2019-11-14, 16:51
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Nej, målsättningen var att tjäna pengar.

Det finns kanaler på YouTube som styrs av målsättningen att visa intressant information, komedi, kreativitet, konst osv. Matgeeks kanal styrs dock till 90% av reklam. Det är ganska uppenbart att det oftast är den bästa spons-dealen som avgör innehållet i en ny video.

Tror nog de flesta i tråden, oavsett vad de tycker om Matgeek, kan hålla med om att det inte finns något anmärkningsvärt att Matgeek tjänar pengar på YouTube. Men att inbilla sig att han är någon slags matentusiast som tar lite spons här och där för att klara sig är ju bara löjligt. Matgeek driver en reklamkanal på YouTube. Sen kan man tycka vad man vill om det.

Jag tycker du sammanfattar det bra här.
Och tydliga exempel som lyser reklam och inget annat är t.ex. samarbeten/filmer med:
Eon: -Solceller. Flera filmer.
Svedavia: Flygmarknaden. Flera filmer.
Utvald ICA MAXIBUTIK: Beställd storhandling (alla vet hur en matbutik fungerar)
Formel 1: ?

Samt att den mat som visas är sekundär och helt i skuggan av någon form av utrustning som alltid primärt ska promotas.

Citera
2019-11-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Källa på att länkarna till ölen (som tar upp majoriteten av länkarna) är sponsrat?
Ja, Matgeek är en sell out som har svårt att ta kritik men tycker ändå han producerar bra & informativa videos, verkar i övrigt rätt vettig & hygglig. Verkar inte finnas någon nyans i kritik här på forumet.

Källa? Tror du att han lägger upp länkar av ren snällhet? Vet man hur sponsrade länkar fungerar behöver man inte fråga om "källa" för något som borde vara baskunskap.
Citera
2019-11-15, 00:23
Medlem
makuhiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trambo
Här har du svaret på varför Edward dras med Tjatskrik.
https://gyazo.com/ee75c0055272927a51f45414933562ce (fick inte med alla sponslänkar i bilden)

När man har ett A4 med sponsrade länkar under sin egen video borde man börja fundera på vad man håller på med. Jag tror inte att Matgeek har någon passion alls för mat,dryck eller gaming - det är bara "flavour of the month". Det är vad folk vill se och vad kidzen gillar.

Han får ju provision på länkar som är märkt med * som han även skriver längre ner. Vad jag kan se så äre tre länkar. Dom andra är där på grund av att han ska slippa behöva svara alla i kommentarerna vart man kan köpa dom.
Citera
2019-11-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Källa? Tror du att han lägger upp länkar av ren snällhet? Vet man hur sponsrade länkar fungerar behöver man inte fråga om "källa" för något som borde vara baskunskap.

Rätt uppenbart att han har sponsring på annat i den videon men inte på ölen, som är ganska många produkter och därmed blir det en lång lista.

Just detta jag gillar med Matgeek, tycker det är informativa videos som är proffsigt upplagda. Avslutningsvis så är det väl bäst jag säger det återigen så ingen börjar gråta - tycker mannen har sina brister.
Citera
2019-11-15, 07:55
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Rätt uppenbart att han har sponsring på annat i den videon men inte på ölen, som är ganska många produkter och därmed blir det en lång lista.

Just detta jag gillar med Matgeek, tycker det är informativa videos som är proffsigt upplagda. Avslutningsvis så är det väl bäst jag säger det återigen så ingen börjar gråta - tycker mannen har sina brister.

Hur är det proffsigt att bara slänga upp en iPhone på ett stativ utan professionell ljussättning och bara lägga upp en 45 minuter lång oklippt video hemma i Edwards radhus? Han verkar mer eller mindre ha laddat upp videon direkt från iPhonen till YouTube.
Citera
2019-11-15, 12:47
Medlem
ETA2824-2s avatar
Idag laddade Geeken upp en ny film till lågvattenmärke där man får nostalgitrippar till TV-shoptiden! En 23 minuter och 11 sekunder lång film om en dammsugare för 7000 kr! Videon har i skrivande stund ca 2300 visningar, 140 tummar upp och 150 ner. Det ser ut som att han gör en parodi på sig själv när han stolt håller upp dammsugaren i köket!

Se spektaklet här: https://www.youtube.com/watch?v=ShcXd8apPmY medan det finns uppe. Han har ju en historik av att ta ner klipp så fort han märker att tongången i kommentarerna är kritisk mot honom, men han gör säkert ett undantag den här gången eftersom han måste ha fått bra stålar för att skämma ut sig så där.

Inväntar en förklarande och nedlåtande tweet om att han inte kan jobba gratis och att man inte måste titta på filmen om man inte vill.

Är botten nådd?
Senast redigerad av ETA2824-2 2019-11-15 kl. 12:53.
Citera
2019-11-15, 14:09
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Är botten nådd?

Svar JA! Fy fan vad vidrig han är, värsta sortens dammsugarnasare!
Citera
2019-11-15, 14:24
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Idag laddade Geeken upp en ny film till lågvattenmärke där man får nostalgitrippar till TV-shoptiden! En 23 minuter och 11 sekunder lång film om en dammsugare för 7000 kr! Videon har i skrivande stund ca 2300 visningar, 140 tummar upp och 150 ner. Det ser ut som att han gör en parodi på sig själv när han stolt håller upp dammsugaren i köket!

Se spektaklet här: https://www.youtube.com/watch?v=ShcXd8apPmY medan det finns uppe. Han har ju en historik av att ta ner klipp så fort han märker att tongången i kommentarerna är kritisk mot honom, men han gör säkert ett undantag den här gången eftersom han måste ha fått bra stålar för att skämma ut sig så där.

Inväntar en förklarande och nedlåtande tweet om att han inte kan jobba gratis och att man inte måste titta på filmen om man inte vill.

Är botten nådd?

Om botten är nådd?
Ja.
Om han inte har tänkt sig att laga något gott att äta på det som hans fina dyra dammsugare suger upp?
Jag menar, i Greta & Klimattider. Återvinning?
Han kanske hakar på ... till sist. Eller inte.

Ja. Botten är nådd!

Citera
2019-11-15, 14:43
Medlem
Citat:

Är botten nådd?

Som jag sagt tidigare; han skulle äta barn om han bara fick betalt för det.
Citera
2019-11-15, 15:45
Medlem
Luftiss avatar
Jag stör mig på en hel massa saker gällande Jonte, det ska jag villigt erkänna. Hela hans personlighet får mig att tänka på killen på krogen man vill slå på käften efter ungefär tio sekunder.

Men bortsett från detta, så är det som provocerar mig mest, hans totala likgiltighet inför publiken och till viss mån sitt eget varumärke. Han bryr sig NOLL om vad han gör reklam för och vad han utsätter publiken för, för han föraktar dem i grund och botten. Publiken för honom är bara ett verktyg för att nå rikedom och berömmelse.

Hans narcissistiska personlighet fullständigt skriker "ni ska avguda mig och vara tacksamma för att ni får ta del av mig och vad jag än får betalt så är det alltid för lite, era hjon"

Detta gör att jag av hela mitt hjärta hoppas på att jag en dag får se honom krascha och brinna fullständigt.
Citera
2019-11-15, 16:37
Medlem
Trambos avatar
Citat:

Är botten nådd?

Följer man "KJP" och hans fru på Instagram som är 2st mycket populära "livsstilsbloggare" som också råkat fattat tycke för Dyson precis samma dag som Matgeek. ( https://imgur.com/a/qX4x6b1 ).

Dyson verkar köra någon typ av influencer-kampanj nu - otroligt genomskinligt
Citera
2019-11-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trambo
Följer man "KJP" och hans fru på Instagram som är 2st mycket populära "livsstilsbloggare" som också råkat fattat tycke för Dyson precis samma dag som Matgeek. ( https://imgur.com/a/qX4x6b1 ).

Dyson verkar köra någon typ av influencer-kampanj nu - otroligt genomskinligt

Dyson var även produktplacerad i ett Solsidan-avsnitt för någon vecka sedan.

Känns som att Matgeeken kommer få dammsuga mycket framöver......... kritik i kommentarerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in