Vad roligt att ni pratar om mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Jag vet inte om någon av dem bokstavligen har diagnosen Aspergers syndrom, men jag får de vibbarna.
Jag har ingen autismdiagnos men visst, när jag var fem-sex år var min hobby att göra hockeytabeller med tärning så nån släng har jag säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Johannes Nilsson är en författare, serietecknare, skribent och podcastare som aldrig riktigt har slagit igenom på bred front.
Sedan jag var mycket ung - jag sålde mitt första seriemanus när jag var 13 tror jag - har jag fått höra att jag skulle bli något stort, men det har aldrig blivit av. Jag kan säkert skylla på mycket men i grund och botten handlar det bara om att jag gjort för lite som varit tillräckligt bra. Jag får helt enkelt göra bättre ifrån mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Hans kanske mest prisade verk är boken Recension från 2002, sedan dess har han rört sig i lite olika forum.
"Prisad" är att ta i. Uppmärksammad ja. Den är det jag skrivit som sålt mest och blivit mest omskrivet, men jag tjänade betydligt mer på ca 600 sålda "Död vänskap" och ett öppet avsnitt av Bibliotek brukar nå en större publik även om jag räknar in luft i soundclouds siffror. Så jag känner mig äntligen fri från den semi-hitens skugga.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Nu för tiden är han journalist på Nyheter Idag, och som jag har förstått det är han det mest för pengarna och inte på grund av någon särskild passion för yrket.
Ja, men jag vill absolut inte dissa arbetet för det. För mig som annars främst försörjt mig inom vården är det lätt det bästa arbete jag någonsin har haft, och det är dessutom nyttigt för mitt övriga skrivande att skriva kommersiella nyhetstexter en stor del av min arbetsdag.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Hans mest kända podcaster är Magister och Bibliotek, bägge två nedlagda eller påislagda och bägge två hade han tillsammans med K Svensson. Den förstnämnda podcasten gav Johannes och K bort till Daniel Lampinen (den öppna rasisten) som sedermera inte gjorde någonting vettigt med den. Han har även podcasterna Tyckonom och Herrklubben, den senare tillsammans med Malcom Kyeyune.
Jag tycker Lampinen fick till några guldkorn med Magister, avsnittet när han och Huselius kör runt med Katerina Janouch och pratar om deras obefintliga sexliv, eller nyårsavsnittet 2018 när han dokumenterade en metoo-konfrontation i den så kallade parklivskretsen på en privatfest. Liknar inget annat jag hört. Men han är dålig på att sålla.
Bibliotek är ingalunda lagd på is från min sida. Jag har publicerat fyra avsnitt i år (kan väl främst rekommendera "Mina appar") och planerar en nysatsning till hösten, med premiär om några veckor om allt går enligt plan.
Däremot är Tyckonom nedlagd och Herrklubben lagd på is, just eftersom jag tänker satsa på Bibliotek. Jag har inte heller tid att starta några nya poddar inom den närmaste framtiden, även om en podd med mig och Myra säkert skulle bli bra.