Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight

Det var ju DU som tog upp Facebookgruppen som hör till podden och att han hade åkt ut från den och kom med en massa amatörpsykologiska teorier kring varför. Om du inte vill diskutera just det ämnet nu, varför tog du upp det till en början? Fakta: Han åkte ut för att han skrev märkliga saker och betedde sig konstigt. Apropå tjackpundare så skrev han ju själv att han var autist och tog ADHD-medicin i gruppen t ex. Och en massa, massa annat. Det kan säkert ha varit skämt, men det är svårt att veta eftersom han var konstig på olika sätt över tid. Har fokus förskjutits så är det du själv som förskjutit det genom att ta upp orelevanta saker. Men att allting är nån annans fel verkar ju gå igen i det mesta här.
Nej. Som sagt, vill du inte diskutera ämnen, ta inte upp dem och gnäll om "fokusförskjutning" efteråt. Du hade fel, jag rättade dig, du verkar inte kunna ta det så bra bara. Nåt du måste jobba med kanske.
Men upplys mig gärna vad hans jobb hade med podden att göra? Mannen som "sparkat" honom har varit gäst i podden en gång och är privat bekant med poddarna, det är typ den mycket vaga koppling jag ser.
Varför ska jag springa dina ärenden? Bevisa det du påstår istället. Vill du bevisa att någon gjort fel föreslår jag att du lägger upp anställningskontraktet här, maska personuppgifter, så kan du väl peka på vilka delar i kontraktet som arbetsgivaren brutit mot? Eller så finns det inget sånt kontrakt, då kan du ju redovisa lite korrespondens eller så kanske. Eller så finns ingenting av det, det har inte med podden att göra, och du har inget case. Hur nu ett sådant ärende som inte har med podden att göra inte är "Fokusförskjutning". Diskussionen om Facebookgruppen har ju iaf en vag koppling till trådens ämne, nån nollas avslutade frilans-"anställning" kanske inte så mycket, herr Fokusförskjutning.
Jag har redan ställt de här frågorna ett tjugotal gånger, jag slår vad om att du inte kommer att komma med något tydligt svar nu heller.
Och du ser nu alltså ingen som helst koppling till att slagningen gällde just Henko, att han anklagades för just läcka åt nazister på grund av att den till slut hamnade på en nazistsida (dock ej på grund av illvilja från Magnus och den som läckte har också erkänt offentligt), att Martin gav Henko dessa uppgifter om slagningen och att de ligger som grund till nämnda "missbruk av Acta Publica" eller vad de nu kallade det?
På tal om förskjutning av fokus ...
Vad hade det faktum att Magnus slog på Henkos personnummer i Acta Publica med hans lämplighet som researcher att göra? Hur är det missbruk att använda tjänsten för det den är skapad för? Det är den saken man hela tiden bortser från för att få det att se ut som det är obefogat gnäll. Det är för att Henkos motiv såsom kränkt uppenbarligen ligger bakom hela soppan. Det brukar göra det med honom ryktas det.
Dina patetiska försök att misskreditera Magnus som dörrvakt med något som du inte ens gör ett försök till att dölja att det är helt taget ur sin kontext, eller den här omröstningen är båda tydliga bevis på att det här svider någonstans. Kan vi inte få se vilka som har röstat förresten? Jag skulle tippa på att Magnus själv är en av de 155 eller vad det nu var. Magnus sade också något om att man kunde rösta på hur många alternativ man ville (inte bara ett per omröstning)? Och åkte han ut eller inte efter omröstningen? Om detta låg som grund till att han kickades vad jag förstår är långt senare, bör man ju inte minst fråga sig hur relevant den faktiskt var för hans medlemskap?
Men du har rätt i det faktum att det är ett sidospår. De är förvisso uppskattade eftersom de med enkelhet går att motbevisa eller syna som lögner, så fortsätt gärna med dem om du vill. Men om vi ska gå on-topic: kan vi återgå till varför Henko inte får bli sökt på hos sin polares företag?
Bara att gratulera Haveristerna till deras inkomster förresten, det visar väl främst att mycket små avgifter från en stor följarbas är effektivt. Axel brukar också dra till med den där som ett argument till varför han är lycklig, och här trodde man de jobbade för den goda sakens skull!? Hoppas det täcker priset det har kostat och kommer kosta, både enligt Axel och Henko.