2021-01-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Jag blev rätt förbluffad när jag hörde det där samtalet. Rodnade av sekundärskam när Axel skriker om att han minsann skiter i påföljder för brott pga att han minsann ändå inte vill åka till skitländer som Kanada och USA. Det absurda i hur otroligt löjligt Axel betedde sig vs reaktionen från simp-gruppen på FB var underhållande och skrämmande på samma gång.

Skriker gör han väl inte. Den där Jonas verkar ju däremot lätt utvecklingsstörd. "du ska spela tuff och trappa upp våldet hela tiden, själv åker jag hem till folk som säger åt mig att hålla käften på twitter, det är inte alls samma sak"
Citera
2021-01-28, 15:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Jag tror att just därför heter artikeln i Nyheter Idag "Mobbning som affärsmodell" https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/ Tvärt emot vad du säger har tungviktare från Håkan Boström till Bali delat den artikeln. Enbart Markus Allards delning har över 300 retweets och 1200+ likes och tydligen har 10 vänsterkvinnor en del att säga om Henko https://twitter.com/AnnyBerglin/status/1353638593311465475 Vad du skriver här är att Henko hånar NPF-personer och det OK så länge han tjänar pengar på det. Det är en rätt ovanlig åsikt för att komma från vänster. Den breda vänstern har nog i stället för vad du skriver lärt sig av #metoo och känner igen en Kapten Klänning vid det här laget.
Henko har gjort det Hanif Bali, Malcom och Johannes Nilsson sysslat med tidigare men om jag förstår vissa rätt här inne är det inte ok? Tog ni ställning då också?
Citera
2021-01-28, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Skriker gör han väl inte. Den där Jonas verkar ju däremot lätt utvecklingsstörd. "du ska spela tuff och trappa upp våldet hela tiden, själv åker jag hem till folk som säger åt mig att hålla käften på twitter, det är inte alls samma sak"

Nu var det väl inte det som var jämförelsen, naturligtvis resonerar han inte så? Man måste som påpekats många gånger nu vara bra långt uppe i deras röv för att gå på att Axel är den som kommer ut on top här, men absolut. Kör bara. Många som kan läsa innantill härinne, så det är bara bra med nivån på försvaret för det här tramset.

Nej. Axel kanske inte skrek. Däremot uttalade han sådant i affekt. Du kan försöka koncentrera dig på huvudpoängerna istället för att som en foliehatt pounca på ovidkommande småskit?

Eller, klart att du inte klarar det. Tillbaka till poddsekten med dig.

Passar fö på att nämna för skolgårdsintelligentian att det åtminstone för mig går alldeles utmärkt att ogilla både Haveristerna och M&M som poddar betraktade.
Citera
2021-01-28, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Henko har gjort det Hanif Bali, Malcom och Johannes Nilsson sysslat med tidigare men om jag förstår vissa rätt här inne är det inte ok? Tog ni ställning då också?

Jag tror inte Bali Kyeyune Nilsson beställt ut domar för att håna NPF-personer för pengar i sin podd eller att 10 kvinnor trätt fram och sagt att de blivit skrämde till tystnad av dom. Nu tror jag att du har fel.
Citera
2021-01-28, 16:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag tror inte Bali Kyeyune Nilsson beställt ut domar för att håna NPF-personer för pengar i sin podd eller att 10 kvinnor trätt fram och sagt att de blivit skrämde till tystnad av dom. Nu tror jag att du har fel.
De har hånat (Nilsson & Malcom) NPF-personer och Bali använt Glada Hudik-teatern pejorativt. Skillnad på person och person.

Vilka tio kvinnor har trätt fram? Mot vem? Helt missat, väntar på länkar från dig
Citera
2021-01-28, 16:21
Avslutad
Citat:
De har hånat (Nilsson & Malcom) NPF-personer och Bali använt Glada Hudik-teatern pejorativt. Skillnad på person och person.

Vilka tio kvinnor har trätt fram? Mot vem? Helt missat, väntar på länkar från dig

Länken i den post du citerade in mig med var för svår att klicka på?
Citera
2021-01-28, 16:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Länken i den post du citerade in mig med var för svår att klicka på?
Fanns inga bevis där, i twitter.
tio tjejer påstås ha tackat henne för att hon tar fajten med honom. Om det är din fantasi eller jag som är blind (möjligt) vet jag inte men hittade inget graverande. Skrämd till tystnad är jävligt relativt. Är det som när Cissi säger att någon är obehaglig, provocerar dem och personen hamnar i affekt = vad var det jag sa eller är man skrämd till tystnad efter att man gjort som J*n*s H*ll*n och åkt hem till någon och rent hypotetiskt skrämt dem?
Citera
2021-01-28, 16:46
Avslutad
Citat:
Fanns inga bevis där, i twitter.
tio tjejer påstås ha tackat henne för att hon tar fajten med honom. Om det är din fantasi eller jag som är blind (möjligt) vet jag inte men hittade inget graverande. Skrämd till tystnad är jävligt relativt. Är det som när Cissi säger att någon är obehaglig, provocerar dem och personen hamnar i affekt = vad var det jag sa eller är man skrämd till tystnad efter att man gjort som J*n*s H*ll*n och åkt hem till någon och rent hypotetiskt skrämt dem?

Varför pratar du om bevis? Allt jag skrev var att 10 kvinnor trätt fram så vad nästa gräv om din älskling Henko kommer handla om är nog inte så svårt att lista ut. Det kommer nog bli en bra följetong den här våren så gå inte och knip då du verkar väldigt bajsnödig.
Citera
2021-01-28, 17:08
Medlem
KomTillGullmarss avatar
https://voca.ro/1kzGhdzoVeYn
https://voca.ro/18z3argvOK1A
https://voca.ro/1eEew2jUQ8X7

Jonas Hållén gick väl dit av samma skäl som jag -- stolthet. Samma sak som Henko vill att det skall handla om varenda gång han hänvisar till sin sambo, med andra ord.

Då bör man samtidigt fråga sig vem som startade vad i samma veva.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-28 kl. 17:10.
Citera
2021-01-28, 17:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Varför pratar du om bevis? Allt jag skrev var att 10 kvinnor trätt fram så vad nästa gräv om din älskling Henko kommer handla om är nog inte så svårt att lista ut. Det kommer nog bli en bra följetong den här våren så gå inte och knip då du verkar väldigt bajsnödig.
Du misstar mig. Var inte så binär Nåväl, jag hade fel.
Citera
2021-01-28, 17:35
Avslutad
Citat:
Du misstar mig. Var inte så binär Nåväl, jag hade fel.

Np följer man dramat ser jag Dagerlind i den tråden så man får se vem som knullar Henko först av altmedia för ordentligt i stjärten kommer han ofelbart att få.
Citera
2021-01-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Om man är haveristerna-olog så kanske man tycker det är intressant att studera deras inre kemi, person till person.

Gemene man är nog mer intresserad av ett resultat, ett mervärde, i förhållandet mellan haveristerna och övriga världen. Detta mervärde är ju inte räknat i hur många fula ord de spyr ur sig över nån annan person de för tillfället (och således för alltid) råkar ogilla. Världen består av så mycket mer än individer - att individer ogillar andra individer kommer för alltid bestå. När man frågar om ”Haveristerna” ger världen något så menar man ju självklart något mer än irrelevant osämja personer sinsemellan. Bråk mellan personer är ju doku-såpa-nivå, ren ointelligent underhållning och visst med lite vilja kan man se det som ett träningsexempel inom området mänsklig psykologi. Det är ju ingen forskare, vetenskapsman eller annan samhällsintresserad figur som ser att den formen av tidsfördriv är värd tiden?

I dokusåpor, som Big Brother, Farmen eller Robinsson, är ju miljön ofta artificiellt designade med målsättningen att deltagarna ska gå varandra på nerverna, bråk ska uppstå, och det i sin tur ger tittarna meningslöst underhållningsvärde. Deltagarna i Haveristerna tycks vara levande dokusåpamaterial som inte ens behöver en artificiellt designad miljö för att bete sig lika idiotiskt, vanliga verkligheten duger liksom gott nog.

För att ytterligare styrka min poäng kan man nämna exempel ur den härva av petitesser som triggar dessa herrar till att ”hugga”, det är som ett tvångsyndrom att fälla en kommentar om minsta lilla. På Twitter exemplifierar Henrik Johansson detta utmärkt i sin senaste Tweet där han finner det värt att kommentera att Linnea Claeson tydligen har postat i princip samma inlägg både 2020 och 2021 på Instagram (tror jag det är).

Alltså vem? VEM bryr sig?

Om man är så detaljfokuserad och samtidigt brister i sin förmåga att särskilja relevanta detaljer från irrelevanta, så kan jag börja förstå hur det är ställt. Det måste vara ett tungt liv att leva med ett sånt handikapp. Den uttalade frustrationen och raseriutbrotten är väl ändå, trots allt, ganska förklarliga?

Nu kanske jag framstår som en Henko-olog när jag letar fram Henriks senaste trams på Twitter och kommenterar det här, men åtminstone så har jag vett nog i skallen att vara anonym - till skillnad från Henrik Johansson - när jag ger mig ut på såna moraliskt tvivelaktiga äventyr.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-28 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in