Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-01, 20:05
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Då köper jag en lamborghini på firman och kör den helt och hållet privat utan att betala förmåns. Jag köper även en 90" plasma TV för jobbet och ställer i mitt sovrum. Idiot
Varför blir du arg på mig? Jag bara förklarar hur det ligger till. Det är mycket enkelt, kolla Skatteverket själv: https://www.skatteverket.se/foretag/moms/kopavarorochtjanster/inkoptillforetaget.4.7459477810df5bccdd480005156.h tml

"Du kan få dra av momsen på varor och tjänster som du köper för att använda i ditt företag. Om du köper en vara eller tjänst som du bara ska använda privat får du aldrig dra av momsen."

Sen kan du snöa in dig hur mycket som helst kring huruvida han ska få dra av HELA momsen eller inte, men i Johans fall kommer Skatteverket aldrig någonsin kunna hävda att han använder varorna mestadels privat och att han därför inte ska få dra av hela momsen.

Det är för övrigt oerhört vanligt att folk köper TV på företaget. Det går även att köpa bilar på företaget, det är inte alls ovanligt det heller.
Citera
2021-08-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej

Jo i hans fall jo.
Citera
2021-08-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Sett till hur han svarar folk som kritiserar hans reklamvideos och hans "utstrålning" i Roadtrip, så verkar han t.o.m. något obehaglig. Känns som en sådan där person som mkt väl skulle kunna ha varit klassens mobbare och så här i vuxen ålder känns det som att han skulle kunna slänga ur sig "asså du är en sån fruktansvärt ful och misslyckad idiot som helt enkelt är för tŕög för att förstå varför jag är bättre än dig".

Med tanke på hans usla självkänsla tror jag snarare att han var mobbad. Men din "imitation" var faktiskt nära sanningen! Det finns elvaåringar som hanterar kritik bättre än honom.
Citera
2021-09-11, 11:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som smakat hans såser? Känns som att JH hade blivit arg som ett bi om man inte gillade dem...
Citera
2021-09-11, 14:00
Medlem
VelvetThornss avatar
Hans "smashburger"-video är fascinerande. Han gör verkligen exakt allt fel. Som en bonus är det dessutom en fluga som sitter och gottar sig på färsen. Mumma!
Citera
2021-09-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Hans "smashburger"-video är fascinerande. Han gör verkligen exakt allt fel. Som en bonus är det dessutom en fluga som sitter och gottar sig på färsen. Mumma!

Ja, det är alltid kul att se honom "laga mat". Han brukar göra det mesta fel. Komiskt, med tanke på vad hans kanal handlar om. Visst, han säger ju själv att han inte är utbildad kock. Men han failar på de mest elementära sakerna i köket. Att den färdiga maten därtill brukar se rent ut sagt för jävlig ut är mer regel än undantag.
Citera
2021-09-12, 00:07
Medlem
Bhagavans avatar
Har träffat Johan ett antal gånger genom mitt arbete. Maken till egocentrisk människa får man leta efter. Alla måste anpassa sig efter hans högst specifika värderingar, annars är de inget att ha. Han kan verkligen inte förstå andra människors perspektiv. Det är antingen ”det kan jag köpa” eller en massa gnäll, inget däremellan. Han är stormförtjust i sin egen röst, men lyssnar med arslet. Sen ser han sig själv som en schysst, reko och inkännande snubbe. Fy bubblan.
Citera
2021-09-12, 10:20
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Upptäcktre precis att han gästade rosmt för 5 år sen. Bästa kanalen som vi haft i Sverige=)
Citera
2021-09-12, 10:21
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Får ganska mycket Rask-vibbar av honom. Pratar typ på samma sätt med tungan långt fram mot framtänderna. Samma låtsasproffsiga sätt att berätta saker.
Citera
2021-09-12, 10:40
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Får ganska mycket Rask-vibbar av honom. Pratar typ på samma sätt med tungan långt fram mot framtänderna. Samma låtsasproffsiga sätt att berätta saker.

Fast Johan gör det bättre. Han har väl sagt att han var väl försäljare förut?
Citera
2021-09-12, 10:42
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Fast Johan gör det bättre. Han har väl sagt att han var väl försäljare förut?
Gör vad bättre, smashburgare?
Citera
2021-09-12, 10:44
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Gör vad bättre, smashburgare?

Snackar om sakar han inte vet något om =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in