Fördelen med demokratiska val är ju att folk kan ta lärdom och om de har tur så ställer någon hyfsat vettig upp i ett nytt val där Trump kanske deltar eller inte. Att demokratier är komplicerade visste ju inte en människa förut men nu vet vi ju.
För min del är det jättesvårt att förstå vad som framstod så attraktivt med galningen. Hans ljugande var ju så extremt. Och sen så var ju hans förmåga att hantera sin privata ekonomi urusel. Han har jobbat hela sitt liv med att lura folk och ändå gått back jämfört med om han placerat pengarna han ärvde vettigt och rest runt eller gjort något vettigt av sitt liv.
Hans tevetramsande ligger ju på en sämre nivå än Kardashian som ju tjänat stora pengar på Mamma Kardashians sinne för att tjäna pengar. Men rent som underhållning så vinner ju ingen av dem. Trump är garanterat roligare att skratta åt men jag hade gärna sluppit skratta med tanke på alla människor som drabbas negativt på grund av hans totala inkompetens och irrationella attityd.
Gissade tidigt att han skulle bli vald och förutsåg att det skulle bli kaosartat och misslyckat men faktiskt från och med nu så tycker jag att det börjar vara svårt att klart förutsäga vad som kommer att ske. Det kanske inte blir så dramatiskt utan det hela fortgår så här tills nästa val? Eller så dras ridån åt sidan och något extremt framträder som kommer att gå till historien som något omvälvande i världens utveckling.
Ett avslöjande kan i så fall förhoppningsvis leda till bättre metoder att hålla reda på politiken men vem vet. Hoppas kan man alltid.