2021-05-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Att vara en fitta går tills det inte går. Kunderna på de ställen jag jobbat på har i de flesta fall en avvikande åsikt, förutom en och annan Henko som saknar hyfs och tycker de ska få bete sig. Att besvara någon som startar konflikter är inte konfliktsökande skulle jag säga. Ser du förresten många dörrvakter numera på kvällarna? Om inte, drar du då slutsatsen att de också fått sparken på grund av dålig arbetsinsats, eller beror det på något annat tror du? Kan berätta mer över en öl 21.00 ...

"Sparken" gäller min frilans. Så, prata nu anställningsformer i tre dagar.

Det du skriver stämmer men inte vad vi anklagar dem för. Ja, Henkos doms målnummer fanns på Acta. Det sökte jag fram eftersom det är vad tjänsten är till för. En person fick målnumret på begäran och sedan spreds det vidare från denna (kolla krimforumet eller Martins twitter, festlig grej det där med spridning) och till slut utan min vetskap gav någon jag fortfarande inte vet vem det var eller i vilket led av allt detta den till den här nazistsiten. Det blev till att jag läckte till nazister och Martin gav Henko en av sina frilansares interna slagningar i systemet till en utomstående.

Du tycks missförstå vad som skett, vilket är lätt då det är en röra.

Såg för övrigt att Nordfront lade upp något från Acta häromdan. Hur kommer Acta vidta åtgärder?

Det du beskriver (fetmarkerade ovan) är för mycket information, för någon som inte har intresset, att ta in. Du måste förenkla och utelämna mer! Det måste få plats i en mening, sammanfattat och förenklat till den grad att det är förvanskat till något som inte alls är förankrat i den faktiska verkligheten längre. Så att Henko kan skrika ut det i en enda mening om högst 8 ord, utan att behöva hämta andan innan han är klar. Det ska framföras som en ”one-liner”, för annars är du ”tråkig”. Du känner väl till huvudproblemet med Alexander Bards lilla text i Nyheter Idag om turerna kring Bianca Ingrosso liksom artikeln om Haveristerna i samma blaska? Ja, just det! Det var för många ord! Det är det som är felet. Allting är helt enkelt inte tillräckligt förenklat och således förvanskat.

TikTok-videor är i regel några sekunder långa. Det är perfekt för dessa människor, mer än så klarar de inte av att ta in och hantera i samma sammanhang.
Citera
2021-05-08, 12:04
Medlem
Citat:
Det blev till att jag läckte till nazister ..

Vänta några månader till och det i sin tur blir till ”Dörrvakten är nazist”. Tidsfråga.
Citera
2021-05-08, 21:51
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Vänta några månader till och det i sin tur blir till ”Dörrvakten är nazist”. Tidsfråga.
En person anklagade mig faktiskt för det en gång inför rätt många gäster. Jag ringde upp dagen efter och bad om belägg för påståendet eller en ursäkt. Då han saknade belägg men ej hyfs valde han att be om ursäkt. Det var två år sedan och han har sluppit mig sedan dess med undantag för en fest hos honom ett tag senare jag var bjuden till.

Vissa saker blir främst svåra om ego och sådant trist gör dem svåra. När ett skadat ego skadar andras försörjning och rykten är när sådant här händer.

Skönt att ha dig tillbaks förresten! Nu kan de sprida ut sitt förakt för autister lite jämnare!
Citera
2021-05-08, 21:58
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Det du beskriver (fetmarkerade ovan) är för mycket information, för någon som inte har intresset, att ta in. Du måste förenkla och utelämna mer! Det måste få plats i en mening, sammanfattat och förenklat till den grad att det är förvanskat till något som inte alls är förankrat i den faktiska verkligheten längre. Så att Henko kan skrika ut det i en enda mening om högst 8 ord, utan att behöva hämta andan innan han är klar. Det ska framföras som en ”one-liner”, för annars är du ”tråkig”. Du känner väl till huvudproblemet med Alexander Bards lilla text i Nyheter Idag om turerna kring Bianca Ingrosso liksom artikeln om Haveristerna i samma blaska? Ja, just det! Det var för många ord! Det är det som är felet. Allting är helt enkelt inte tillräckligt förenklat och således förvanskat.

TikTok-videor är i regel några sekunder långa. Det är perfekt för dessa människor, mer än så klarar de inte av att ta in och hantera i samma sammanhang.
För folk med Henkos IQ är det dessutom för många steg att följa. A leder till B, det är dit Henko kommer (och knappt det ibland beroende på promillehalt och om han försöker tänka i affekt). Att B sedan kan leda till C som i sin tur kan leda till en rad möjliga scenarion är något han inte kommer begripa när han läser detta heller. Det är sedvanlig lördagsfylla i Dalarna nu dessutom, så redan vid "Henkos IQ" lär han ha börjat gapa på Discord om tjackpundare, autister och fega råttor.
Citera
2021-05-09, 11:55
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Det du skriver stämmer men inte vad vi anklagar dem för. Ja, Henkos doms målnummer fanns på Acta. Det sökte jag fram eftersom det är vad tjänsten är till för. En person fick målnumret på begäran och sedan spreds det vidare från denna (kolla krimforumet eller Martins twitter, festlig grej det där med spridning) och till slut utan min vetskap gav någon jag fortfarande inte vet vem det var eller i vilket led av allt detta den till den här nazistsiten. Det blev till att jag läckte till nazister och Martin gav Henko en av sina frilansares interna slagningar i systemet till en utomstående.

Din arbetsgivare har beskrivit att de var väldigt tydliga med att de inte trodde att du hade läckt någonting till nazister.

Problemet var väl snarare att du vägrade ta ansvar och började skicka bluffakturor.

Men också detta är väl Henrik och Axels (men inte Sannas) fel, på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Silent Scream
Dörris jobb på Acta publica diskuterades på discord igår

https://pasteboard.co/JTLLS6G.png

https://pasteboard.co/JTLMkD3.png

https://pasteboard.co/JTLMxnY.png

https://pasteboard.co/JTLMKDD.png

Jag har tidigare frågat dig om du skickade bluffakturor, då svarade du med att vi borde mötas upp på Gullmarsplan, men inte på själva frågan. Lite lättkränkt. Vi får väl utgå ifrån att det stämmer.

Frågar dig därför istället: Stämmer det att du började hota din arbetsgivare, att han ringde upp för att prata med dig men att du då vägrade svara?

För att vara en person som vill ta och lösa konflikter direkt, låter det lite konstigt.
Citera
2021-05-09, 12:11
Medlem
L-Y-Fs avatar
Kan vi inte prata mer om Henko otrohet istället? Ingen bryr sig om vad som hände på Acta. Vem är tjejen utöver Myra Henko legat med? Är han i en swingersrelation eller är han bara ett svin? Är frugan med på det hela? Med Myra var hon uppenbarligen inte det eftersom han tog en timeout o la kuken på kylning. Ingen fick prata om det.
Citera
2021-05-09, 15:27
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Din arbetsgivare har beskrivit att de var väldigt tydliga med att de inte trodde att du hade läckt någonting till nazister.

Problemet var väl snarare att du vägrade ta ansvar och började skicka bluffakturor.

Men också detta är väl Henrik och Axels (men inte Sannas) fel, på något sätt.

Jag har tidigare frågat dig om du skickade bluffakturor, då svarade du med att vi borde mötas upp på Gullmarsplan, men inte på själva frågan. Lite lättkränkt. Vi får väl utgå ifrån att det stämmer.

Frågar dig därför istället: Stämmer det att du började hota din arbetsgivare, att han ringde upp för att prata med dig men att du då vägrade svara?

För att vara en person som vill ta och lösa konflikter direkt, låter det lite konstigt.
Lustigt att han inte påpekade detta direkt till mig då, utan att Henko fick bli budbäraren och han visste minsann att "det var jag" i vår första chatt.

Nej, jag tog ansvar fram till att arbetsgivaren ställde upp i samma podd jag första gången nämns nedlåtande och förnedrande. Sen bad jag honom suga kuk.

Skulle jag dessutom sitta och erkänna eventuella brott här för att du frågar? Lite som när Axel enbart träffades om jag erkände något om en krossad ruta. Hur gick det med hoten mot mig Axel lovade fixa fram? Och var det våldtäkt han begick? Så många lögner, they can't even keep them straight!

Vad tycker du själv Sanna gjort i detta mot mig? Jag anser inte att hon gjort mig något nämligen. Upplys mig gärna om motsatsen. Att hon sammanbor med en idiot kan hon klandras för precis som i sambons fall.

Martin ringde en gång en lördageftermiddag typ. Jag skrev att jag inte hade lust att prata. Om det var något viktigt kunde han skriva det, det brukar vara bra att ha sådant här skriftligt. Varför skulle jag sitta och prata i telefon med en SÄPO-golare med vana att spela in och logga allt när jag vet att jag var arg på honom?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-09 kl. 15:30.
Citera
2021-05-09, 18:33
Medlem
Citat:
Lustigt att han inte påpekade detta direkt till mig då, utan att Henko fick bli budbäraren och han visste minsann att "det var jag" i vår första chatt.

Nej, jag tog ansvar fram till att arbetsgivaren ställde upp i samma podd jag första gången nämns nedlåtande och förnedrande. Sen bad jag honom suga kuk.

Skulle jag dessutom sitta och erkänna eventuella brott här för att du frågar? Lite som när Axel enbart träffades om jag erkände något om en krossad ruta. Hur gick det med hoten mot mig Axel lovade fixa fram? Och var det våldtäkt han begick? Så många lögner, they can't even keep them straight!

Vad tycker du själv Sanna gjort i detta mot mig? Jag anser inte att hon gjort mig något nämligen. Upplys mig gärna om motsatsen. Att hon sammanbor med en idiot kan hon klandras för precis som i sambons fall.

Martin ringde en gång en lördageftermiddag typ. Jag skrev att jag inte hade lust att prata. Om det var något viktigt kunde han skriva det, det brukar vara bra att ha sådant här skriftligt. Varför skulle jag sitta och prata i telefon med en SÄPO-golare med vana att spela in och logga allt när jag vet att jag var arg på honom?

Förlåt om detta har framkommit nån annanstans i denna milslånga tråd, men hur kom det sig att du sökte på Henkos dom till att börja med?
Citera
2021-05-09, 21:44
Medlem
Fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Förlåt om detta har framkommit nån annanstans i denna milslånga tråd, men hur kom det sig att du sökte på Henkos dom till att börja med?

Svar:

Citat:
Det sökte jag fram eftersom det är vad tjänsten är till för. En person fick målnumret på begäran och ..

Varsågod - jag är glad att jag kunde stå till tjänst.
Citera
2021-05-09, 23:01
Medlem
Citat:
Fråga:

Svar:

Varsågod - jag är glad att jag kunde stå till tjänst.

Tack för att du orkar ta dig igenom all text från KomTillGullmars!
Men alltså, är inte Acta Publica till för typ journalister och såna som använder tjänsten för granskningar och gräv? (Har försökt lyssna igenom avsnittet där han var med, Martin Fredriksson, men det är väldigt långtråkigt och jag tappar intresset ideligen.)
På vilket sätt (och för vem) är en 20 år gammal dom för olaga hot intressant, i synnerhet som domen rör en på sin höjd semi-offentlig person?
Citera
2021-05-09, 23:06
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag svarar gärna, men fråga dig först varför det faktiskt spelar roll?

Enkla svaret är väl: samma skäl som Henko sökt på domar på folk.

Det "milslånga" svaret: Henko har flera gånger pratat om en dom som gäller olaga hot som det "enda han har på sig". När hans svineri blev allt mer tydligt i podden innan splittringen och att man dessutom hört från olika håll om vem han skulle vara utöver den han själv påstår sig vara, insåg jag att den här domens detaljer aldrig framkommit. Jag insåg senare att mitt minne, som kan svika här dock, sade mig att Henko berättat något om att fått stryk av tre nazister bland annat. Han har enbart pratat om domen när han visste den var gallrad 10 år efter avkunnandet. Listigt!

Jag sökte på det personnummer som gick att finna från någon dom mot Henko gällande brott mot ordningslagen från några år sedan, ett personnummer är offentligt trots sekretessmarkering, och hittade då information om domen i en lista över mål som Acta har från Brottsoffermyndigheten. Det framgår inte straff eller brott, bara att de betalat brottsofferfondens avgift och sedan den information som behövs för att finna själva domen. Jag gav då det målnumret till en annan person som också var nyfiken på vad det här hotet faktiskt bestod av, inte minst eftersom han rätt länge beskrivits som hotfull och obehaglig. Hur ledet därefter ser ut vet jag som sagt inte, men jag var fullt behjälplig att reda i hur allt hade skett till en början. Om Henko sagt det han menade senare, att han vetat allt som nu visat sig hela tiden men att jag ändå snackat skit, hade de sparat både sig själva och mig en jävla massa tid.

Att domen innehöll den information den faktiskt gjorde, hade jag ingen aning om och fick reda på några veckor efter att jag försett personen med målnumret. Det skall tilläggas att jag hade tillåtelse att använda databasen mellan jobben åt Acta Publica. Jag får reda på att den ligger på Avmaskerat, som jag aldrig ens hört talas om innan dess, när Henko i konversationen som utspelades sig ungefär i samtid med att Martin medverkade i deras podd och Axel ringer mitt i natten och kallar mig horunge. Jag frågar flera gånger om han kan länka för jag fattar till en början knappt vad han pratar om, men han vägrar givetvis. Därefter utspelar sig ett par gapiga samtal med Henko.

Nu är det nya tydligen att klandra mig för att jag helt enkelt inte fann något värde att svara i telefon när Martin ringer mig en lördagseftermiddag. Kanske inte så konstigt när han gör det kort efter avstängningen av mig från sin tjänst, sitter och flinar med Henko och Axel om hur Acta hanterar missbruk av deras databas i samma podd jag kallas för tjackpsykos.

Vad de kallar "bluffakturor" är något som skedde minst någon månad efter detta. Inte innan. Jag kallar det efterfakturering. Frilans eller anställd, bluffaktura eller efterfakturering, hotfull eller olaga hot. Vem bryr sig? Handlar om kontext och intention.

Men som någon sa på deras Discord efter att jag skrivit om detta på Twitter. Jag borde gått till facket, för så gör man. Ingen åsikt har av samma person yttrats om lämpligheten i att använda sig av autistiska (vilket aldrig jag använt mig av, de har fört det på tal i förnedrande syfte) frilansare utan skrivna kontrakt för att sedan kasta dessa, eller för den delen sitta på Discord och diskutera de anställningsvillkor man samma dag tyckte jag skulle ta med facket. Jobbar inte Henko fackligt? Han har ingett ett stort förtroende, har någon hans nummer eller är det också hemligt?

Kul gökar, det där.

Fun fact: Utöver det har jag sökt på både Axel och Henko kring deras inkomster. De taxerade tre till fyra gånger mer än Myra året innan splittringen, detsamma året splittringen skedde, vill jag minnas. Hur mycket taxerade Malcom sa de nu igen? Var inte sån där "klassanalys" en del av vänstern grej förut? Sexism och klyftor mellan kön och sånt trams? Men vad vet jag, jag är ju en som hatar Henko för att jag vill knulla med Myra som alla andra simps.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-09 kl. 23:17.
Citera
2021-05-09, 23:23
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Tack för att du orkar ta dig igenom all text från KomTillGullmars!
Men alltså, är inte Acta Publica till för typ journalister och såna som använder tjänsten för granskningar och gräv? (Har försökt lyssna igenom avsnittet där han var med, Martin Fredriksson, men det är väldigt långtråkigt och jag tappar intresset ideligen.)
På vilket sätt (och för vem) är en 20 år gammal dom för olaga hot intressant, i synnerhet som domen rör en på sin höjd semi-offentlig person?
Ditt ständiga påpekande om hur allt jag skriver är för långt är tröttsamt när du själv ber om svar och ställer en massa följdfrågor. Det blir extra löjeväckande när du enligt posthistoriken är en van läsare av böcker, det bör rimligtvis ta dig ett par minuter att ta dig igenom mina allra längsta inlägg i något du verkar extremt nyfiken kring. Hade jag varit otydlig och kortfattad hade jag dessutom förmodligen skyllts för det istället.

Fucking deal with it, jag skriver så här. Sluta ställa följdfrågor som kräver viss bakgrundshistoria, om du inte vill att jag skall uppfatta dig som ett troll som slösar min tid för Haveristernas räkning ungefär.

Det fanns inget uttalat i att någon beställare av dom var tvungen att vara "journalist", och i min värld spelar det ingen roll om det var så eller inte här heller. Det gör det vanligtvis inte för Martin heller som lägger upp skit på Twitter i syfte att sänka folk i diskussioner. Den "semi-offentliga" personen du pratar om har dessutom enligt ständigt skryt tusentals Patreons och tiotusentals lyssnare. Vem som är intresserad av vad kring folks historik är deras ensak. Jag läser domar för det är intressant, kolla krimforumet så ser du att det i sig inte är särskilt lustigt eller ovanligt förekommande att folk vill reda ut vad som egentligen hänt. Är det inte exakt vad du hävdar att du vill just nu?

Det är den som i det sista ledet använder en genant men offentlig uppgift i syfte att skada som bör klandras. Podden har för vana att nämna domar också, nu senaste hade de väl läst tre stycken skrev Henko?

Vad är det du inte förstår är min ärliga fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in