Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Förlåt, visste inte att du höll den här nivån utan trodde jag talade med en vuxen.
Men oj, berätta för mig vad du inte förstod så kan jag försöka förklara för dig vad jag menade.
Att tro att en av de yttre kanterna antiglobalister eller proglobalister ska kunna föra världen samman är ju att förneka världen möjlighet att förstå vad som händer och förändra den politiken som förs så att sammandrabbningar mellan ytterligheterna slår sönder saker och ting. Det vore bättre i mitt sätt som vuxen att se att något nytt måste födas där verkligheter, folk livssituation inte mörkas och skjutsas in under mattan. Det handlar inte om goda mot onda utan om olika åsikter grundande ibland i helt olika livsvillkor.
Att då låta en dumstrut som Trump ta del i det i allmänhet och som USA:s president i synnerhet är ju i bästa fall korkat. Att uppmuntra ett förstörande av världen blir inte bättre i längden på minsta lilla sätt. Allt fler kommer att fara illa och detta riskerar ju att drabba oss alla därför borde vi försöka diskutera det så om det är något du inte förstår så säg till så kan vi få en bra diskussion.
Hittills har det gått som jag förutspått kring Trump. Nu är ju risken hög för enormt många terrordåd i USA och det kan ju minska trycket på Europa. Tycker du att det är bra? Är det en av anledningarna till att du gillar Trump?