2017-04-01, 12:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag förstår att ni vänsterextremister inte gillar demokrati, men nu börjar ni till och med hämta metoder från Sovjetunionen och "sjukdomsförklara" politiska motståndare.
Tänk så urvattnat vänsterextremister blir när man upprepar det så ofta.
Och sen mallen för kalla nån vänsterextremist, så räcker det med att man står en millimeter till vänster om Trump, det gör det galet roande.
Förstår du inte fattar detta, men vi andra ser det.
2017-04-01, 12:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Kanske för att Agencyn i fråga, vilken verkar vara NSA, blockade Nunes sedan januari att få tillgång till dokumenten. Varför skulle han ge den grupp som misstänks utfört krimella handlingar få tillgång till all info innan han delar med administrationen?

Du är iaf konsekvent som genomgående utesluter användandet av hjärnceller när du kommenterar.
Börjar bli känsligt läge i den troende skaran? Väldigt magsura kommentarer här...

Men det är på sätt och vis förståeligt, för republikanerna tycks verkligen inte kunna göra någonting rätt just nu?
Det blev visst lite fel när man skulle försvara att Nunes smugglat ut hemlig utredningsinformation till vita huset, tex.:
http://www.politico.com/story/2017/03/ted-yoho-misspoke-devin-nunes-works-for-the-president-236705
Citat:
“You gotta keep in mind who he works for,” Yoho told MSNBC earlier on Thursday. “He works for the president. He answers to the president.”
“Does he?” MSNBC’s Craig Melvin challenged. “Or does he work for the constituents of his district?”
“Well, you do both,” Yoho shot back. “But when you’re in that capacity — you know, if you’ve got information — I’m OK with what he did.”
Eh... jaha? Förklarar iaf. varför Nunes gjorde det.
Citat:
Yoho’s spokesman, however, said the congressman “misspoke” — “plain and simple.”
“He knows that every member is here because of the people that voted them into office,” Yoho communications director Brian Kaveney said in a statement. “Members work for their constituents, whether they are rank and file or if they have the honor of serving as a committee chairman. The congressman stated that he works for his constituents and not for the President. The same reasoning is applied to all members.”
Ok, så republikanska folkvalda har inte en aning om gällande regler eller arbetsansvar; det kommer ju vara lovande inför de kommande åren...

71 dagar in i presidentperioden och det har varit ett konstant trainwreck hela vägen.
Jag vill be att få påminna om vad det är de egna leden säger:
https://twitter.com/WestWingReport/status/847635937995612160
Citat:
Former chairman of RNC Steele told WWR at lunch that Trump will not finish his term; advises clients to bolster ties w/VP Pence
2017-04-01, 13:19
Medlem
Trumpadministrationen verkar tro att det är media som undersöker ev. olagligheter i rysspåret. Trump borde ju veta ,eftersom han själv gärna använder rättsväsendet vid tvister, att det är inget han eller media kan påverka utan utredningen fortgår oavsett om media skulle sluta rapportera eller öka rapporteringen kring Trump. Men att bli ovän med en stor del av journalistkåren är ju ändå inte särskilt smart eftersom bilden av Trump kan solkas rejält och journalister kan ju gräva hur djupt som helst om man fått vittring. Trump har de facto skapat ett träsk i W.DC, det som ju han skulle rensa ut. Och klarar inte Trump att bli ifrågasatt och utfrågad av pressen så har han valt fel jobb. Att han redan efter 100 dagar har tagit sig vatten över huvudet är ju solklart. Han är och kommer aldrig att bli en politiker och är därmed i underläge när han möter erfarna politiker som Merkel och dom kinesiska ledarna.
2017-04-01, 13:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
För dig är mainstream = trovärdig .
Finns inget i mainstream som säger att det inte skulle vara trovärdigt.
Men säg det till såna som inte vet vad källkritik är.
2017-04-01, 13:22
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han spelar inte golf 40 timmar i veckan. Men Obama spelade mycket golf på arbetstid. En president jobbar alla dagar och ska aldrig vara ledig.

Trump hann med 6 golfrundor första månaden som president. Lite roligt pga hans kommentarer om Obamas golfande.

http://www.snopes.com/trump-obama-golf/
2017-04-01, 13:37
Medlem
Madagascars avatar
Finns det polls med översikt avseende kongressvalet 2018? Realclearpolitcs har polls för enskilda platser till huset och senaten men det hade varit intressant om det fanns en sammanställning med förväntat utfall i kongressen som helhet.

Nedan är en ganska intressant statistisk graf. Om Trump 2018 har som nu 40% i approval rating så förväntas republikanerna förlora runt 40 platser i valet till huset. Dvs de skull förlora sin majoritet (nu har de en övervikt med ca 20 platser).

https://fivethirtyeight.com/features/a-very-early-look-at-the-battle-for-the-house-in-2018/
2017-04-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Finns det polls med översikt avseende kongressvalet 2018? Realclearpolitcs har polls för enskilda platser till huset och senaten men det hade varit intressant om det fanns en sammanställning med förväntat utfall i kongressen som helhet.

Nedan är en ganska intressant statistisk graf. Om Trump 2018 har som nu 40% i approval rating så förväntas republikanerna förlora runt 40 platser i valet till huset. Dvs de skull förlora sin majoritet (nu har de en övervikt med ca 20 platser).

https://fivethirtyeight.com/features/a-very-early-look-at-the-battle-for-the-house-in-2018/

Trump hade 36% approval på valnatten och de vann allt som går med majoritet.

Är ganska säker på att GOP vinner stort 2018 och Trump vinner stort 2020 med starkare röstnings regler.
Senast redigerad av seeeg321 2017-04-01 kl. 13:57.
2017-04-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Demokraterna har imploderat. Oppositionen består av media och deep state.
2017-04-01, 14:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Pence jagade ikapp honom och sen skrev han under bakom låsta dörrar. Tvivlar på att Trump kommer att ha en presskonferens igen där pressen får ställa frågor som den där för några veckor sedan

Jag tror nyhetsmedia i USA har börjat skita i hans svar också, de vill ha svar på sina specifika frågor vilket gör det ännu tyngre.

Hoppas som sagt att han kan få psykologisk hjälp mot stressen för jag kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste vara för honom just nu, jag hoppas verkligen att det inte blir för mycket för honom
2017-04-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror nyhetsmedia i USA har börjat skita i hans svar också, de vill ha svar på sina specifika frågor vilket gör det ännu tyngre.

Hoppas som sagt att han kan få psykologisk hjälp mot stressen för jag kan inte ens föreställa mig hur tungt det måste vara för honom just nu, jag hoppas verkligen att det inte blir för mycket för honom

Snackar du om?

Han glömt att skriva under EOs 100 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=lAvbPPf-NPI&t=8m36s

Och

https://www.youtube.com/watch?v=WevC9wgadeM

Har det med stress att gör njaaaaa har det med ålder att göra gå och fråga din 70 åriga mormor om hon glömmer saker.
Senast redigerad av seeeg321 2017-04-01 kl. 14:20.
2017-04-01, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Snackar du om?

Han glömt att skriva under EOs 100 gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=lAvbPPf-NPI&t=8m36s

Och

https://www.youtube.com/watch?v=WevC9wgadeM

Har det med stress att gör njaaaaa har det med ålder att göra gå och fråga din 70 åriga mormor om hon glömmer saker.

Du tycker det är ok att jämföra en 70-årig mormor som börjar bli glömsk med USA:s president?
Man har alltså samlat hela presskåren för just precis denna sak, att skriva under...och det glömmer han?!

Som 70 årig dement går det bra, men som president för USA är det inte ok. Håller du inte med om det så har du hans kuk längre upp i baken än jag trodde.
2017-04-01, 14:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Jahaaaaa! du menar att du vill ha belägg för mitt "påstående" "Det brukar inte vara nämnvärt svårt för myndigheterna att ordna rättigheter för vägar, kraftledningar, vatten, avlopp, telefonledningar, whatever. Den lilla människan brukar sällan ha ett skit att säga till om. Tror inte det blir särskilt svårt med en mur "för landets säkerhet".

Nu vet jag inte vilken fantasivärld du lever i, där den lilla människan sätter sig upp mot myndigheterna, men du kan ju skriva en novell om det nästa gång. En annan person hann svara innan mig:

Blir du glad om jag googlar något exempel åt dig också? Här har du ett. Vill du läsa om flera exempel där folk tvingats flytta, bara inom Sverige, bara när det gäller järnvägsutbyggnad? Här har du 86 000 träffar på google. Nu medräknas ju inte alla som fått flytta innan Google startades, drygt 10 år sedan. Hur många som tvingats flytta när de stora järnvägsnäten drogs fram under 18-1900-talen kan jag tyvärr inte med enkelhet hitta några belägg för, men... U get the picture. Nej förresten, jag tror inte att du gör det.

Jag har inte koll på vem som beviljar immunitet.

Hur kommer det sig att Fake news Wall street journal kan uttala sig om Flynn har begärt immunitet? Något som hela världens mainstream-media också skriver om. Utan något som helst belägg. Det är Fake news.

Nähäää. Det är inte nämnvärt svårt för staten att ta mark i USA.
Förklara då varför Trump i budgeten vill mer än fördubbla antalet jurister på justitiedepartementet som ska "pursue federal efforts to obtain the land and holdings necessary to secure the Southwest border."?
Till skillnad från dig vet Trump att det inte är lätt att göra anspråk på andras mark. Han vet också att det är mycket dyrt och tar mycket lång tid.

Gäller eminent domainlagstifting i Hälsingland? Du förstår, Hälsingland ligger i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in