2021-01-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Är man välkommen som hedersgäst i avsnitt 100? Utan att ni först ringer snuten och sen utmanar mig att komma igen, alltså.

https://www.captiongenerator.com/2100722/Satirikern-Henko-1

är du satiriker nu eller?
Själv tycker jag de var bra av honom att ifrågasätta aset från Nyheter idag. Sitt inte på någon liten moralponny om du hänger med våldtäcktsmän och psykopater. Kasta inte granat i glashus.
Trodde chang hade mer bakom örat än att lyssna på twinaxe
Citera
2021-01-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Själv tycker jag de var bra av honom att ifrågasätta aset från Nyheter idag. Sitt inte på någon liten moralponny om du hänger med våldtäcktsmän och psykopater. Kasta inte granat i glashus.

Ja, Henko kastar duktigt med sten (möjligen mindre atombomb) i glashus där. Han kan hyckla i fullt dagsljus, utan att sekten ser den minsta lilla antydan till hyckleri.
Citera
2021-01-12, 14:45
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Trodde chang hade mer bakom örat än att lyssna på twinaxe
Vad fan är twinaxe?

Jag hänger inte med transkvinnan, men Henko förefaller däremot ha klängt sig fast vid henne för att kunna rättfärdiga sina beteenden. Transkvinnan fyller den nödvändiga funktionen att när de retat upp henne lite efter att ha hängt ut henne här på Flashback med hennes dom så blir hon rasande, och då ser vi ju alla vilken galning Henko minsann har efter sig. Då kan han dessutom per automatik sitta där hemma på sin hemliga adress och värja sig mot folk som är lika goda kålsupare som han är med att de ju skadar hans barn och sambo.

Henko och Axel har däremot hängt med nämnda person. Varför spelar det roll i Changs fall men inte i deras? De kunde ju uppenbarligen se det som att hon sonat sina brott fram tills det gick att göra en poäng av det mot någon de hatar?

Jag kastar utöver det bara sten i glashus, men jag gör det till den grad att det går att fixa om jag kommer på mig själv att hyckla. Gör man inte det slutar man som en person som bjuder in till Gullmars med dödshot och förtal men inte vågar komma ut för "de vill ju inte ha md X, Y och Z att göra" samtidigt som de ringer polisen. Eller så blir man som Henko, som jag har hört ska ha gapat om hur han inte är en fegis som ringer snuten i senaste avsnittet? Det är ju något han själv erkänt flera gånger att han gjort. Såna där selektiva "fighters" får sällan någon respekt utan klassas ofta som rätt fega.

Jag är på Gullmars tills jag är färdig med det sagt. De vet exakt hur de når mig eller kan träffa mig om de har åsikter om det. Men jag är inte den som är den, satir är också kul. Inte om den handlar om hans hund dock. Då är den inte rolig. Det har Henko bestämt.

https://www.captiongenerator.com/2101202/Satirikern-Henko-2

Hur kul är det för övrigt inte att på det forum fyllt av all möjlig jävla smuts och som Haveristerna själva kallat för rätt negativa saker, kvalificerar sig numera deras egna tråd (inte minst genom deras anonyma medverkan) till en av detta forums genom tidernas mest smutsiga trådjävel.

Grattis!
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-12 kl. 15:15.
Citera
2021-01-13, 17:17
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raccor
Ursäkta men du ska väl inte gå och dra av smällare hemma hos Axel? Hans inneboende är gravid och kanske inte ska behöva att nån jävla psykotisk stalker springer och smäller av fyrverkerier kring deras hem....
Är hon en jävla hund som är rädd för smällare eller? Om du på allvar tror hon kommer fara illa av att det smäller en smällare av den sort som säljs helt lagligt på en gata utanför ett hem med intakta väggar och fönster antar jag att du är från Dalarna.

Nu har jag ju dessutom varit respektfull nog att upplysa dem om att det kommer att ske, så nu vet de att de måste gå igenom den jobbiga processen att stänga balkongdörren medan de sitter och hotar, hånar och förstör för folk i deras pod.

Hur gör alla gravida kvinnor runt nyår förresten? Kör man ut dom i skogen?

Men jag tar en huligantuta eller något om det känns bättre för dig och den här sköra kvinnan som Axel tydligen nu också kan ha som skäl för att folk inte ska ge sig på honom. Jag tror jag ska skriva lite rullstolsbundna flyktingar hos mig så jag också kan vara fredad från konsekvenser i framtiden. Eller så står jag bara för det eftersom jag är konsekvent, vet inte hur det är med andra dock.

Lättast vore nog om han efter 20 år av tomma hot slutar bjuda folk till Gullmars där det finns gravida kvinnor, efter att ha hotat dem med fysiskt våld i en podd inför tusentals lyssnare? Eller blev allt satir nu igen?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-13 kl. 17:24.
Citera
2021-01-13, 20:22
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Haveristernas definition av stalker är antingen extremt modifierad för att passa deras världsbild, eller så är det helt enkelt inte stalkers de har efter sig. I båda fallen blir de självömkande hycklare som vägrar ta ansvar och se sin egna del i saker.

Axel tog bort mig som vän ett tag efter splittringen. Vi har ingen som helst kontakt och någon månad eller två efter detta får jag 3 på natten helt oanmält ett samtal från honom. När jag inte svarar skriver han detta till mig.

https://imgur.com/GEZLUso

Eftersom Gullmars ju, inte minst enligt Axel själv, är stället man löser skit face to face och inte kan gömma sig bekvämt bakom en skärm så tog jag en sväng förbi där några veckor efter detta när jag var i stan. Jag ringde när jag var på Gullmars, men han svarade inte. Därefter skrev han detta.

https://imgur.com/iqclYyv
https://imgur.com/4NgziSC
https://imgur.com/pxm8XZM

"One mans mobboffer som slår tillbaks, another mans psykotisk tjackstalker som hatar gravida kvinnor" som det heter i Haverististan ... För det måste det, annars kan man inte syssla med det de faktiskt gör. Ringde honom drygt 4 på natten därefter eftersom det var då han verkade vara vaken uppenbarligen, men han var också en horunge som inte svarade. Det kanske var mottagningen som var dålig? Om den är så usel att man inte ens kan prata i telefon måste jag ju komma till Gullmars om inte annat!

De måste hela tiden göra om folk till det värsta du kan tänka dig för att kunna rättfärdiga den krigsstig som från början var ett nödvändigt ont men nu blivit ett självändamål. Det är roligare att mobba än att granska, typ. Att Axel skulle åberopa det så kallade "Henkokortet" och dra till med gravid inneboende som tydligen skulle dö om en smällare gick av på gatan var dock litet oväntat. Men jag respekterar Flashbacks regler och har skrivit till honom privat istället. Hoppas verkligen att jag inte tillfogade några skador på fostret av att mobilen pep till när jag skrev bara.

Man kanske också ska ta sig en funderare på hur stor dessa människors vilja att faktiskt lösa problem är istället för att skapa dem -- både för sig själva och för andra. Från att kräva att ha med mig att göra genom att jag svarar, till att nonchalant bara skita i att ha med mig att göra?

Transkvinnan har begått sin beskärda del misstag och detsamma gäller även mig och resten av jordens befolkning, men man gör nog bäst i att fråga sig exakt i vilken ordning allt har skett dock. Hennes namn är ju mer eller mindre synonymt med "galning" i deras krets, men ingen har nog riktigt förstått hur det hela började. Det har man bekvämt undvikit att säga. Vad kom först, otrohets-dumparna eller domen mot henne? Martin Fredriksson kan säkert svara på det.

Sedan bör man kanske ställa sig frågan i hur rimligt det är att en person som varit övervakare åt någon för en sån här öppen fejd med denna. Om inte annat borde Axel även känt till hennes historik, hur den präglat hennes mående samt hur hon reagerar på att bli berövad all stolthet av folk som gör det för skojs skull.

Att det pågått en rejält smutsig fejd dem emellan vet alla. Men hur mycket av det som klassas som fakta bland Haveristerna beror på att de är återgivna av dem, och vad har faktiskt skett? Jag tycker även att om man exempelvis ska hålla på som de gör mot den så kallade transkvinnan, bör man kanske inte vara fackligt anställd eller hennes före detta övervakare.

Men ah! Jag glömde ju, det är satir! Ha! Ha! Haaaaa ...
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-13 kl. 21:00.
Citera
2021-01-13, 22:58
Medlem
Citat:
Haveristernas definition av stalker är antingen extremt modifierad för att passa deras världsbild, eller så är det helt enkelt inte stalkers de har efter sig. I båda fallen blir de självömkande hycklare som vägrar ta ansvar och se sin egna del i saker.

Axel tog bort mig som vän ett tag efter splittringen. Vi har ingen som helst kontakt och någon månad eller två efter detta får jag 3 på natten helt oanmält ett samtal från honom. När jag inte svarar skriver han detta till mig.

Eftersom Gullmars ju, inte minst enligt Axel själv, är stället man löser skit face to face och inte kan gömma sig bekvämt bakom en skärm så tog jag en sväng förbi där några veckor efter detta när jag var i stan. Jag ringde när jag var på Gullmars, men han svarade inte. Därefter skrev han detta.

"One mans mobboffer som slår tillbaks, another mans psykotisk tjackstalker som hatar gravida kvinnor" som det heter i Haverististan ... För det måste det, annars kan man inte syssla med det de faktiskt gör. Ringde honom drygt 4 på natten därefter eftersom det var då han verkade vara vaken uppenbarligen, men han var också en horunge som inte svarade. Det kanske var mottagningen som var dålig? Om den är så usel att man inte ens kan prata i telefon måste jag ju komma till Gullmars om inte annat!

De måste hela tiden göra om folk till det värsta du kan tänka dig för att kunna rättfärdiga den krigsstig som från början var ett nödvändigt ont men nu blivit ett självändamål. Det är roligare att mobba än att granska, typ. Att Axel skulle åberopa det så kallade "Henkokortet" och dra till med gravid inneboende som tydligen skulle dö om en smällare gick av på gatan var dock litet oväntat. Men jag respekterar Flashbacks regler och har skrivit till honom privat istället. Hoppas verkligen att jag inte tillfogade några skador på fostret av att mobilen pep till när jag skrev bara.

Man kanske också ska ta sig en funderare på hur stor dessa människors vilja att faktiskt lösa problem är istället för att skapa dem -- både för sig själva och för andra. Från att kräva att ha med mig att göra genom att jag svarar, till att nonchalant bara skita i att ha med mig att göra?

Transkvinnan har begått sin beskärda del misstag och detsamma gäller även mig och resten av jordens befolkning, men man gör nog bäst i att fråga sig exakt i vilken ordning allt har skett dock. Hennes namn är ju mer eller mindre synonymt med "galning" i deras krets, men ingen har nog riktigt förstått hur det hela började. Det har man bekvämt undvikit att säga. Vad kom först, otrohets-dumparna eller domen mot henne? Martin Fredriksson kan säkert svara på det.

Sedan bör man kanske ställa sig frågan i hur rimligt det är att en person som varit övervakare åt någon för en sån här öppen fejd med denna. Om inte annat borde Axel även känt till hennes historik, hur den präglat hennes mående samt hur hon reagerar på att bli berövad all stolthet av folk som gör det för skojs skull.

Att det pågått en rejält smutsig fejd dem emellan vet alla. Men hur mycket av det som klassas som fakta bland Haveristerna beror på att de är återgivna av dem, och vad har faktiskt skett? Jag tycker även att om man exempelvis ska hålla på som de gör mot den så kallade transkvinnan, bör man kanske inte vara fackligt anställd eller hennes före detta övervakare.

Nu var det ju inte Axel som drog till med något kort alls utan jag som lyssnat på avsnitt där han har nämnt sin gravida inneboende....
Citera
2021-01-14, 01:55
Medlem
Citat:
Du är inte så diskret i dina hintar. Frågan är ju snarare vad du och Axel vet?

Och du kan spara biljetten till Stockholm, kom till Tranås istället. Är på Badhotellet på fredag eller lördag. Hör av dig när du är i stan, Östgötapendeln går ända ner hit på dygnsbiljett. Ring innan dock, jag hatar oväntade besök. Det är därför jag aldrig lägger ut en inbjudan i stil med "kom till Tranås" om jag inte har en specifik tid bokad att ses. Det låter som något en person som har en svansföring som Axel men har världens sköraste kvinna och foster inneboende hos sig kanske skulle tänka på också.

Fortfarande jag vet vad som står här i tråden....
så du kan inte förstå resonemanget att om någon kastar/skjuter raketer in i en lägenhet(det var så jag tolkade ditt inlägg som togs bort...) så kan det vara skadligt för fostret?
Sluta dra in Axel eller Henrik när det är jag som frågar om vad du har för hangup på dom....
Citera
2021-01-14, 02:56
Bannlyst
Haveristerna, vilka jävla loosers, sitter och mobbar Trump och SD-politiker, så är det SD som haft rätt hela tiden.
Den ansvarslösa invandringen har förstört Sverige, inget nån kan förneka.
Citera
2021-01-14, 03:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raccor
Fortfarande jag vet vad som står här i tråden....
så du kan inte förstå resonemanget att om någon kastar/skjuter raketer in i en lägenhet(det var så jag tolkade ditt inlägg som togs bort...) så kan det vara skadligt för fostret?
Sluta dra in Axel eller Henrik när det är jag som frågar om vad du har för hangup på dom....
Jag kan mycket väl förstå det resonemanget, på samma sätt som jag kan förstå resonemanget att det inte är bra avfyra fyrverkerier i avgasrör. Jag skrev dock till och med tydligt att den givetvis inte skall riktas mot något och således vara ett redskap att framkalla mordbrand med. Varför du förutsätter annat har jag ingen aning om.

Min hangup? Det faktum att du utgår från att det är en osund hangup från ännu en av deras galna stalkers, istället för något annat, är rätt talande. Om en person lyckas bli stalkad lika mycket som Linnea Claeson lyckas bli sexuellt trakasserad på en vanlig promenad kanske man bör ifrågasätta sanningshalten i dessa påståenden. Om du kikar ovan ser du dessutom att de kontaktade mig först efter en tids tystnad, helt oanmält, mitt i natten, och menade att jag var en horunge som skulle svara. Jag svarade. De kom inte ut.

Sen har vi den lilla detaljen att Henko blev kränkt av att jag sökte på honom i sin polare Martin Fredrikssons databas Acta Publica som jag hade tillgång till, och därför fick mig avstängd från den. För övrigt kommer transkvinnans dom från Acta Publica också, då jag skickade den till en ur Haveristernas krets, såsom jag gör med tusentals domar som folk vill ha varje år i egenskap av researcher. Detsamma gäller kontaktförbuden och alla andra handlingar de har spridit från rättsväsendet om personen. Martin deltog även en vecka efter att han stängde av mitt konto i deras podd och diskuterad givetvis helt slumpmässigt "missbruk av tjänsten".

Till transkvinnan: Jag köpte som många andra precis allt som sades om dig till en början, det är dessvärre alltför lätt hänt. Angående domen var det aldrig min mening att åsamka dig någon skada (jag bad till och med uttryckligen om att den inte skulle spridas i syfte att skada dig i er smutsiga fejd), och jag hoppas att du kan se karman att den som gottades sig i din dom fick sin dom utlagd på samma sätt och började grina och båda kommer från Acta Publica. Helst hade jag sett att ingen av domarna lades ut i syfte att smutskasta dock. Det var med det sagt alltså inte AB som tog ut den.

Du kan kanske fråga Henko först om han önskar fortsatt tystnad om detta, för uppenbarligen är det inget han berättar i sin iver att beskriva vilket as jag är.

Du kan också lägga korten på borden kring vad du vet, så kan jag motbevisa vad du än kommer att säga med skärmdumpar och inspelade samtal (både mellan mig och Henko och mellan andra och Henko). Även om jag inser att det är just fritt vevande för att se vad jag sitter på som är önskat resultat.

Gör det över en öl i helgen, du är välkommen! Jag har massor att berätta. Ka du fråga vad deras grupps admin först ville men senare inte ville förresten, när du väl har honom på tråden. Trodde inte de ville ha med mig att göra? Hon blockade mig dessutom på kuppen!

https://imgur.com/SsqM7ed

Bifogar även en teaser från när Henko fiskade innan han tog bort mig som vän.

https://imgur.com/Am1ECKP

Fråga också om han fortfarande letar efter samma sak som han gjorde när vi sågs i Göteborg i samband med bokmässan. Kan ha varit samma kväll han prövade knogjärnet på sin egna hand, men kan ha blandat ihop honom med Axel där.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-14 kl. 03:47.
Citera
2021-01-14, 09:08
Medlem
Citat:
Jag kan mycket väl förstå det resonemanget, på samma sätt som jag kan förstå resonemanget att det inte är bra avfyra fyrverkerier i avgasrör. Jag skrev dock till och med tydligt att den givetvis inte skall riktas mot något och således vara ett redskap att framkalla mordbrand med. Varför du förutsätter annat har jag ingen aning om.

Min hangup? Det faktum att du utgår från att det är en osund hangup från ännu en av deras galna stalkers, istället för något annat, är rätt talande. Om en person lyckas bli stalkad lika mycket som Linnea Claeson lyckas bli sexuellt trakasserad på en vanlig promenad kanske man bör ifrågasätta sanningshalten i dessa påståenden. Om du kikar ovan ser du dessutom att de kontaktade mig först efter en tids tystnad, helt oanmält, mitt i natten, och menade att jag var en horunge som skulle svara. Jag svarade. De kom inte ut.

Sen har vi den lilla detaljen att Henko blev kränkt av att jag sökte på honom i sin polare Martin Fredrikssons databas Acta Publica som jag hade tillgång till, och därför fick mig avstängd från den. För övrigt kommer transkvinnans dom från Acta Publica också, då jag skickade den till en ur Haveristernas krets, såsom jag gör med tusentals domar som folk vill ha varje år i egenskap av researcher. Detsamma gäller kontaktförbuden och alla andra handlingar de har spridit från rättsväsendet om personen. Martin deltog även en vecka efter att han stängde av mitt konto i deras podd och diskuterad givetvis helt slumpmässigt "missbruk av tjänsten".

Till transkvinnan: Jag köpte som många andra precis allt som sades om dig till en början, det är dessvärre alltför lätt hänt. Angående domen var det aldrig min mening att åsamka dig någon skada (jag bad till och med uttryckligen om att den inte skulle spridas i syfte att skada dig i er smutsiga fejd), och jag hoppas att du kan se karman att den som gottades sig i din dom fick sin dom utlagd på samma sätt och började grina och båda kommer från Acta Publica. Helst hade jag sett att ingen av domarna lades ut i syfte att smutskasta dock. Det var med det sagt alltså inte AB som tog ut den.

Du kan kanske fråga Henko först om han önskar fortsatt tystnad om detta, för uppenbarligen är det inget han berättar i sin iver att beskriva vilket as jag är.

Du kan också lägga korten på borden kring vad du vet, så kan jag motbevisa vad du än kommer att säga med skärmdumpar och inspelade samtal (både mellan mig och Henko och mellan andra och Henko). Även om jag inser att det är just fritt vevande för att se vad jag sitter på som är önskat resultat.

Gör det över en öl i helgen, du är välkommen! Jag har massor att berätta. Ka du fråga vad deras grupps admin först ville men senare inte ville förresten, när du väl har honom på tråden. Trodde inte de ville ha med mig att göra? Hon blockade mig dessutom på kuppen!

https://imgur.com/SsqM7ed

Bifogar även en teaser från när Henko fiskade innan han tog bort mig som vän.

https://imgur.com/Am1ECKP

Fråga också om han fortfarande letar efter samma sak som han gjorde när vi sågs i Göteborg i samband med bokmässan. Kan ha varit samma kväll han prövade knogjärnet på sin egna hand, men kan ha blandat ihop honom med Axel där.
Men vad är det du inte förstår? Jag vet det som står här.
Citera
2021-01-14, 19:26
Medlem
saltazars avatar
Citat:

hehe oj. vad säger myran om allt detta då?
Citera
2021-01-16, 00:57
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Jag sitter här med "den anonyma vännen" och diskuterar lite så här på kvällskvisten om det fortfarande är så att ingenting skulle göra Axel lyckligare än om vi kom till Gullmars imorgon. Det är svårt att veta vad han vill, eftersom han ger uttryck för olika åsikter hela tiden. Min vän ska åka på en långsemester snart, vi måste veta om vi skall komma. Imorgon vore perfekt.

Henkos inställning kring att dyka upp eller inte vet vi dock vid det här laget. Han kan man räkna med. Han skulle aldrig spela tuff i chattar eller grina när hans polare får lite oväntat besök på Gullmars. Eller i Gransbo, Norrhyttan, Knutsbo, Djupdalen och vad fan allt heter uppe i Dalarna för den delen. Inte så att han sitter bakom hemlig adress eller så ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in