2021-05-07, 08:19
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Självklart ska dessa tre poddare ställas till ansvar för tre explosioner i Malmö, men först ska de ställas till ansvar för att deras kompis gav en hederlig dörrvakt sparken på felaktiga grunder.

Cubicle Kid, planen är alltså att ni ska hålla på i några år, inte att träffas och skaka hand?

Vad bra att ni inte vill knulla morsor längre, och att det aldrig var allvarligt menat. Det är ju framför allt infaltilt, det hoppas jag att du förstår.

Förstår fortfarande inte varför ni riktar ert fokus på Axel och Henrik (men inte Sanna) istället för på arbetsgivaren. Det kanske bara är jag som är kognitivt utmanad, men ju mer ni förklarar desto mer svårbegripligt blir det...

Du måste kunna hålla två saker i huvudet samtidigt:

1) Vi har ju flera gånger sagt att vi är beredda att träffas och diskutera detta, om det finns en ärlig vilja till konfliktlösning. Men då innebär detta att samtliga inblandade är beredda att be o ursäkt för saker de gjort. Annars fortsätter konflikten och kommer med största sannolikhet att dyka upp igen med jämna mellanrum. Det är inget hot. Det är ett konstaterande.

2) Du vet mycket väl vem som sagt vad. Men också hur språkbruket i vissa kretsar är.

3) Haveristerna - främst Axel och Henko - och Acta Publica har täta band. Det bevisar inte minst kontakterna mellan Henko och Martin när Magnus fick sparken. Och det är material från Acta som använts i bl a smutskastningen av den s k Transpersonen.

Acta Publica är naturligtvis det intressanta i sammanhanget. Företaget bygger ju på den kunskap/metod som Martin byggde upp i början av 2000-talet. Haveristerna är ett redskap, en skvallerspalt, som kan användas för att attackera. Då behövs det två aggressiva, gränslösa människor som kan sköta det intellektuella underhållningsvåldet.
Citera
2021-05-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
beredda att träffas och diskutera detta, om det finns en ärlig vilja till konfliktlösning. Men då innebär detta att samtliga inblandade är beredda att be o ursäkt för saker de gjort.

Ja, du borde ju veta, herr Mötesförhalare och -uppskjutare ad infinitum.
Citera
2021-05-07, 16:41
Avslutad
Haveristerna-fanet LilaLi är roligt:

"Jo jag vet, min poäng är att det är sunkiga snubbgubbar med machismo-syndrom som använder 'knulla' som något man gör för att förnedra, skada och "äga" andra. Tell-tale sign för toxisk maskulinitet"

Då tipsar vi om avsnitt 107 00:22:30 där Axel säger:
"Men då kan jag säga dig Göran, vi ses i tingsrätten direkt. Alltså, jag kommer knulla sönder dig! Jag köper alla advokater som finns."

Du visste inte hur rätt du hade om toxisk maskulinitet. Hahahaha!

Tack för fredagsroligt, gumman!
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-07 kl. 17:28.
Citera
2021-05-07, 16:53
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Ja, du borde ju veta, herr Mötesförhalare och -uppskjutare ad infinitum.

Jag har ju sagt när jag kan: nu efter 23 maj. Det är bara att Henko bjuder upp mig.
Citera
2021-05-07, 17:23
Medlem
Citat:
Jag har ju sagt när jag kan: nu efter 23 maj. Det är bara att Henko bjuder upp mig.

Så att jag kan resa 100 mil för inget som din kompis flabbade om tidigare i tråden? Och sen få mina personuppgifter sålda av din kompis som han också satt och skröt om? Efter att din andra kompis sa att han skulle nita mig så fort han kommit över just mina personuppgifter? Ja, det låter som ett helt seriöst och ärligt förslag, verkligen.
Citera
2021-05-07, 17:27
Avslutad
Citat:
Så att jag kan resa 100 mil för inget som din kompis flabbade om tidigare i tråden? Och sen få mina personuppgifter sålda av din kompis som han också satt och skröt om? Efter att din andra kompis sa att han skulle nita mig så fort han kommit över just mina personuppgifter? Ja, det låter som ett helt seriöst och ärligt förslag, verkligen.

Sluta trolla, jag och CubicleKid är inte kompisar.

Så nu vill du inte träffas, ja det var ju seriöst hörru.
Citera
2021-05-07, 20:19
Medlem
Citat:
Upprättelse är inget vi räknar med. Vårt eventuella rykte förstörs i grisbrottningen, men vi når resultat, undan för undan. Ett resultat kommer snart. Och det är i sin tur ett direkt resultat av att Martin Fredriksson mitt i stångandet, brölandet och invektiven försade sig och berättade hur det egentligen gick till när Magnus blev av med sina uppdrag.

Kom även ihåg att tid är relativt: Haveristerna räknar tid i dagar, veckor och månader. Vi räknar tid i år.

Vad är det för resultat ni når?
Och när och hur försa sig Martin Fredriksson?
Citera
2021-05-07, 20:31
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Jag...jag...mig.

Vet du hur lång den här stjärnan Hållén är? Vore ju kul om Henko fick en fair match.
Citera
2021-05-07, 21:56
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:

Vem fan är du? Jag skiter i dig. Jag pratar om Henko. Och alla vet var han bor. Och ingen har ”nitat” honom. Men du verkar ha poste restante på Flashback.
Citera
2021-05-07, 21:57
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Vet du hur lång den här stjärnan Hållén är? Vore ju kul om Henko fick en fair match.

Jag är 180. Ingen aning hur lång jättebäbisen är.
Citera
2021-05-07, 22:42
Medlem
Citat:
Du måste kunna hålla två saker i huvudet samtidigt:

1) Vi har ju flera gånger sagt att vi är beredda att träffas och diskutera detta, om det finns en ärlig vilja till konfliktlösning. Men då innebär detta att samtliga inblandade är beredda att be o ursäkt för saker de gjort. Annars fortsätter konflikten och kommer med största sannolikhet att dyka upp igen med jämna mellanrum. Det är inget hot. Det är ett konstaterande.

2) Du vet mycket väl vem som sagt vad. Men också hur språkbruket i vissa kretsar är.

3) Haveristerna - främst Axel och Henko - och Acta Publica har täta band. Det bevisar inte minst kontakterna mellan Henko och Martin när Magnus fick sparken. Och det är material från Acta som använts i bl a smutskastningen av den s k Transpersonen.

Acta Publica är naturligtvis det intressanta i sammanhanget. Företaget bygger ju på den kunskap/metod som Martin byggde upp i början av 2000-talet. Haveristerna är ett redskap, en skvallerspalt, som kan användas för att attackera. Då behövs det två aggressiva, gränslösa människor som kan sköta det intellektuella underhållningsvåldet.

2 Ja, Haveristerna har ett minst sagt, ovårdat språkbruk. Men är de då inte väldigt dumt att spegla det?
Iförsig för du ju in dina egna preferenser i diskursen själv. men där kan du aldrig hävda hög häst. I bästa fall en kort ponny, med avkapade bakben.

3 Dnsk Transpersonen är bevisligen en galning. Och hur fan får man kicken från ett dörvaktsgig?
Kriterier = Stå i dörr, kolla lägg, vara en dryg jävla fitta.

Hur är Haveristerna ett verktyg? ?? Där får du komma med ett bättre resonemang.
De lär vell inte vara så att varken henkos eller axels dommar inte finns på deras register? Inte som de sköna killarna som jobba på lexbase och lät sina polares dommar inte finnas på sidan...
Skulle martin ha skickat Henko på magnus eller ?
Citera
2021-05-08, 03:20
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Och hur fan får man kicken från ett dörvaktsgig?
Kriterier = Stå i dörr, kolla lägg, vara en dryg jävla fitta.
Att vara en fitta går tills det inte går. Kunderna på de ställen jag jobbat på har i de flesta fall en avvikande åsikt, förutom en och annan Henko som saknar hyfs och tycker de ska få bete sig. Att besvara någon som startar konflikter är inte konfliktsökande skulle jag säga. Ser du förresten många dörrvakter numera på kvällarna? Om inte, drar du då slutsatsen att de också fått sparken på grund av dålig arbetsinsats, eller beror det på något annat tror du? Kan berätta mer över en öl 21.00 ...

"Sparken" gäller min frilans. Så, prata nu anställningsformer i tre dagar.

Det du skriver stämmer men inte vad vi anklagar dem för. Ja, Henkos doms målnummer fanns på Acta. Det sökte jag fram eftersom det är vad tjänsten är till för. En person fick målnumret på begäran och sedan spreds det vidare från denna (kolla krimforumet eller Martins twitter, festlig grej det där med spridning) och till slut utan min vetskap gav någon jag fortfarande inte vet vem det var eller i vilket led av allt detta den till den här nazistsiten. Det blev till att jag läckte till nazister och Martin gav Henko en av sina frilansares interna slagningar i systemet till en utomstående.

Du tycks missförstå vad som skett, vilket är lätt då det är en röra.

Såg för övrigt att Nordfront lade upp något från Acta häromdan. Hur kommer Acta vidta åtgärder?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-08 kl. 03:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in