2017-02-13, 16:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kalifornien har högst skuld av alla stater så ja de älskar att leva över sina tillgångar.

Bevis för detta?

För det jag ser så är Kalifornien inte ens i närheten av många av de röda staterna som bokstavligen har en enorm andel medborgare som lever på foodstamps och AcA
2017-02-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Helt. Oväntat.
https://www.theguardian.com/world/2011/oct/14/alabama-immigration-law-workers?CMP=share_btn_tw

Mycket bra bara för jäveln att börja betala riktiga löner och inte försöka bli rik på landets bekostnad.

Bra saker börjar hända i USA just nu.
2017-02-13, 16:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vägverket i Sverige har en nollvision för antalet omkomna i trafiken. Varför är det helt plötsligt konstigt när man har en nollvision för antalet dödade av muslimer?

Är det inte bättre att ha en nollvision för antalet dödade av fanatisktreligösa?

Samt nollvision kring barnagifte när minst 14 barn vart bortgifta innan de vart 18 år i USA? (Alla dessa barn giftes bort av kristna familjer)
2017-02-13, 16:46
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Mycket bra bara för jäveln att börja betala riktiga löner och inte försöka bli rik på landets bekostnad.

Bra saker börjar hända i USA just nu.
Jag kan se det argumentet.
Men tror du att vitingarna kommer flytta ut på Alabamas landsbygd för att plocka grönsaker?

Kommer. Inte. Att. Hända.
Sen så får man ju se hur grinig konsumenten blir när den måste betala högre priser för att betala dessa "riktiga löner"?

Faktum är att exakt samma sak hände i just Alabama, för tomatodlare i samma bergsområde tom., men republikanerna har redan glömt!
Jag förutspår att vi kommer få se mer "lyckade" reformer som avfärdats som voodoo för länge sedan.
2017-02-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bevis för detta?

För det jag ser så är Kalifornien inte ens i närheten av många av de röda staterna som bokstavligen har en enorm andel medborgare som lever på foodstamps och AcA

A just released study calculates the total state and local government debt in California as of June 30, 2015, at over $1.3 trillion. Authored by Marc Joffe and Bill Fletcher at the California Policy Center,

California is third among states in per-capita spending on welfare New York leads the nation:

Vad du får tillbaka från de federala myndigheterna och vad du lånar är två helt olika saker.
2017-02-13, 16:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
A just released study calculates the total state and local government debt in California as of June 30, 2015, at over $1.3 trillion. Authored by Marc Joffe and Bill Fletcher at the California Policy Center,

California is third among states in per-capita spending on welfare New York leads the nation:

Vad du får tillbaka från de federala myndigheterna och vad du lånar är två helt olika saker.

Jag bad om bevis och du kommer med ett påstående, länk till denna rapport utan några mellanhänder tack.
2017-02-13, 16:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men tror du att vitingarna kommer flytta ut på Alabamas landsbygd för att plocka grönsaker?

Chansen är större att han börjar investera i maskiner som kan göra halva jobbet, vilket leder till att han endast behöver anställa folk som kan hantera maskinerna.

Automatiseringsprocessen går inte att blunda för hur länge som helst.
2017-02-13, 16:50
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Bevis för detta?

Detta är humorn med "party of fiscal responsibility"!

De gör inte annat än lånar och lever på federala anslag!
Texas är den enda ordentligt röda delstat som går med plus överhuvudtaget, och det pga oljan. USAs välmående lever på bidrag från demokratiska stater!

Men jag antar att människor med fingrarna i öronen kommer börja skrika hysteriskt på mig nu?
2017-02-13, 16:53
Medlem
SecundusSilents avatar
Stabilt, 7000 kärnvapen och kaos i den nationella säkerhetspolitiska ledningen. Ska vi börja nedräkningen till Trump är neutraliserad av den djupa staten? Tar det 1 vecka, 1 månad eller 100 dagar?

"These are chaotic and anxious days inside the National Security Council, the traditional center of management for a president’s dealings with an uncertain world. Three weeks into the Trump administration, council staff members get up in the morning, read President Trump’s Twitter posts and struggle to make policy to fit them."
https://www.nytimes.com/2017/02/12/us/politics/national-security-council-turmoil.html?_r=0
2017-02-13, 16:53
Medlem
Citat:

Sen så får man ju se hur grinig konsumenten blir när den måste betala högre priser för att betala dessa "riktiga löner"?

Faktum är att exakt samma sak hände i just Alabama, för tomatodlare i samma bergsområde tom., men republikanerna har redan glömt!
Jag förutspår att vi kommer få se mer "lyckade" reformer som avfärdats som voodoo för länge sedan.

Inte för 5 dollar i timmen men för 12-15 dollar så ska du se att folk kommer bråka om jobben.

Folket i landet klarade sig riktigt bra under 50 år innan Kina och Mexiko började jobba för 1 dollar i timmen.

Blir inga problem det här.
2017-02-13, 16:55
Medlem
Citat:
Jag bad om bevis och du kommer med ett påstående, länk till denna rapport utan några mellanhänder tack.

http://californiapolicycenter.org/californias-total-state-local-debt-totals-1-3-trillion/

Börja läsa nästan så att det får Grekland att se ut som Norge.
2017-02-13, 16:56
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
USA som helhet är på god väg åt det hållet, menar du att USA är en failed state?

Kalifornien har störst samling av teknologisk utveckling tack vare silicon valley, den enda staten som konkurrerar med Kalifornien är New york och det är på ett ekonomiskt plan

Läs vad jag skrev... Underutvecklade skitländer har inte eget vatten så jag förstår inte vad du babblar om?

Vi får väl se hur bra CA kommer gå om de lämnar USA inte för att jag någonsin tror det kmr att hända men jag gissar på att skiten sjunker fortare än Titanic.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in