart, när de knappt ens släppt nåt. Men folk skriver att podden är tråkig så det blir nog ingen större hit. Henko verkar promota skiten för att få klippningen av Haveristerna i utbyte.
Citera
2021-05-20, 20:34
Medlem
Guld-Rolles avatar
Henrik Johansson ansökte om kontaktförbud mot "Dörris" och JH. Båda två avslogs med hänvisning till att ansökningarna är, och jag citerar, "grundlösa".
Citera
2021-05-20, 22:22
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Obsession be obessive.
Att M skriver om att
osv.

Har henko ett hett tempramet? Yes
OH YES
Att J nu pratar om " It was just a prank bro" i sin twitter tar jag som säkerhet för att Jonas fått kallese till förhör.
De var även därför henko ringde. De säger han i poden. Som jag vet att M och J lyssnar på.

Kallade Henko J för en feg jävla råtta? Yes. de gjorde han. Men i parritet med vad hållen har gjort så är det inte

Varvat med att ägna er åt mental gymnastik likt denna ovan i långa inlägg har ni för vana att klaga på att jag skriver för långt, så låt mig uttrycka det så lätt det går: vi lever inte i någon utopi, och Henko bör rimligtvis ha listat ut hur han undviker att åsamka sin familj, som han menar i minst fem år varit offer för hans fiender, på bästa sätt vid det här laget.

Om jag inte vill att en rörmokare skall bli lack på mig ger jag fan i att provocera honom med flit. Särskilt om jag inte bara hävdar att jag vet att han är villig att ta till skiftnyckeln vid slagsmål, utan också målar ut bilden av honom som skiftnyckelsviftande dåre inför alla jag gnäller inför.

Detsamma gäller vid tjafs med oss autistiska tjackpsykotiska dörrvakter lustigt nog. Det är bara svårt om man måste motivera sin rätt att vara ett kräk mot andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in