2020-10-14, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Om M ställer sig i CW:s ringhörna nu, bara för att skita på tidigare kollegor är det nog hon själv som kommer förlora anseende på det mest, med tanke på vad hon sagt om CW i Haveristerna för inte så länge sen. Hoppas hon får haverera lite istället och var jävligt jobbig i samtalet. Jag kommer lyssna med spänd förväntan, framför allt för att höra hur CW har lagt upp planen för detta samtal.

Tror det är därför det ska streamas live till patreonerna, så inte Cissi ska kunna klippa och klistra i efterhand t.ex.
Citera
2020-10-14, 19:12
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Om M ställer sig i CW:s ringhörna nu, bara för att skita på tidigare kollegor är det nog hon själv som kommer förlora anseende på det mest, med tanke på vad hon sagt om CW i Haveristerna för inte så länge sen. Hoppas hon får haverera lite istället och var jävligt jobbig i samtalet. Jag kommer lyssna med spänd förväntan, framför allt för att höra hur CW har lagt upp planen för detta samtal.

Cissi förväntar sig inte att Myra ska ställa sig i hennes ringhörna. Det handlar om göra en intressant podd ännu intressantare genom att bjuda in gäster som inte tillhör den s.k radikalfeministiska sfären . Låta olika åsikter brytas med varandra. Inte som Haveristerna gör när de bjuder in meningsmotståndare i syfte att göra narr och mobba den inbjudne.

Sen så tror jag Cissi och Myra kan mötas i att vissa manliga beteenden är problematiska och klandervärda. Vilket just Henko och Axel är bra exempel på. Där borde de kunna vara eniga även om det skaver i andra frågor.
Citera
2020-10-14, 19:33
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Cissi förväntar sig inte att Myra ska ställa sig i hennes ringhörna. Det handlar om göra en intressant podd ännu intressantare genom att bjuda in gäster som inte tillhör den s.k radikalfeministiska sfären . Låta olika åsikter brytas med varandra. Inte som Haveristerna gör när de bjuder in meningsmotståndare i syfte att göra narr och mobba den inbjudne.

Sen så tror jag Cissi och Myra kan mötas i att vissa manliga beteenden är problematiska och klandervärda. Vilket just Henko och Axel är bra exempel på. Där borde de kunna vara eniga även om det skaver i andra frågor.

Lets agree to disagree, jag tror definitivt att CW har en Haveristerna-agenda med detta. Sen får vi se om hon lyckas eller inte.

*edit, tycker för övrigt att du har fel, lyssna på avsnittet med Navid Modiri. Bra diskussion, bra nivå. Det var ju bland annat CW själv och Luai som gjorde sig omöjliga när dom var på besök.
Senast redigerad av Snake.Plissken 2020-10-14 kl. 19:36.
Citera
2020-10-14, 19:39
Medlem
Crapmagics avatar
Henkos skatt är störigt dominant högljutt & vill ta mycket plats, hatar såna människor.

Axel är väldigt patetiskt när han försöker lura i Navid att tillskriva Palaestra media att vara nazzar
Citera
2020-10-14, 20:16
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:

Trodde Myra var en uttalad feminist? CW kan man däremot diskutera över hur mycket feminist hon egentligen är? Utnyttjar andra kvinnor och beter sig själv extremt odemokratiskt. Myra är ju betydligt mer trovärdig och framförallt skönare som person...
Citera
2020-10-14, 20:21
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:

Och du kan nog ge dig fan på att CW är ute efter att kasta skit på haveristerna sprida falska rykten som dessutom bryter mot svensk lag eftersom det räknas som förtal. CW är ingen feminist som hon utger sig för. Hon är en jävla hycklare som lever på att dreva mot andra som råkar ha en annan åsikt eller på annat sätt inte behagar damen ifråga. Inte speciellt feministiskt om du frågar mig.
Citera
2020-10-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
jag skriver här. men fröken örman svarar sällan själv på kritiska frågor. det sköter ju du. skulle inte förvåna om du var en av hennes pojkvänner
Myra har mig veterligen bara en pojkvän och nej, det är inte jag.
Vet inte vilka kritiska frågor du tänker på, frågor som rör om hon har ordentligt med arbete eller ej är väl inte särskilt kritisk oavsett?
Citat:

Cissi är inte direkt i någon position att välja och vraka bland gäster men hon försöker säkert ställa sig in hos Myra av rent taktiska skäl och sen tror jag precis som du att hon faktiskt är intresserad av att ha intressanta samtal med (vissa) meningsmotståndare.

Vi får väl se om Cissi kommer försöka fiska efter något som kan användas mot Haveristerna men jag tror inte det kommer lyckas i sådana fall.
Citera
2020-10-14, 22:54
Medlem
cordelias avatar
Alltså är ”Johanna” (som ”avslöjade” Cissis ev praktikanter) i senaste Avsnittet - den här!?! (FB) Johanna gråter ut: Slogs ner för att jag är feminist och bisexuell
Citera
2020-10-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagRattar1LexusJag
Henkoslickarfitta som avsnittet till stora delar bygger på är inte heller utpekad person. Haveristerna är totalt bortgjorda om den personen väljer att kliva fram.

Nej, som de sa i avsnittet så var de inte säkra på alla användarnamn. 🙄

Det är ju ändå inte så att just den där N är deras enda hotfulla stalker.
Citera
2020-10-15, 06:33
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Skulle de börja kasta skit på varandra så blir det lite som uttrycket "cutting off your nose to spite your face" - båda parterna lär nog sitta på en hel del skit på varandra och det bästa för båda parterna hade givetvis varit att dra en vapenvila. Det var det som hände i situationen som har utspelat sig i denna tråd; personen i fråga trodde sig kunna sprida en massa privat information utan att ta i beräkningen att de i sin tur satt på ännu värre saker om personen i fråga.

Sedan så får jag väl säga att för min egen underhållnings skull och ur ett "content-skapande" perspektiv så kan de låta kanonerna fyra av.
Citera
2020-10-15, 11:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Skulle de börja kasta skit på varandra så blir det lite som uttrycket "cutting off your nose to spite your face" - båda parterna lär nog sitta på en hel del skit på varandra och det bästa för båda parterna hade givetvis varit att dra en vapenvila. Det var det som hände i situationen som har utspelat sig i denna tråd; personen i fråga trodde sig kunna sprida en massa privat information utan att ta i beräkningen att de i sin tur satt på ännu värre saker om personen i fråga.

Sedan så får jag väl säga att för min egen underhållnings skull och ur ett "content-skapande" perspektiv så kan de låta kanonerna fyra av.
Med lite tur så imploderar hela skiten och ingen av dom inblandade får längre plats i den här lilla poddpoolen där alla sitter på höga hästar och är von oben.
Citera
2020-10-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatepunkerz
Trodde Myra var en uttalad feminist? CW kan man däremot diskutera över hur mycket feminist hon egentligen är? Utnyttjar andra kvinnor och beter sig själv extremt odemokratiskt. Myra är ju betydligt mer trovärdig och framförallt skönare som person...
Ingen av dem är särskilt seriösa feminister. Myra är extremt förringande kring sexuella övergrepp, när de utförs av män hon personligen gillar:
https://samnytt.se/vanstern-ar-ansvarig-for-okande-valdtakter-och-psykisk-ohalsa/
(scrolla ner till citatet om Klenell)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in