2015-05-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Finns det överhuvudtaget någon anmälan eller pågående utredning?
Citat:
Ursprungligen postat av AB
Kristina Berglund, stationsbefäl på Södermalmspolisen, bekräftar att de har fått in en anmälan om en misshandel i Tantolunden klockan 23.30 på valborgsmässoafton.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20729941.ab

Enligt Johannas syster och SliskErn (båda läger alltså sas) så greps och förhördes en MGM samma kväll så någonting verkar vara på G. Sedan om en åklagare väljer att väcka åtal på de inblandades uppgifter och de dokumenterade skadorna vete fåglarna.
Citera
2015-05-17, 09:19
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det är lite småkul med alla dessa experter som kan se en bild och avgöra vad en person utsatts eller inte utsatts för. Sedan hänvisar man till saker som "framkommit" i tråden, i detta fallet ett par anonyma konton här på flashback som tydligen var ögonvittnen...alltid en pålitlig källa så läge det passar in i ens världsbild. Källkritik?
Ja visst är det kul. Visst, jag är ingen expert men jag har fått rejält med stryk i mina yngre dagar och jag vet ungefär hur man kan förväntas se ut några dagar eller veckor efter det. Det är inte det vi sett på Johannas bilder. Hon kan säkert fått en lättare smäll, eller kanske stupat i backen själv och fått kräla därifrån pga fylla eller nått, men rejält med stryk som hon själv sagt det har hon inte fått.
Citera
2015-05-17, 18:39
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det är lite småkul med alla dessa experter som kan se en bild och avgöra vad en person utsatts eller inte utsatts för. Sedan hänvisar man till saker som "framkommit" i tråden, i detta fallet ett par anonyma konton här på flashback som tydligen var ögonvittnen...alltid en pålitlig källa så läge det passar in i ens världsbild. Källkritik?

Kanske har en del av oss erfarenheter som gör att vi mycket väl förmår att bedöma huruvida det som sägs stämmer med det som syns?

Källkritik sa Bull. Du verkar inte särskilt källkritiskt lagd själv, eftersom du verkar köpa det som står i boulevardpressen rakt av.
Källkritik är väl precis just det vi håller på med i den här tråden, eller hur?
En kritisk granskning av en påstådd grov misshandel med politiska förtecken, där det finns en hel del konstigheter.

Anonyma uppgiftslämnare på Flashback många gånger har visat sig vara avsevärt mer välinformerade och sanningssägande än så kallat seriösa aktörer som Lill-Pravda och Excessen, som driver sin egna mer eller mindre dolda agendor där det alltid är synd om kärringar, blattar och folk med avvikande sexuella preferenser.

På dessa redaktioner, min bäste herre, skulle det behövas lite källkritik.
Citera
2015-05-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Ja visst är det kul. Visst, jag är ingen expert men jag har fått rejält med stryk i mina yngre dagar och jag vet ungefär hur man kan förväntas se ut några dagar eller veckor efter det. Det är inte det vi sett på Johannas bilder. Hon kan säkert fått en lättare smäll, eller kanske stupat i backen själv och fått kräla därifrån pga fylla eller nått, men rejält med stryk som hon själv sagt det har hon inte fått.

Okej, jag är tjej. Och jag fick rätt ordentligt med stryk en kväll när jag var runt femton. Inte pga att jag var bi eller något liknande, utan för att jag tyckte att det var en kanon idé att gå emellan. Dagen efter (inklusive några veckor efter) hade jag två ordentliga blåtiror, ett jack i ögonbrynet, en sprucken läpp, århundradets blåmärke på magen, en fin bula i bakhuvudet och mitt ena bröst var helt blått. Men inte kröp jag därifrån, utan jag ställde mig lika fort igen. Och tamigfan att det syntes att jag fått stryk. Jag råkar också arbeta inom vården och har en hyfsad utbildning, för mig ser det där endast ut som näsblod. Som blivit ordentligt utsmetat. Kan det vara så att Johanna stått och varit uppkäftig, för att sen vända sig om för att gå.. och då fått en knuff så hon landat med ansiktet i backen?
Citera
2015-05-18, 22:27
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katriinaa

Okej, jag är tjej. Och jag fick rätt ordentligt med stryk en kväll när jag var runt femton. Inte pga att jag var bi eller något liknande, utan för att jag tyckte att det var en kanon idé att gå emellan. Dagen efter (inklusive några veckor efter) hade jag två ordentliga blåtiror, ett jack i ögonbrynet, en sprucken läpp, århundradets blåmärke på magen, en fin bula i bakhuvudet och mitt ena bröst var helt blått. Men inte kröp jag därifrån, utan jag ställde mig lika fort igen. Och tamigfan att det syntes att jag fått stryk. Jag råkar också arbeta inom vården och har en hyfsad utbildning, för mig ser det där endast ut som näsblod. Som blivit ordentligt utsmetat. Kan det vara så att Johanna stått och varit uppkäftig, för att sen vända sig om för att gå.. och då fått en knuff så hon landat med ansiktet i backen?

Antingen det eller en vanlig, enkel, inte för hård trynstöt. Eller möjligen en lavett som träffat lite tokigt.

Torde gå som ringa misshandel eller ofredande.
Citera
2015-05-25, 21:30
Medlem
Tack för all uppmärksamhet gullnosar! Tycker det är så oroligt sött att erat liv kretsar runt mig 😍 puss ha en bra dag! //den fejkande feta transarslynan Johanna Ljungdahl! 😘
Citera
2015-05-25, 21:34
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannaljungdal
Tack för all uppmärksamhet gullnosar! Tycker det är så oroligt sött att erat liv kretsar runt mig 😍 puss ha en bra dag! //den fejkande feta transarslynan Johanna Ljungdahl! 😘
VA du tvungen att bumpa tråden om dig? Börjar uppmärksamheten dala? Välkommen åter när du är myndig!
Citera
2015-05-26, 09:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Istället för att tro att du är viktig så kan du kanske lägga upp lite fler bilder så vi får se om du fejkat allt eller om du fått en knogmacka.
Citera
2018-09-26, 21:05
Medlem
Custom_mades avatar
Bluff helt klart.

Ger hon någon vidare förklaring till situationen?

Stod hon och skrek och gormade "jaaaag är feminaziiiist!!!" i deras ansikten förstår jag om de ledsnat.

Kvinnor har flertalet gånger attackerat män fysiskt med ursäkten att de själva är feminister, which makes no sense.
Citera
2018-09-26, 21:06
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
varför vara trans? Så jävla onödigt
Citera
2018-09-26, 21:24
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203272044156669&set=a.12444752467 86.28965.1676545580&type=1&theater

Ja vad säger man? Läste igenom kommentarerna, alla tycker synd om henne utom en som kallar henne för uppmärksamhetshora och där väntas det inte med kommentarer som trackas på.

Låter detta sannolikt att en tjej blir nedslagen för sina åsikter och läggning medan 20 personer tittar på? Av två män dessutom som slår henne just därför?

Så jävla härligt det finns handlingskraftiga människor som står upp för vad som är rätt och vad som ska bestraffas.
Citera
2018-09-26, 21:59
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Bluff helt klart.

Ger hon någon vidare förklaring till situationen?

Stod hon och skrek och gormade "jaaaag är feminaziiiist!!!" i deras ansikten förstår jag om de ledsnat.

Kvinnor har flertalet gånger attackerat män fysiskt med ursäkten att de själva är feminister, which makes no sense.
Nu är visserligen tråden 3 år gammal men jag vet vem den här tjejen är och hon är som du beskriver henne. En riktig knöl som bara skriker efter uppmärksamhet vart hon än är. Och uppmärksamhet, det får hon. Prideflaggor, sminkad till förbannelse samt en kroppshydda likt spökplumpen så är hon svår att inte lägga märke till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in