Citat:
En kopp kaffe. Axel sa att dom var välkomna till hans hem på Gullmarsplan. "Och så kan vi prata med honom, tillsammans" direkt citat. Det här var fyra år sedan och har upprepats flera gånger med Jonas Hållén med flera. Att fortfarande påstå att det här "kom till Gullmars" är nåt slags uppmaning eller hot om våld, ja då måste man vara mongoloid MED cp.
Pratet om att Axel bara använder ”vi syns på Gullmars” som en raljant jargong är bara skitsnack. Det har en tydlig koppling till våld.
För det första är både Henko och Axel dömda för olaga hot. De sitter i sin podd och kommer med förtäckta hot och skryter med sin våldskapacitet.
I avsnittet "Mejsel finns" till exempel pratar Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.
Axel säger till exempel ”Jag har inget tålamod för sånt där (folk som kaxar sig på nätet), det är därför jag har mordhotat så många i hatklubben.” (36.39)
Axel berättar också att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).
Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”
Axel berättar också hur han använder hot om våld i samband med inbjudan ”vi syns på Gullmars”:
”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.” (36.03)
”Fuck you! Kom hit! Jag mejslar dig i huvudet på en gång” (36.48)
”Jag kan vara här den här tiden, den här dagen (på Gullmars), så kan du gå i backen.” (38.01)
”Kom hit och få tänderna utslagna.” (38.19)