2021-04-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Haveristernas taktik är ju att

1) Via bland annat Acta Media eller Martin Fredriksson ta fram komprometterande material om en person.

2) Konfrontera personen med uppgifterna samtidigt som man smädar och mer eller mindre förtäckt hotar

3) Få personen att reagera i affekt och sedan börja om från 1).

För att exponera Haveristerna måste man se till att de kommer ut balans och blir aggressiva själva. Då händer det som hände med Henko redan när han var 19 och blev dömd för olaga hot. Det hände även Axel när han för ett par år sedan dömdes för olaga hot.

I samtalet med mig går Henko över gränsen och - förutom skriker och gapar och okvädar - hotar med att slå ut tänderna på mig och kasta mig över gårdsplanen. Solklart olaga hot. Som han sedan försöker bortförklara.

Henko lider av mindervärdeskomplex p g a sin uppväxt och sina upplevelser under den. Att använda uttrycket ”knulla dig” är att uttrycka dominans över honom. Det gör honom rasande. Och det är då han går över gränsen och avslöjar sig själv.

Alltså är uttrycket ”knulla dig” centralt när man ska få Henko ur balans.

Och pratet att de inte hotar folk faller ju på domen mot Axel och Henkos hot i telefonsamtalet till mig.

Det finns dessutom belagt sedan tidigare. I avsnittet "Mejsel finns" slår till exempel Axel - enligt presentationen - ett slag för att mordhota folk. I podden pratar sen Henko och Axel om att utöva våld och de människor de hotat med våld.

Axel berättar att det bästa sättet att sänka en människa är att slå på lungspetsen (30.00).

Henko: ”Du slår dem precis under bröstkorgen, det fäller du mer folk på än att slå på käften. Jag har spräckt många revben på det.”

Axel berättar också om sina hot och hur han använder ”vi syns på Gullmars”:

”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.”

”Kom hit jag mejslar dig i huvudet på en gång”

”Kom hit och få tänderna utslagna.”

Jag känner inte igen din beskrivning av Haveristernas arbetsmetoder.

Ditt rabblande av olika hot de uttalat tidigare, tja, det är ju töntigt, men det har ju föga med mitt inlägg att göra - att jag också skulle vara rätt arg på Hållén om han betedde sig sådär mot mig.
Citera
2021-04-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag känner inte igen din beskrivning av Haveristernas arbetsmetoder.

Det är för att det är mytomant svammel. Ingen tror att granskning av Linnea Claesson eller Cissi Wallin sker via kriminalregister. Haveristerna begär ut handlingar på vanligt sätt, oftast. Mr Mytoman har aldrig backat upp ett enda påstående med faktiska länkar eller bevis, han fantiserar fritt. Är lite orolig för honom, kan vara nån form av kognitiv nedsättning som börjar kicka in.
Citera
2021-04-25, 20:14
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Äh, spela inte dum, varför skulle jag skicka skärmdumpar på information jag vet att du känner till?

Berätta nu var Henkos kontaktuppgifter outades.

Henkos adress outades på Twitter. Du lär inte få hjälp av Haveristernas supportar att hitta tweeten. Den stämmer nämligen inte med deras narrativ, d v s att jag skulle ha lagt ut den. Dessutom var det inte personen som lade ut adressen som tog fram den. Den kom från Henkos ”vänner”.
Citera
2021-04-25, 20:21
Medlem
Citat:
Henkos adress outades på Twitter. Du lär inte få hjälp av Haveristernas supportar att hitta tweeten. Den stämmer nämligen inte med deras narrativ, d v s att jag skulle ha lagt ut den. Dessutom var det inte personen som lade ut adressen som tog fram den. Den kom från Henkos ”vänner”.

Du, jag var tvungen att gå tillbaka och lyssna på det 4 år gamla avsnittet "Mejsel finns". Jag har precis kommit igenom grejen om att slå sönder revbenen eller vad det var du upprördes över. Du glömde visst nämna att det rörde sig om kampsportsutövning, inte slaggis på stan.
Citera
2021-04-25, 20:23
Avslutad
Citat:

Nä men, oj vad förvånad jag blir! Henko kan som vanligt inte hålla sig till sanningen.

Vad konstigt att hans främsta försvarare TranasByNight inte ville berätta var den lagts ut då.
Citera
2021-04-25, 20:37
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Du, jag var tvungen att gå tillbaka och lyssna på det 4 år gamla avsnittet "Mejsel finns". Jag har precis kommit igenom grejen om att slå sönder revbenen eller vad det var du upprördes över. Du glömde visst nämna att det rörde sig om kampsportsutövning, inte slaggis på stan.

Du kan lyssna på avsnittet med mig. Där använder Henko sitt favorituttryck ”slå in tänderna”. Axel är mer inne på mejsel och hammare.

När Axel hotade Magnus sa han: ”Jag säger som jag sa till polisen när jag polisanmälde det här. Antingen reder ni ut det här eller så går jag ut med hammaren och öppnar huvudet på den här fittan, för det är det som kommer att hända…” (Cirka 2.57.00, videon borttagen nu)

Malcom skulle få en smäll på käften eller liknande.

Journalisterna som Axel hotade skulle få ett nackskott.

Och så vidare, och så vidare.

Vad var det du skrev om Anna Books son, förresten..?
Senast redigerad av Cubicle Kid 2021-04-25 kl. 21:29.
Citera
2021-04-25, 20:39
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det är för att det är mytomant svammel. Ingen tror att granskning av Linnea Claesson eller Cissi Wallin sker via kriminalregister. Haveristerna begär ut handlingar på vanligt sätt, oftast. Mr Mytoman har aldrig backat upp ett enda påstående med faktiska länkar eller bevis, han fantiserar fritt. Är lite orolig för honom, kan vara nån form av kognitiv nedsättning som börjar kicka in.

Magnus kan berätta om det material han plockat ner från Acta som sedan använts av Haveristerna.
Citera
2021-04-25, 20:56
Medlem
Citat:
Magnus kan berätta om det material han plockat ner från Acta som sedan använts av Haveristerna.

Men du kan säkert berätta vilken person det gällde och hur denne sedan hamnade i affekt, vilket du påstår är "Haveristernas taktik". Sen kan mer insatta säkert fylla i detaljerna om det behövs. Varsågod:
Citera
2021-04-25, 21:02
Moderator
Carlboms avatar
I förebyggande syfte så vill jag uppmärksamma alla om att eventuella skärmdumpar som innehåller regelbrott kommer resultera i varning eller avstängning.

/moderator
Citera
2021-04-25, 21:05
Medlem
Citat:
Du kan lyssna på avsnittet med mig. Där använder Henko ditt favorituttryck ”slå in tänderna”. Axel är mer inne på mejsel och hammare.

När Axel hotade Magnus sa han: ”Jag säger som jag sa till polisen när jag polisanmälde det här. Antingen reder ni ut det här eller så går jag ut med hammaren och öppnar huvudet på den här fittan, för det är det som kommer att hända…” (Cirka 2.57.00, videon borttagen nu)

Malcom skulle få en smäll på käften eller liknande.

Journalisterna som Axel hotade skulle få ett nackskott.

Och så vidare, och så vidare.

Vad var det du skrev om Anna Books son, förresten..?

Mitt favorituttryck "slå in tänderna"? Är det en felskrivning eller blandar du ihop mig med nån?

Jag är väl medveten om att Axel och Henrik har hotat med våld, men så jävla svårt är det väl inte att vara lite ärlig och bara återge just de tillfällena, inte insinuera att de pratat om hur de slagit sönder revbenen på folk de ogillar när de i själva verket pratat om kampsportsträning? Eller hitta på att Malcolm skulle få en smäll på käften bara helt apropå, när det i själva verket handlade om att peka på en orimlighet i Malcolms eget resonemang (som handlade om att utöva självförsvar "i förväg" eller nåt ditåt).

Vad är det du svamlar om Anna Books son? Vad har jag sagt om honom och var?
Citera
2021-04-25, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Men du kan säkert berätta vilken person det gällde och hur denne sedan hamnade i affekt, vilket du påstår är "Haveristernas taktik". Sen kan mer insatta säkert fylla i detaljerna om det behövs. Varsågod:

Berätta nu på vilket sätt det är Jonas som outat Henkos adress?
Citera
2021-04-25, 21:28
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Mitt favorituttryck "slå in tänderna"? Är det en felskrivning eller blandar du ihop mig med nån?

Jag är väl medveten om att Axel och Henrik har hotat med våld, men så jävla svårt är det väl inte att vara lite ärlig och bara återge just de tillfällena, inte insinuera att de pratat om hur de slagit sönder revbenen på folk de ogillar när de i själva verket pratat om kampsportsträning? Eller hitta på att Malcolm skulle få en smäll på käften bara helt apropå, när det i själva verket handlade om att peka på en orimlighet i Malcolms eget resonemang (som handlade om att utöva självförsvar "i förväg" eller nåt ditåt).

Vad är det du svamlar om Anna Books son? Vad har jag sagt om honom och var?

Bra att du åtminstone erkänner att hot är en del av deras "journalistiska" metod.

De ska stå "sitt", inte mitt. Det är en felstavning.

Det här en del av Axels och Henkos kontext att de briljerar och skryter med hur du utövar våld och sen hotar med det. Axel berättar ju i samma avsnitt om sina hot och hur han använder dem i samband med inbjudan ”vi syns på Gullmars”:

”Skicka ett sms eller ring när du är utanför så kommer jag ut och mejslar dig i tinningen.” (36.03)

”Fuck you! Kom hit! Jag mejslar dig i huvudet på en gång” (36.48)

”Jag kan vara här den här tiden, den här dagen (på Gullmars), så kan du gå i backen.” (38.01)

”Kom hit och få tänderna utslagna.” (38.19)

Det finns många fler exempel, men jag tycker att jag gett dig så det räcker.

Du gillar ju själv att gå loss och hata. Kolla ditt inlägg från 2016-12-07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in