2021-01-16, 02:15
Medlem
BigFatCones avatar
Så Axel bröstar upp sig och säger att man blir mött med hammare om man kommer till Gullmars, men när någon faktiskt vill talas vid så backar han? Varför bjuder man upp om man inte vill dansa?
Citera
2021-01-16, 02:35
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så Axel bröstar upp sig och säger att man blir mött med hammare om man kommer till Gullmars, men när någon faktiskt vill talas vid så backar han? Varför bjuder man upp om man inte vill dansa?
För att man har kommit undan med det i 20 år drygt, förmodligen. Fartblindhet och enkla utvägar som "satir" och "kontext och intention" hjälper säkert till också. Sedan skadar det ju inte att man sluppit de vanliga repressalierna som finns i verkliga livet när man går för långt i sina provokationer heller.

Men som det kända ordspråket lyder:
"När övermodet är ett faktum, vissa använder sig av sin sambo
Andra skaffar gravida kvinnor, för att fortsätta spela Rambo"
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-16 kl. 02:52.
Citera
2021-01-16, 12:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
För att man har kommit undan med det i 20 år drygt, förmodligen. Fartblindhet och enkla utvägar som "satir" och "kontext och intention" hjälper säkert till också. Sedan skadar det ju inte att man sluppit de vanliga repressalierna som finns i verkliga livet när man går för långt i sina provokationer heller.

Men som det kända ordspråket lyder:
"När övermodet är ett faktum, vissa använder sig av sin sambo
Andra skaffar gravida kvinnor, för att fortsätta spela Rambo"
Jo tack, jag vet, jag ironiserade bara.
Citera
2021-01-16, 18:01
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jo tack, jag vet, jag ironiserade bara.
Ah, efter Henkos våldtäkt av begreppet "satir" lider jag av någon slags begrepps-PTSD. Eller så är jag bara en autist som inte förstår ironi utan tolkar allt bokstavligt. Dessutom är jag tydligen tjackpundare så jag kanske inte har sovit på en vecka. Detta kommer av att jag tar medicin som liknar amfetamin, och det faktum att jag under en tid jag knappt hade några pengar erbjöd två ur deras krets att köpa nämnda medicin.

Ingen transaktion skedde dock eftersom jag behöver den själv, och jag lyckades tack och lov rädda min egna situation utan att göra mig skyldig till narkotikabrott. Det var dock annat ljud i skällan vid bokmässan i Göteborg för två år sedan när vi sågs på Avenyn med en av administratörerna för deras grupp. Då var inte missbruk lika tabubelagt som Henko vill ha det till just nu när det är något han kan använda mot någon annan. Men det är ju samma sak som när det kommer till Cocillana. Och en högfungerande alkoholist utanför Avesta som ändå sköter jobbet har ju inga problem, han är bara en alkoholentusiast som dricker lite för mycket vissa kvällar. Hur kan man vara alkis när man har råd att sitta och supa på IPA på 6,9 % istället för Sofiero 7,5 %? Och kom ihåg att det var viktigt att poängtera att Grant's bara var en "brukswhisky".
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-16 kl. 18:10.
Citera
2021-01-16, 18:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Ah, efter Henkos våldtäkt av begreppet "satir" lider jag av någon slags begrepps-PTSD. Eller så är jag bara en autist som inte förstår ironi utan tolkar allt bokstavligt. Dessutom är jag tydligen tjackpundare så jag kanske inte har sovit på en vecka. Detta kommer av att jag tar medicin som liknar amfetamin, och det faktum att jag under en tid jag knappt hade några pengar erbjöd två ur deras krets att köpa nämnda medicin.

Ingen transaktion skedde dock eftersom jag behöver den själv, och jag lyckades tack och lov rädda min egna situation utan att göra mig skyldig till narkotikabrott. Det var dock annat ljud i skällan vid bokmässan i Göteborg för två år sedan när vi sågs på Avenyn med en av administratörerna för deras grupp. Då var inte missbruk lika tabubelagt som Henko vill ha det till just nu när det är något han kan använda mot någon annan. Men det är ju samma sak som när det kommer till Cocillana. Och en högfungerande alkoholist utanför Avesta som ändå sköter jobbet har ju inga problem, han är mer bara en alkoholentusiast.
Haha! Jag röstar på "begrepps-PTSD" i alla fall för din sarkasm är det inget fel på.
Citera
2021-01-16, 22:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Ärligt talat så undrar man vad det är för fel med dessa människor och varför de inte har det minsta chill.
Citera
2021-01-17, 08:45
Medlem
Vem är twinax som Henko pratar om?
Citera
2021-01-17, 13:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så undrar man vad det är för fel med dessa människor och varför de inte har det minsta chill.
Haveristerna?
Citera
2021-01-17, 13:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Haveristerna?

De och alla som har varit involverade i den där Facebook-gruppen som refereras till ibland. Alla verkar bokstavligen talat hata varandra, vilket verkar vara rätt uttröttande.
Citera
2021-01-17, 18:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
De och alla som har varit involverade i den där Facebook-gruppen som refereras till ibland. Alla verkar bokstavligen talat hata varandra, vilket verkar vara rätt uttröttande.
Jag tycker att det är lite ironiskt att ingen anser sig vara klandervärd, men alla beter sig på fett klandervärt sett. Mycket fascinerande.
Citera
2021-01-17, 23:54
Medlem
Smutzs avatar
Citat:

Kan det inte vara så enkelt som att det för många bara är en stor dokusåpa med inslag av ytliga politiska diskussioner? Jag tycker inte det verkar helt olikt någonting i stil med typ paradise hotel där främsta fokus är vem som snackat skit om vem samt vem samt frossa de i vem som som gjort bort sig på fyllan.

Att gotta sig i andras dumheter är ju i längden mest slöseri med ens egen tid men man kan inte förneka att det är stimulerande i stunden.

Angående Henkos styvbarn är det väl för övrigt inte mycket att orda om. Så länge han själv, ungarna och morsan ser honom som en riktig pappa har ingen annan med det att göra. Det blir på ungefär samma nivå som att kritisera Morgan Johansson för att han är kort eller Hanif Bali för att han är skäggig. Det devalverar riktig kritik eftersom kritikerna framstår som tramspellar.
Citera
2021-01-18, 09:06
Medlem
Feedback66s avatar
Vad hände med Nyheter Idag-reportaget om Haveristernas funkofobi, var det bara en trollning från Nyheter Idags sida? Henko verkade rejält nervös på twitter iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in