Citat:
Ursprungligen postat av
ChiLLon
Sedan igår eller i förrgår har jag märkt att vissa fonder inte hämtas i GS. Alltid samma fonder. Det lustiga är att om jag ändrar till vilket annat MA som helst hämtar den data omedelbart. Det verkar enbart vara MA10 som inte fungerar för dessa fonder. Jag har låtit den fliken vara öppen i flera timmar så jag är rätt säker att något är knas.
Det gäller dessa ID:
453
94867
2111
1380
838
241108
194635
Det beror på att GS är en halv-lösning och därav kan strula. Detta även om man använder sig av Google's Cachemotor som alltså ska minimera sådan skit. Jag arbetar på en alternativ lösning som bara fungerar som något normalt istället och där man istället enklare kan skapa listor och slipper strula med kalkylark, men har inte obegränsat med tid så det tar lite tid tyvärr.
Enklaste sättet att lösa det på är att ta bort alla azPerf() utom den första och sedan dra ned den första igen. Detta triggar en omladdning av allt. Om typ 3 av 4 strular ta bort 4 och dra ned 3.
Använd också den senaste versionen av scriptet (1.0.2):
https://paste.ofcode.org/GkP6sprWViLWx8Xvy9CxkQ
Samt ställ in din defaultsortering (t ex 3 eller 6 månader) för detta sparas så nästa gång du öppnar kommer defaultsorteringen ligga där. Nytt i scriptet är ocskå att saker cache:as längre tid (6 timmar, förr 2 timmar). All sortering triggar också en omladdning av resultaten, men att ha det iställt på sitt default har jag märkt ger minst strul.
Det andra som kan orsaka strul är din interna cache i din webbläsare så att rensa denna kan vara en lösning (men då måste du möjligtvis också logga in på Google igen etc).
Edit: Uppdaterade koden från 1.0.1 > 1.0.2 då jag la märke till en onödig semikolon som kan orsaka en massa "Loading..." i onödan.